مجیدی با اشاره به تعویض کف‌پوش سالن اختصاصی هیئت اسکیت استان‌همدان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان مقرر شده کف‌پوش سالن اختصاصی اسکیت همدان تعویض و کف‌پوش استاندارد این رشته در آن نصب شود که۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۷۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 04 February 2017
همدان در حالی از استان‌های قهرمان‌پرور رشته اسکیت به شمار می‌رود که تنها سالن اسکیت آن کف‌پوش استاندارد نداشته و وضعیت سالن‌ها در شهرستان‌های این استان نیز حال‌وروز چندان خوبی ندارد.

به گزارش مهر؛ اسکیت ورزشی متنوع، مفرح و با هیجان است و باعث تقویت تعادل در مغز و عضلات، بالا بردن قدرت عضلانی در تمام بدن، هماهنگی عصب و عضله و بالا بردن عکس‌العمل بدن می‌شود و چون این ورزش با موزیک همراه است بیش از بسیاری از ورزش‌ها باعث شادابی و هیجان و هماهنگی می‌شود.

در حال حاضر رشته‌های تحت پوشش فدراسیون اسکیت ایران شامل رشته‌های رولر، اسکیت بورد (المپیکی)، اینلاین هاکی، سرعت (در انتظار المپیکی)، ایلاین فری استایل، هنری، رولر فری استایل (اگرسیو) رول بال و رشته‌های آیس که به سه زیرمجموعه اسکیت سرعت، اسکیت هنری و هاکی روی یخ رده‌بندی می‌شود، است.

استان همدان نیز یکی از استان‌های بااستعداد و قهرمان‌پرور در رشته اسکیت است و قهرمانان خوبی در این رشته پرورش داده کما اینکه سجاد محمدی ساسان دارنده مدال‌های طلا و نقره قهرمانی کشور که سال گذشته نیز در پیکارهای جهانی رولر اسکیت به میزبانی ایتالیا در ترکیب تیم ملی کشورمان شرکت داشت ازجمله این قهرمانان است.

همچنین امسال برای دومین سال، محمدی ساسان به مسابقات برون‌مرزی اعزام‌شده و با برنامه‌ریزی و تلاش بی‌وقفه در بین ۸ اسکیت‌باز مطرح آسیا قرار دارد.

امیر صفری اسکیت کار سرعت ملایری نیز که به‌عنوان بازیکن تیم ملی در مسابقات چین حضورداشته و در اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات ایتالیا نیز حضور داشت از استعدادهای درخشان سرعت استان است و عرفان زنگنه دروازه‌بان همدانی تیم ملی اسکیت هاکی کشور نیز از مفاخر اسکیت هاکی استان‌همدان محسوب می‌شود.

تنها سالن اسکیت همدان کف‌پوش استاندارد این رشته را ندارد

تمامی این استعدادهای درخشان نشان می‌دهد که همدان چه پتانسیل بالایی در رشته اسکیت دارد اما متأسفانه زیرساخت‌های این رشته ورزشی در استان‌همدان بسیار ضعیف است و حتی تنها سالن اسکیت همدان کف‌پوش استاندارد این رشته را ندارد و وضعیت در شهرستان‌های استان بسیار بدتر از این شرایط است.

رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ورزش همیشه از دغدغه‌های اصلی من بوده است، گفت: اردیبهشت ۹۴ حکم سرپرستی بنده در هیئت اسکیت استان‌همدان زده شد.

مهدی مجیدی با بیان اینکه زمانی که به رشته اسکیت ورود پیدا کردم این رشته ورزشی تنها در گرایش اسکیت هاکی فعال بود،گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته سایر گرایش‌های اسکیت نیز در همدان فعال شد و به دلیل استعدادهای کشف شده در رشته فری استایل، این رشته نیز در همدان فعال شد.

وی تاکید کرد: فعال شدن اکثر گرایش‌های این رشته ورزشی در شهرستان‌ها از سیاست‌های فدراسیون اسکیت است که امیدواریم در همدان نیز تمامی گرایش‌ها فعال شود.

وی با اشاره به گسترش رشته اسکیت در استان‌همدان به افزایش ۵۰ درصدی آمار ورزشکاران بیمه‌شده در این رشته اشاره کرد و گفت: مدرسه اسکیت فعال شده و خانواده ها با شرکت در کلاس ها آموزش‌های ابتدایی این رشته را فرا می گیرند.

رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان عنوان کرد: در شهرستان‌های استان نیز اسکیت رشد داشته و ملایر بعد از همدان پایلوت رشته سرعت است.

شورای شهر و شهرداری ملایر قول همکاری و احداث یک پیست اسکیت در ملایر را داده اند اما تا به امروز این وعده هنوز محقق نشده است مجیدی با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری ملایر قول همکاری و احداث یک پیست اسکیت در ملایر را داده اند اما تا به امروز این وعده هنوز محقق نشده است، گفت: مطالبه اسکیت‌بازان ملایر از شهردار و شورای شهر احداث این پیست است.

مجیدی با اشاره به وضعیت سایر شهرستان ها گفت: بعد از ملایر، نهاوند نیز از شهرستان‌های خوب در رشته اسکیت است اما ضعف در زیرساخت‌ها مانع بزرگی در پیشرفت این ورزشی در نهاوند محسوب می شود.

مجیدی با بیان اینکه رشته اسکیت شهرستان بهار نیز به تازگی فعال شده است، گفت: شهرداری این منطقه زمینی را آسفالت و به‌عنوان پیست اسکیت تجهیز کرده که اگر این پیست راه بیفتد شهرستان بهار نیز پا به‌پای همدان خواهد آمد.

وی با اشاره به در پیش بودن برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی بیان کرد: امسال جشنواره استعدادیابی همگانی در ۶ رشته ورزشی در همدان برگزار می شود که رشته اسکیت یکی از این رشته‌هاست.

مجیدی یاداور شد: تنها ۵ استان کشور در رشته اسکیت در جشنواره استعدادیابی همگانی حضور دارند که همدان یکی از این استان‌ها است.

رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان یادآور شد: همدان دراین رشته به‌عنوان پایلوت منطقه غرب کشور معرفی‌شده است و استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه و مرکزی زیر نظر همدان هستند و تمامی ارتباطات این استان‌ها با فدراسیون از طریق هیئت اسکیت استان‌همدان انجام می‌شود.

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای تعویض کف‌پوش سالن اختصاصی هیئت اسکیت همدان

مجیدی با اشاره به تعویض کف‌پوش سالن اختصاصی هیئت اسکیت استان‌همدان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان مقرر شده کف‌پوش سالن اختصاصی اسکیت همدان تعویض و کف‌پوش استاندارد این رشته در آن نصب شود که۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به‌محض تزریق اعتبار این کف‌پوش تعویض خواهد شد و به‌طورقطع با تغییر این کف‌پوش اتفاقات خوبی در اسکیت استان‌همدان خواهد افتاد و اسکیت از یک ورزش ۳ ماه در تابستان به یک ورزش ۱۲ ماهه تبدیل خواهد شد.

دروازه‌بان همدانی تیم ملی اسکیت هاکی کشور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نحوه ورود خود به این رشته ورزشی اظهار داشت: از سال ۷۸ وارد این رشته ورزشی شدم و در سال ۸۳ اسکیت هاکی را شروع کردم و عضو تیم ملی جوانان شدم.

عرفان زنگنه با بیان اینکه از رده سنی جوانان تا بزرگ‌سالان عضو تیم ملی بوده‌ام، گفت: سال ۸۸ به‌عنوان برترین دروازه‌بان کشور به تیم ملی بزرگ‌سالان راه پیدا کردم و تا به امروز اعزام‌های مختلفی به کشورهای چین، سئول و هنگ‌کنگ و سایر کشورها داشته‌ام.

دروازه‌بان همدانی تیم ملی اسکیت هاکی کشور بابیان اینکه تنها با عشق در این ورزش کارکرده‌ام، گفت: ما در تیم ملی قراردادی نداریم و حتی از جیب خود نیز هزینه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حتی من به خاطر این رشته از کارم نیز بیکار شدم و به‌هیچ‌وجه درآمدی از این رشته ندارم، گفت: تنها عشق است که باعث شده همچنان در این رشته کارکنم.

زنگنه عنوان کرد: در پست خودم تنها شهری هستیم که ۵ دروازه‌بان آماده داریم و حتی دروازه‌بانان خود را به سایر تیم‌ها نیز می‌دهیم.

وی با اشاره به مدرک مربیگری خود بیان کرد: سال ۲۰۰۷ مدرک بین‌المللی رشته اسکیت هاکی را از کشور هنگ‌کنگ دریافت کرده امد و در رشته فری استایل نیز دارای مدرک هستم.

اگر کف‌پوش سالن اختصاصی اسکیت همدان تعویض شود ۱۰ ملی‌پوش به‌طور تضمینی در رشته اسکیت هاکی در تیم ملی خواهیم داشت دروازه‌بان همدانی تیم ملی اسکیت هاکی کشور بابیان اینکه در حال حاضر از تیم‌های پاریس و مسکو برای بازی پیشنهاد دارم، گفت: همدان مهد رشته اسکیت هاکی است و اگر کف‌پوش سالن اختصاصی اسکیت همدان تعویض شود ۱۰ ملی‌پوش به‌طور تضمینی در رشته اسکیت هاکی در تیم ملی خواهیم داشت.

زنگنه یادآور شد: امیدوارم حمایت از ورزشکاران و قهرمانان در استان همدان افزایش پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز بابیان اینکه ورزش اسکیت از رشته‌های موفق در همدان است، گفت: امروزه اسکیت به‌عنوان یکی از رشته‌های پرطرفدار نزد خانواده‌ها توانسته در عرصه‌های همگانی و قهرمانی موفق عمل کند.

رسول منعم بابیان اینکه ویژگی‌های جذاب این رشته ورزشی سبب شده تا تعداد جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در این رشته چشمگیر باشد، جایگاه مطلوب اسکیت‌بازان همدانی در عرصه ملی به‌ویژه حضور در میدان‌ها بین‌المللی را از دیگر موفقیت‌های هیئت اسکیت برشمرد و گفت: دستگاه ورزش استان همدان از رشته‌های موفق در عرصه‌های بین‌المللی حمایت لازم را خواهد داشت.

با این تفاسیر آنچه مسلم است اینکه ورزش اسکیت همدان می‌تواند در عرصه‌های همگانی و قهرمانی نقش تعیین‌کننده در کشور داشته باشد و باید امکانات لازم را برای فعالان این رشته مهیا کرد.

اسکیت از رشته‌هایی است که هم‌اکنون در همدان از سالن سرپوشیده و مجهز برخوردار بوده و زیرساخت‌ها تا حدی ایجادشده اما با توجه به تربیت ملی پوشان در این رشته باید تجهیزات به‌روزتری در اختیار قرار گیرد چراکه این امر به‌طور حتم در پیشرفت اسکیت‌بازان نقش مؤثری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار