حجت الاسلام تکلو در خصوص مرکز نگهداری نسیبه ملایر نیز بیان کرد: این مرکز مختص نگهداری معلولان ذهنی دختر بالای 14 سال است که مرحله دوم آن با 200 مترمربع با کمک خیر ملایری توسعه پیدا کرد.
کد خبر: ۳۷۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ 02 February 2017
همزمان با دومین روز از فجر 95، مرکز آفتاب برای نگهداری و درمان بیماران روانی و مرحله دوم مرکز نگهداری از معلولان ذهنی نسیبه ملایر با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا؛ رئیس اداره بهزیستی ملایر شامگاه چهارشنبه در این آیین گفت: مرکز آفتاب با سرمایه گذاری سه میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع با 500 مترمربع زیربنا احداث شده است.

حجت الاسلام حمید تکلو اظهار کرد: این مرکز با کادر درمانی 20 نفر به 64 بیمار روانی در این شهرستان خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: تکمیل و تجهیز مرکز آفتاب نیازمند یک میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم بتوانیم از کمک های خیران به ویژه در حوزه سلامت بهره مند شویم.

حجت الاسلام تکلو در خصوص مرکز نگهداری نسیبه ملایر نیز بیان کرد: این مرکز مختص نگهداری معلولان ذهنی دختر بالای 14 سال است که مرحله دوم آن با 200 مترمربع با کمک خیر ملایری توسعه پیدا کرد.

وی افزود: مرحله دوم مرکز نسیبه ملایر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شد و در حال حاضر ظرفیت نگهداری 70 معلول ذهنی را دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز برنامه ریزی های مدون و انجام غربالگری ژنتیک و مشاوره را راهکاری مهم برای عدم بروز چنین بیماری هایی برشمرد.

عبدالعظیم رضایی ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه های تدوین شده و بهره گیری از دانش روان شناسی در زندگی روزمره مردم، کمتر شاهد بروز چنین آسیب هایی باشیم که این بیماران خود هیچگونه سهمی در بیماری شان نداشته اند. 

در این آیین فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از بخش های مختلف واحدهای نگهداری و درمانی این 2 مرکز بازدید و از بیماران بستری در این مراکز عیادت کردند.

شهرستان ملایر دارای سه مرکز شبانه روزی شامل مرکز آفتاب برای نگهداری بیماران اعصاب روان با ظرفیت 50 تن مرکز نسیبه با ظرفیت بیش از 50 کودک معلول زیر 14 سال و مرکز صبا با ظرفیت 50 تن است و به این بیماران خدمات ارائه می دهد.
در حال حاضر بیش از هشت هزار و 350 تن زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار