خاکسار با اشاره به اینکه قرار است همکاری در حوزه گردشگری با پنج استان همجوار در محورهای مختلف انجام شود، تصریح کرد: براساس تقسیم بندی کشور به هشت منطقه قرار است در منطقه غرب کشور کتاب مشترکی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری پنج استان غربی کشور تهیه شود.
کد خبر: ۳۷۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴ 14 February 2017
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از چاپ کتاب معرفی جاذبه‌های گردشگری با همکاری پنج استان غربی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس،علی خاکسار ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی نوروز سال 96 در همدان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه رسیدن به جمع بندی نهایی برنامه‌های قابل اجرای فرهنگی است اظهار کرد: همان طور که اطلاع دارید آیین نوروز به عنوان آیین مشترک بین ایران و 9 کشورهای همسایه ثبت جهانی شد و امسال به عنوان نخستین سال است که قرار است یک نوروز متفاوتی را نسبت به سالهای قبل با توجه به ثبت جهانی این آیین تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است از طرح‌ها و پیشنهادات خلاقانه در برگزاری هر چه پرشکوه‌تر برنامه‌های فرهنگی در نوروز سال آینده استقبال شود، افزود: متاسفانه تاکنون فقط شرکت سیاحتی علیصدر ایده‌ها و نظرات خود را برای بهتر برگزار شدن آیین نوروز در همدان به سازمان میراث فرهنگی ارسال کرده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه کمتر از 40 روز دیگر تا رسیدن به ایام عید نوروز زمان داریم، گفت: چند پیشنهاد از سوی حوزه گردشگری سازمان در خصوص آیین‌هایی همچون شال‌اندازی، کوزه‌گری، چهارشنبه‌سوری و... و همچنین پیشنهاد از بخش‌های خصوصی در خصوص استفاده از  عروسک‌های بزرگ و غول‌پیکر در قالب ننه سرما و عمو نوروز در سطح شهر برای برگزاری آیین نوروز از جمله پیشنهاداتی بوده که تاکنون به میراث فرهنگی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تقاضا داریم در خصوص طرح‌های پیشنهادی بخصوص در قالب طرح «نوروزگان» فعالان گردشگری هر چه سریع‌تر نسبت به ارسال طرح‌های پیشنهادی خلاقانه خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: نقش فعالیت‌های فرهنگی هم در معرفی آیین‌های سنتی به شهروندان، ایجاد محیطی پرنشاط در جامعه شهری و روستایی و معرفی آیین‌های سنتی به گردشگران می‌تواند موجب آشنایی و ماندگاری بیشتر این سنت‌های قدیمی شود.

خاکسار با اشاره به اینکه قرار است همکاری در حوزه گردشگری با پنج استان همجوار در محورهای مختلف انجام شود، تصریح کرد: براساس تقسیم بندی کشور به هشت منطقه قرار است در منطقه غرب کشور کتاب مشترکی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری پنج استان غربی کشور تهیه شود.

وی با بیان اینکه قرار است از الگوهای جدید و متفاوتی در برگزاری آیین‌های نوروزی در حوزه تئاتر صورت گیرد، اضافه کرد: از سوی معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان 44 برنامه 10 دقیقه‌ای در شبکه 2، جام جم و نسیم برای جذب گردشگر بیشتر به استان برنامه‌ریزی شده که می‌تواند اثربخش باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تایید این ایده که وجود ایستگاه تاکسی گردشگری ویژه از مرکز همدان به لاله‌جین به عنوان شهر جهانی سفال، در معرفی آن به گردشگران می‌تواند تاثیرگذار باشد، افزود: استفاده از ظرفیت پیاده‌راه بوعلی به عنوان یک ظرفیت گردشگری نو می‌تواند در جذب مسافر از خارج از استان موثر باشد.

وی در پایان ضمن استقبال از نظر و ایده‌های خلاقانه و نو کارشناسان و فعالان گردشگری استان در این جلسه تاکید کرد: تا پایان هفته آینده منتظر طرح‌ها و نظرات بیشتر کارشناسان و فعالان گردشگری هستیم و این ایده‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار