قراباغی با اشاره به اینکه شهرداری باید دیون و بدهی به پیمانکاران را در اولویت قرار داده و از افزایش بدهی پیمانکاران افزایش یابد، اظهار داشت: با توجه به برنامه ششم توسعه که نقش شهرداری‌ها در آن محدود شده و آیتم‌های درآمدی شهرداری را کاهش دادند.
کد خبر: ۳۷۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 06 February 2017
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان از کاهش ۷۰ درصدی درآمد شهرداری همدان در سال آینده خبر داد و گفت: بسیاری از عوارض‌های درآمدزای شهرداری همدان از دفترچه تعرفه عوارض حذف شد.

به گزارش تسنیم؛ حسین قراباغی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سعی شده در شفاف‌سازی موضوعات مرتبط با کمیسیون برنامه و بودجه خود را داشته باشیم.

وی افزود: بررسی و تصویب تعرفه‌های سال‌های 92 تا 96 با در دست داشتن 78 ماده، 285 تبصره و 9 بند و توزیع برای هر سال توسط کمیسین انجام می‌شود.

قراباغی با اشاره به بررسی و رسیدگی بودجه‌ سال‌های 93 تا 95توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان عنوان کرد: در این سه سال 13 هزار و 920 میلیارد ریال بودجه شهرداری‌ها رسیدگی شده و بودجه سال 96 نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بودجه سال‌های 93 تا 95 سازمان‌های شهرداری بالغ بر 5200 میلیارد ریال توسط کمیسیون مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است، گفت: همچنین اصلاحیه و متمم بودجه شهرداری و سازمان‌ها از سال 92 تا 94 بررسی و رسیدگی شده است.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بودجه سال 92 شهرداری همدان 184 میلیارد تومان بوده که 199 میلیارد تومان معادل 108 درصد تحقق یافته است، گفت: بودجه سال 93 358 میلیارد تومان بوده که 238 میلیارد تومان معادل 66 درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال 93 نسبت به سال 92؛ 90 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: بودجه پیش‌بینی شده و مصوب شهرداری همدان 497 میلیارد تومان بوده که با انجام اصلاحیه به 325 میلیاردتومان کاهش یافت.

51 درصد بودجه امسال شهرداری تحقق یافت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان بیان کرد: از بودجه مصوب سال 94 شهرداری همدان 165 میلیارد تومان محقق شده و 51 درصد نیز محقق شده است.

وی درباره بودجه امسال شهرداری همدان نیز گفت: امسال 51 درصد از بودجه هشت دوازدهم شهرداری همدان محقق شده است ولی این آمار خیلی دقیق نیست چراکه برخی تهاترها و بدهی‌ها در تفریغ بودجه انتهای سال قطعیت پیدا می‌کند.

قراباغی با اشاره به اینکه برای بودجه‌ریزی سال آینده 96 شورای شهر همدان سیاست گذاری کرده و سیاست‌هایی را برای لحاظ و اعمال در بودجه به شهرداری ابلاغ کرده است، عنوان کرد: بودجه باید براساس عدالت کامل در  مناطق چهارگانه شهری توزیع و تخصیص یابد تا در بودجه مناطق بالا و پایین شهر نداشته باشیم.

وی با اعلام اینکه همه شهر یک شهرداری دارد و بودجه باید به صورت عادلانه هزینه شود، اظهار داشت: به دنبال تشکیل یک حساب برای شهرداری همدان هستیم تا درآمدها در آن واریز شده و به صورت عادلانه در سطح شهر هزینه شود.

69 نفر در شهرداری همدان باید بازنشسته شوند

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه شهرداری همدان باید پیش‌بینی اعتبار لازم و کافی برای تعدیل نیروهای بازنشسته و 30 سال سابقه خدمت را در بودجه سال آینده داشته باشد، افزود: افرادی در حال حاضر در شهرداری همدان کار می‌کنند که 40 سال سابقه خدمتی دارند و بازنشسته نشده‌اند.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای بازنشستگی افراد حائز شرایط باید در بودجه سال آینده دیده شود تا سال آینده نیروی بالای 40 سال خدمت نداشته باشیم، گفت: سال 93، 220 نفر و سال گذشته 155 نفر در شهرداری همدان بازنشسته شده و امسال 69 نفر حائز شرایط بازنشستگی هستند که امیدواریم تا پایان سال این تعداد عملی شود.

قراباغی از صعودی شدن منحنی بدهکاری شهرداری‌ همدان خبر داد و گفت: بدهی شهرداری‌ها به پیمانکاران در حال رشد هستند و برای سال آینده باید به عنوان اولویت در بودجه دیده شده و پرداخت شود.

عضو شورای شهر همدان کاربردی کردن نقش شهرداری ستاد در نظارت عالی بر شهرداری‌های چهارگانه را از دیگر تاکیدات شورای شهر به شهرداری شد، عنوان کرد: پروژه عمرانی در شهرداری ستاد نباید دیده شده و شهرداری ستاد باید به عنوان ناظر عمل کند.

وی با تاکید بر اولویت بندی در تخصیص اعتبارات عمرانی در بودجه سال 96 اظهار داشت: با توجه به منابع محدود با اولویت‌بندی کردن پروژه‌ها باید نسبت به اجرای آنها اقدام کرده و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت قرار داد.

شهرداری همدان 140 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد

قراباغی اظهار داشت: شهرداری همدان 140 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد که به طور قطع تا پایان سال این رقم افزایش می‌یابد و از این رو انتظار می‌رود سال آینده پرداخت دیون در اولویت باشد.

قراباعی درباره دفترچه تعرفه عوارض سال 96 شهرداری همدان نیز گفت: این دفترچه عوارض باید اعلام عمومی شده و مردم از جزئیات این دفترچه عوارض مطلع باشند.

تعرفه عوارض شهرداری همدان سال آینده کاهشی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با اعلام اینکه نه تنها افزایشی در دفترچه عوارض شهرداری همدان نخواهیم داشت بلکه در برخی موارد با کاهش مواجه هستیم، گفت: قیمت منطقه‌ای که در تمامی فرمول‌های عوارضی دیده می‌شود در هر دفترچه عوارض براساس قیمت سال قبل دیده می‌شد ولی برای دفترچه سال 96، قیمت منطقه‌ای سال 94 مدنظر قرار گرفت.

قراباغی با اعلام اینکه بیش از 60 مورد اصلاحات قانونی در دفترچه عوارض سال 96 شهرداری همدان دیده شده است، گفت: حذف عوارضی همچون تغییر کاربری‌ها، ارزش افزوده‌ها، آرا کمیسیون ماده 100، تفکیک عرصه، تمدید پروانه‌ها، بهای خدمات شغل‌های بند 20 ماده 55، تفکیک طبقاتی، عوارض بهره‌برداری سالانه آموزشی، فرهنگی و ورزشی، برج باغ‌ها و کمپین‌های اقامتی از مهمترین بندهای حذف شده دفترچه عوارض سال آینده شهرداری همدان بوده است.

وی با بیان اینکه کلیه عوارض ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی حذف شده و به طور کامل رایگان شده است، تصریح کرد: اگر هتلی در شهر همدان ساخته شده بخاطر رایگان شدن عوارض است وگرنه کسی فرش قرمز زیرپای سرمایه‌گذاران پهن نکرده است که اگر چنین بود در این 40 سال احداث می‌شد.

کاهش 60 تا 70 درصدی درآمدهای شهرداری همدان براساس دفترچه عوارض

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه دفترچه تعرفه عوارض سال 96 سبب کاهش 60 تا 70 درصدی بودجه شهرداری همدان می‌شود، اظهار اشت: بعد از چندین سال تعرفه دفترچه عوارض بعد از چند سال قانونی شده و بودجه نیز واقعی و براساس عملکردها خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی شورای شهر به شهرداری در زمینه تدوین بودجه سال 96 بار مالی ندارد و بیشتر مباحث توصیه‌ای است، گفت: در بودجه 96 باید پروژه‌های عمرانی کم دیده شده و تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در اولویت است.

قراباغی با اشاره به اینکه شهرداری باید دیون و بدهی به پیمانکاران را در اولویت قرار داده و از افزایش بدهی پیمانکاران افزایش یابد، اظهار داشت: با توجه به برنامه ششم توسعه که نقش شهرداری‌ها در آن محدود شده و آیتم‌های درآمدی شهرداری را کاهش دادند.

وی با اعلام اینکه در مباحث پروژه‌های عمرانی خود دولت و مجلس پاسخگو خواهند بود و اصراری بر اجرای پروژه‌های کلان در شهر نخواهیم داشت، اظهار داشت: واقعیت را باید دید و براساس آن از شهرداری انتظار داشته باشیم که این موضوعات پس از تصویب بودجه شهرداری همدان به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

شهرداری همدان در بسیاری از بخش‌ها جور دولت را کشیده است

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه شهرداری همدان در بسیاری از بخش‌ها جور دولت را کشیده است، عنوان کرد: 30 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس توسط دولت هزینه شده که 85 درصد آن باید توسط دولت تامین می‌شد ولی پرداخت نشده است.

وی با اعلام اینکه در بحث بهبود عبور و مرور قرار نیست شهرداری به طور کامل وارد شود، اظهار داشت: وقتی تقاطع غیرهمسطحی با اعتبار 50 تا 60 میلیارد تومانی آغاز می‌شود باید دولت نیز به نقش خود در اجرای آن عمل کند و اگر مجلس قوانینی درباره وظایف دولت تصویب کرده اجرایی شود.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: قرار بود تامین مالی تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی 20 میلیارد تومان به صورت نقدی و 30 میلیارد تومان به صورت تهاتری اجرایی شود که پیمانکاری بومی تعهد پرداخت 20 میلیارد تومان را داده ولی ولی عملی نشد، همچنین استاندار همدان در زمان کلنگ‌زنی قول داد بود کمکی داشته باشند ولی تاکنون کمک نکردند.

شهرداری 130 میلیارد تومان از ادارات طلب دارد

قراباغی عنوان کرد: شهرداری همدان 130 میلیارد تومان از ادارات دولتی و دستگاه‌ها مطالبه دارد دارد که باید همت زیادی برای وصول این مطالبات از سوی شهرداری همدان دیده شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تاکید ما در بودجه سال 96 دیون عمرانی است که باید پرداخت شود و این آیتم در بودجه سال 96 پررنگ دیده شده است، افزود: اولویت بندی پروژه‌های عمرانی براساس پیشنهاد شهرداری است و براساس درآمد واقعی بود اولویت‌بندی اجرایی می‌شود.

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه تالار قرآن در بودجه گذاشته شده بود و براساس تحقق بودجه برای آنجا هزینه شده است، گفت: بودجه 100 درصد تحقق نکرده و اگر 100 درصد تحقق می‌یافت تالار قرآن به اتمام می‌رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار