سرتیپ خلبان پور کریمی گفت: در پایگاه همدان در سال 57برای اولین بار پرچم رژیم پهلوی به پایین آورده و به آتش کشیده شد و در آبان 57 اعتصاب پرسنل برخی پایگاه ها از جمله همدان انجام شد و سایر شهرها نیز شروع کردند.
کد خبر: ۳۷۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 04 February 2017
جانشین فرماندهی پایگاه هوایی شهید نوژه همدان گفت: در آخرین مرحله و از برنامه های نیروی هوایی به روز کردن تجهیزات پیشرفته است که تاکنون برنامه های خوبی در این رابطه انجام شده است.

به گزارش ایرنا؛ امیر سرتیپ دوم خلبان حمید رضا پور کریمی درآستانه 19 بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان افزود: بسیاری از تجهیزات قبل از انقلاب را آمریکا روانه ایران کرده بود و تجهیزات به روز وارد ایران می شد.

وی اضافه کرد: با ورود این تجهیزات نظامی اگر قطعه ای از آن به ایرادی برمی خورد خود متخصصان ایرانی بدون حضور مستشاران نمی توانستند کاری انجام دهند.

وی اظهار کرد: وجود مستشاران نظامی که از لحاظ فنی تخصص کافی نداشتند و فقط نظاره گر بودند که اجازه ندهند متخصصان ایرانی ورود پیدا کنند و آنچه در آن سیستم دیده نشده بود توجه به فرایض دینی بود و این در حالی بود که همه پرسنل پایبند مسایل دینی بودند.

سرتیپ خلبان پور کریمی گفت: در پایگاه همدان در سال 57برای اولین بار پرچم رژیم پهلوی به پایین آورده و به آتش کشیده شد و در آبان 57 اعتصاب پرسنل برخی پایگاه ها از جمله همدان انجام شد و سایر شهرها نیز شروع کردند.

وی ادامه داد: در آذر ماه سال57 اعتصاب غذا در چند پایگاه که همدان نیز جزیی از آن بود انجام شد و همه اتفاق ها دست به دست هم داد تا به دهه پیروزی انقلاب نزدیک شدیم.

وی اظهار کرد: نیروی هوایی برای12 بهمن ماه شرایط هوایی را برای ورود امام (ره) امن کرد و در پایگاه یکم شکاری زمینه ورود حضرت امام راحل فراهم شد تا هواپیما امام در ساعت سه و 30 دقیقه حرکت و در ساعت 9 و 27 دقیقه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست که حاوی 50 نفر از یاران امام و 150 خبرنگار بود.

وی ادامه داد: حماسه بعدی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران19بهمن ماه بود که با برنامه ریزی انجام شده نیروی هوایی در مدرسه امام خدمت ایشان رفتند و بیعت خود را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب نیروی هوایی وارد مرحله انقلاب و نگهداری از آرمان های انقلاب شد و همین نیروها کلمه بسیج را از اینجا شروع کرده که وارد مرحله عمل شدند و تجهیزات را نگهداری کردند.

وی گفت: نیروی هوایی در کنار دیگر پرسنل در غائله کردستان وارد عمل شدند و اهداف از پیش تعیین شده را بمباران کردند و شهید محمد نوژه اولین شهید بعد از انقلاب هستند که ماموریت که به ایشان محول شد در پاوه مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی در عملیات های مختلف حضور داشته است و حماسه های زیادی را خلق کرده گفت: حماسه 140 فروندی شکاری بمب افکن از جمله این عملیات ها بود که منجر به این شد که خلبانانی که این حماسه را آفریدند زبانزد شدند.

سرتیپ خلبان پور کریمی گفت: در عملیات بغداد، صدام این شهر را100 درصد دارای امنیت اعلام کرده بود که این نیروها توانستند فضای بغداد را ناامن کنند که نیروهای زیادی با 4 فروند اعزام شدند جایی که می دانستند برگشت ندارند و اهداف از پیش تعیین شده بمباران کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار