کزازی با بیان اینکه در 21 هکتار زمین محدوده بلوار فرودگاه، کار ساخت ساختمان پارک علم و فناوری در 10 هزار متر مربع مصوب شده است، یادآور شد: امیدواریم در اردیبهشت یا خردادماه سال آینده 5 هزار متر مربع فاز اول کار ساختمان پارک علم و فناوری را به پایان برسانیم.
کد خبر: ۳۷۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 06 February 2017
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان از وجود 130 واحد فناور در پارک علم و فناوری همدان از سال 90 تاكنون خبر داد.

به گزارش فارس، مجید کزازی در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان ضمن گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: تبادلات فکری و علمی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان موجب هم‌افزایی بیشتر می‌شود؛ چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان تنها مجامع رقابتی هستند که در عین رقابت؛ رفاقت نیز در کار آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری از سال 90ـ 89 در همدان مستقر شده است، افزود: پارک‌های علم و فناوری موسساتی هستند که گروهی از محققان در آن جمع شده و کار ارزیابی ایده‌ها و هدایت آنها به سمت کالای قابل تجاری با دانش فنی پیچیده برای حفظ فضای رقابتی در بازار را ایجاد می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان ادامه داد: در این پارک محققان ثابت؛ ناظر و داور از دانشگاه‌های مختلف استان می‌توانند در کار نظارتی ورود پیدا کنند و باید فضای بازار رقابتی را طوری نگه دارند که ایده‌های این بازار به ثروت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 90 تاکنون 130 واحد فناور در مراحل شکوفایی، پیشبرد و رشد پارک علم و فناوری مستقر شده است؛ اضافه کرد: از 52 شرکت دانش‌بنیان موجود در همدان 30 شرکت در پارک علم و فناوری مستقر هستند که ماحصل کار فضای رقابتی را با شیب قابل قبولی از نظر کمی و کیفی می‌توان در آن مشاهده کرد.

کزازی با بیان اینکه در 21 هکتار زمین محدوده بلوار فرودگاه، کار ساخت ساختمان پارک علم و فناوری در 10 هزار متر مربع مصوب شده است، یادآور شد: امیدواریم در اردیبهشت یا خردادماه سال آینده 5 هزار متر مربع فاز اول کار ساختمان پارک علم و فناوری را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته اعتبارات پارک علم و فناوری با تاخیر اخذ شده است، اظهار کرد: سال گذشته 2 میلیارد تومان و امسال نیز 2 میلیارد تومان به صورت اوراق موافقت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد به دو شکل فیزیکی و یا دانایی تعریف می‌شود که اعتقاد ما بر این است که اقتصاد فیزیکی نمی‌تواند راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما اقتصادی می‌تواند پویا باشد که با نوآوری جدید و به‌روز و با قیمت پایین کیفیت تولیدات را بالا ببرد که شرکت‌های دانش بنیانی که امروز در این جلسه شرکت کرده‌اند دارای کالای با کیفیت هستند.

کزازی در پایان گفت: امیدواریم با همت شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای امروز اقتصاد که شرکت‌های ریسک پذیری هستند کیفیت کالاها را با رقبای زیاد یک گام جلو ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار