امیر زیوری با بیان اینکه با کمبود تبلیغات جشنواره آنگونه که باید نمود عینی نیافت، بیان کرد: با توجه به برگزاری برنامه‌های دهه فجر همه پایه بنرها پر بود و برای تبلیغات جشنواره زمستانی پایه بنری به ما داده نشد.
کد خبر: ۳۷۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 12 February 2017
جشنواره زمستانی همدان پس از هشت دوره برگزاری، سال گذشته برگزار نشد اما امسال به همت بخش خصوصی این جشنواره برگزار شد اما با برگزاری بخش‌های تکراری و نبود تبلیغات در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

به گزارش فارس، جشنواره زمستانی همدان پس از وقفه‌ای یک ساله امسال به همت بخش خصوصی نهمین دوره آن برگزار شد.

نهمین دوره این جشنواره در حالی برگزار شد که برنامه‌های آن با حداقل تبلیغات همراه بود به طوری که بسیاری از افراد و حتی رسانه‌ها پس از برگزاری برنامه‌ها متوجه اجرای یک برنامه بودند.

در حالی که جشنواره امسال بخش‌های مختلفی داشت اما این بخش‌ها برگرفته از جشنواره سال‌های قبل بود و بخش جدیدی را در آن شاهد نبودیم و با وجود اینکه گفته می‌شد قرار است تعداد بیشتری از مردم از برنامه‌های آن بهره‌مند شوند، چنین مسئله‌ای نیز نمود آنچنانی نداشت.

جشنواره آدم برفی، جشنواره غذا، نقاشی کودکان، همه و همه از بخش‌هایی بود که سال‌های قبل نیز شاهد آن بودیم، در حالی که هدف کلی استان از برگزاری این جشنواره شناساندن زمستان همدان به گردشگران و معرفی ظرفیت‌های آن است که به جرأت می‌توان گفت تاکنون جشنواره‌ها به اهداف خود در این زمینه نرسیده‌اند.

اگر هدف از این جشنواره معرفی ظرفیت‌ها به دیگر نقاط کشور و حتی جهان است، چرا میهمانان ویژه‌ای در ایام برگزاری جشنواره به همدان دعوت نمی‌شود تا سفیری برای معرفی همدان باشند!

اگر قرار باشد هر سال جشنواره بدون تبلیغات و دعوت میهمانانی خارج از همدان برگزار شود، دستیابی به هدف بلندتر یعنی شناساندن ظرفیت‌های گردشگری این دیار میسر نخواهد داشت.

این مسئله نه تنها برای بخش دولتی بلکه برای بخش خصوصی نیز جا نیفتاده است به طوری که یا جشنواره‌ای برگزار نمی‌شود و یا اگر برگزار می‌شود، داخلی است آن هم با حداقل تبلیغات، به طوری که اهداف توسعه و رونق گردشگری که همواره مسوولان بر آن تأکید دارند، مد نظر قرار نمی‌گیرد.

جشنواره زمستانی امسال بدون بخش ورزش‌های زمستانی که همدان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد، برگزار شد در حالی که برنامه‌ریزی برای این موضوع موجب می‌شد بسیاری از ورزشکاران به همدان سفر کنند، برنامه‌هایی که تماشاگرهایی را نیز به دنبال خود می‌کشید و همین خود یعنی رونق گردشگری؛

پس از انتقادهایی که از توقف برگزاری جشنواره زمستانی شد و بخش دولتی نیز توپ را به زمین بخش خصوصی انداخت که بخش دولتی توان ورود را به لحاظ محدودیت اعتباری ندارد، بخش خصوصی امسال نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام کرد اما در سکوت و کمرنگی تبلیغات برگزار شد که با عدم برگزاری آن فرقی نکرد.

*کمبود تبلیغات جشنواره زمستانی را کمرنگ کرد

مسوول برگزاری جشنواره زمستانی همدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره زمستانی امسال بر این بود که بیشتر حضور مردمی را شاهد باشیم و بتوانند از برنامه‌ها بهره بیشتری برد.

امیر زیوری با بیان اینکه با کمبود تبلیغات جشنواره آنگونه که باید نمود عینی نیافت، بیان کرد: با توجه به برگزاری برنامه‌های دهه فجر همه پایه بنرها پر بود و برای تبلیغات جشنواره زمستانی پایه بنری به ما داده نشد.

وی با بیان اینکه ارگان خاصی در این جشنواره کمک نکرد، افزود: امیدواریم سال‌های آینده مسوولان نیز به کمک بخش خصوصی بیایند تا شاهد جشنواره بهتری با رویکرد همه‌جانبه باشیم و بتوان بیشتر باعث معرفی استان شده و نشاط و شادابی را برای مردم به ارمغان آورد.

مسوول برگزاری جشنواره زمستانی همدان به بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره زمستانی امسال با رونمایی پوستر در هتل باباطاهر آغاز شد و در ادامه جشنواره نقاشی در مدارس ابتدایی و مهدهای کودک‌ برگزار شد که 28 بهمن برنده آن مشخص می‌شود.

وی برگزاری جشنواره غذا در هتل پارسیان را از دیگر بخش‌ها عنوان کرد و افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات، گردشگری و اقوام ایرانی نیز در قالب جشنواره زمستانی برگزار شده که در حاشیه آن آئین‌های محلی اقوام کرد، لر و آذری برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه جواهرات و سنگهای قیمتی در هتل باباطاهر یادآور شد: در ایام برگزاری جشنواره زمستانی مناطق گردشگری تخفیفاتی 10 تا 50 درصدی را برای شهروندان در نظر گرفتند.

با توجه به اینکه در فصل زمستان تفریحات کمتری برای خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان وجود دارد و زمستان همدان هم از جذابیت‌های خاصی برخوردار است، در چند سال گذشته مسوولان گردشگری بر آن شدند تا با برگزاری جشنواره زمستانی بتوانند شرایطی را فراهم کنند تا هم شهروندان همدانی بتوانند در زمستان هم به تفریح بپردازند و هم گردشگرانی که طبیعت زمستان را برای تفریح می‌پسندند بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند، اما به جز چند دوره این فضا آنطور که باید فراهم نشده است.

جشنواره‌ زمستانی که انتظار می‌رفت در این سال‌ها که دوران ناپختگی خود را گذرانده و اکنون بتواند زمستان همدان را گردشگری کند، نه تنها درجا زد بلکه از جذابیت‌های آن نیز کاسته شد.

متولیان و مسوولان امر محدودیت اعتباری را عامل آن می‌دانند اما امسال شاهد بودیم که بخش خصوصی هم کاری از پیش نبرد و جشنواره زمستانی ناکام از رسیدن به اهداف شد.

در جشنواره امسال باید گفت، «یک دست صدا ندارد» و این بدین معناست که نباید بخش دولتی واگذاری صفر تا صد یک جشنواره را که اهداف هم‌راستایی را دنبال می‌کند، بر عهده داشته باشد، بلکه وقتی بخش خصوصی به کاری ورود می‌کند نیاز به حمایت‌های بخش‌ دولتی دارد تا بتوانند در سایه هم اهداف متعالی را پیش ببرند.

امروزه گردشگری زمستانی و ورزش‌های زمستانی به عنوان یکی از پردرآمدترین برنامه‌های حوزه گردشگری در دنیا به شمار می‌رود، امیدواریم زمستان همدان که در بین اذهان به عنوان سردترین شهر شناخته شده است، بتواند جایگاه واقعی خود را یافته و همراه با برنامه‌ریزی مطلوب مسوولان و ورود بخش خصوصی بتوانند زمستان همدان جشنواره‌ای کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار