عضو هیئت مدیره نظام پرستاری استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر پرستاران با دو برابر ظرفیت کار می‌کنند، اظهار داشت: کمبود نیروی پرستار مرد مشکل جدی همدان است که امیدواریم تدابیر جدی برای رفع مشکلات پرستار مرد در همدان اندیشیده و اجرایی شود.
کد خبر: ۳۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 04 February 2017
عضو هیئت مدیره نظام پرستاری استان همدان از عدم پرداخت مطالبات پرستاران همدان در ۱۰ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش تسنیم، غلامرضا مباشری پیش از خطبه‌های نمازجمعه همدان اظهار داشت: بیش از 81 دانشکده پرستاری در سطح کشور فعالیت می‌کند که سالانه هفت هزار و 500 دانشجو از این دانشکده‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت، نقش پرستاران را در این طرح بسیار دارای اهمیت دانست و گفت: پرستار و پزشک مکمل خدمات یکدیگر هستند و نظام درمان کار تیمی است.

مباشری با بیان اینکه پرستاران 80 درصد جمعیت نظام سلامت را تشکیل داده و 90 درصد خدمات نظام سلامت توسط این قشر ارائه می‌شود، تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت بی‌سابقه بود و با وجود افزایش میزان فعالیت و کار پرستاران اما سبب کاهش پرداخت از جیب مردم شد.

وی با اشاره به اینکه چند مانع خدمتی در این زمینه وجود دارد، گفت: کمبود شدید نیروی انسانی یکی از مشکلات جدی بخش پرستاری است که با توجه به استانداردهای منطقه باید تعداد پرستاران در همدان به دو برابر افزایش یابد.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر پرستاران با دو برابر ظرفیت کار می‌کنند، اظهار داشت: کمبود نیروی پرستار مرد مشکل جدی همدان است که امیدواریم تدابیر جدی برای رفع مشکلات پرستار مرد در همدان اندیشیده و اجرایی شود.

مباشری بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ظرفیت اشغال تخت‌ها از 60 درصد به 80 درصد افزایش یافت ولی نیروهای موردنیاز برابر با آن اضافه نشد.

وی با اعلام اینکه پرستاران 10 ماه مطالبات خود را دریافت نکردند ولی با این وجود هنوز خدمات خود را به بیماران ارائه می‌دهند، افزود: جامعه پرستاری استان همدان آمادگی دارد تا در زمینه پایش و غربالگری بیماری‌های مزمن همچون دیابت و فشار خون به شهر خدمت کرده و قبل از ابتلا با غربالگری از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری استان همدان عنوان کرد: آموزش خودمراقبتی برای پیشگیری امری ضروری محسوب می‌شود که جامعه پرستاری آمادگی لازم را برای ارائه آموزش‌ها دارد چراکه سبب کاهش 25 درصدی مراجعان به بیمارستان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرستاران آمادگی لازم را دارند تا آموزش‌های همگانی را نیز به ادارات، مساجد و مدارس ارائه کنند، تصریح کرد: در بُعد آسیب‌های اجتماعی نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که می‌توان آموزش‌های موردنیاز را در این زمینه ارائه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار