کنوانسیون ۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری امسال در حالی در ایران برگزار شد که برخی آن را بزرگ‌ترین رویداد گردشگری طی سال‌های قبل و بعد از انقلاب محسوب کرده و بعضی آن را موجب تداوم اطمینان خاطر مردم جهان و همچنین معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری ایران می‌دانند.
کد خبر: ۳۷۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 12 February 2017
 کنوانسیون ۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری امسال در حالی در ایران برگزار شد که برخی آن را بزرگ‌ترین رویداد گردشگری طی سال‌های قبل و بعد از انقلاب محسوب کرده و بعضی آن را موجب تداوم اطمینان خاطر مردم جهان و همچنین معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری ایران می‌دانند.

به گزارشتابناک همدان؛ در روزهای نخستین آغاز کنوانسیون همدان میزبان ۲۱ ملیت از کشورهای مختلف بود که در تاریخ گردشگری این شهر بی‌سابقه و در خور اهمیت به سزایی بود زیرا همدان جز استان‌هایی است که قابلیت‌ها و پتانسیل‌های متنوعی در حوزه گردشگری دارد و این پتانسیل‌ها بنا به دلایلی از قبیل کم‌کاری درزمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی همواره با ضعف‌هایی روبرو بوده است.

رییس انجمن صنفی مجتمع‌ها و سفره‌خانه استان درزمینه اثرات مثبت میزبانی همدان گفت: خوشبختانه با ارتباط خوبی که بین بخش خصوصی و دولتی درزمینه میزبانی از میهمانان هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان در شهر همدان وجود داشت توانستیم بهترین استقبال و میزبانی را ارائه دهیم.

امین ابوالقاسمی در گفتگوی اختصاصی با تابناک همدان تصریح کرد: گردشگران خارجی با ذهنیتی منفی به ایران آمده بودند ولی با دیدن واقعیت‌های موجود، زیرساخت‌ها و امنیت در کشور ذهنیت آن‌ها تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه مؤلفه های مختلفی برای ایجاد رضایت توریسم از سفر وجود دارد؛ افزود: بعد از مسئله اسکان هر مسافر یا توریسم در هر شهری مسئله غذا مطرح می‌شود که در جهان از آن به‌عنوان صنعت یاد می‌کنند و صنعت غذا یکی از مؤلفه های مهم در جذب و رضایت گردشگران در دنیا محسوب می‌شود.

مدیریت مجموعه رستوران‌های الماس گنج‌نامه بابیان اینکه در حال حاضر در برخی از کشورها با ارائه غذاهای متنوع و پرداختن به صنعت غذا توانسته‌اند صنعت توریسم را نیز مستحکم‌تر نمایند، خاطر نشان ساخت: یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های گردشگری بعد از جاذبه های تاریخی شاید به جرات بتوان گفت که صنعت غذا نقش اساسی دارد.

ابوالقاسمی افزود: مجموعه رستوران‌های الماس گنج‌نامه و هتل باباطاهر در بحث میزبانی و استقبال و پذیرایی از میهمانان کنوانسیون سنگ تمام گذاشتند که یکی از جذاب‌ترین خاطرات میهمان‌ها شد و در بازخوردهایی که داشتیم همگی به این امر اذعان داشتند.

وی با اشاره به ترویج غذاهای سنتی خاطرنشان ساخت: ما توانستیم با میزبانی راهنمایان گردشگری غذاهای سنتی را ترویج دهیم و میهمانان را با غذای سالم و سنتی همدان آشناسازیم و مسئله ای که ازنظرها دورمانده ترویج غذاهای سنتی و محلی در همدان است که به‌تنهایی می‌تواند مؤلفه مهمی در جذب گردشگر باشد.

رییس انجمن صنفی مجتمع‌ها و سفره‌خانه همدان با اشاره به اینکه رخداد کنوانسیون و میزبانی ایران یک رویداد مهم بود که هرکسی توانست به سهم خود در این امر ادای دین نماید، افزود: عده‌ای هم بودند که تلاش و زحمات کسانی که در راستای بهتر اجراشدن برنامه‌های میزبانی تلاش کرده بودند، را کمرنگ جلوه دادند و چه‌بسا منافع شخصی خود را در نظر گرفتند.

ابوالقاسمی بابیان این مثال که وقتی لوکوموتیوی به حرکت درمی‌آید تا به مقصد برسد عده‌ای که اغراض شخصی دارند سعی می‌کنند به‌سوی لوکوموتیو در حال حرکت سنگ پرتاب کنند، باید گفت: این سنگ‌های شما جلوی حرکت را نخواهد گرفت حداقل اگر راه را هموار نمی‌کنید سنگ هم پرتاب نکنید.

وی پیشرفت و توسعه استان همدان را درزمینه گردشگری و صنعت توریسم را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده است اگر برخی  بر اساس تنگ نظری های موجود به‌سوی لوکوموتیو در حال حرکت سنگ پرتاب نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار