رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند عنوان کرد: بحث بازاریابی و فروش تولیدات مشاغل خانگی و ایجاد نمایشگاه دائمی و فصلی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی از مهمترین نیاز مشاغل خانگی شهرستان هستند.
کد خبر: ۳۷۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 02 February 2017
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نهاوند گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا کنون ۲۳۱ مجوز مشاغل خانگی در نهاوند صادر شده است و ۱۴۰ مجوز مشاغل خانگی در شرف اخذ تسهیلات بانکی هستند.

به گزارش تسنیم؛جلال غیاثوند اظهار داشت: مجوزهای مشاغل خانگی شهرستان نهاوند توسط کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، بسیج سازندگی، مرکز فنی وحرفه‌ای، جهاد کشاورزی، اداره صنعت و معدن و میراث فرهنگی صادر شده است.

وی تصریح کرد: مشاغل خانگی شهرستان نهاوند شامل مشاغل مستقل و پیشتیبان هستند و مشاغل مستقل شامل قالی بافی، گلیم بافی، نازک دوزی، پرده‌دوزی، خیاطی، پرورش قارچ، پرورش گوسفند گوشتی و شیری، پرورش گوساله، زنبورداری و تولید و بسته بندی عسل، تولید گیاهان دارویی، بسته بندی خشکبار و حبوبات و غیره است و در مشاغل پیشتیبان قالی بافی در اولویت قرار دارد.

غیاثوند افزود: از ابتدای امسال تا کنون 231مجوز مشاغل خانگی درشهرستان نهاوند صادر شده است که از این تعداد 4 مجوز مربوط به مشاغل خانگی پیشتیبان و 227 مجوز مربوط به مشاغل خانگی مستقل است.

وی عنوان کرد: 482 مورد از مجوز مشاغل خانگی صادر شده شهرستان نهاوند که تعدادی از آن‌ها  مربوط به سال گذشته است به صندوق کار آفرین امید جهت اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند که از این تعداد 140 مجوز مشاغل خانگی در شرف اخذ تسهیلات بانکی هستند.

غیاثوند بیان کرد: متأسفانه از ابتدای امسال تا کنون اعتباری برای ایجاد مشاغل خانگی به شهرستان نهاوند اختصاص نیافته است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند در زمینه صدور مجوز مشاغل خانگی رتبه اول استان همدان را به خود اختصاص داده است و همچنین امسال 2 میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی پیشتیبان استان اختصاص یافته است که از این میزان نیز مبلغی برای شهرستان نهاوند در نظر گرفته شده که تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

غیاثوند به مزیت مشاغل خانگی پیشتیبان اشاره کرد و افزود: مشاغل خانگی پیشتیبان توسط شرکت‌ها و واحدهای تولیدی پیشتیبانی می‌شوند و محصولاتی که توسط این مشاغل تولید می‌شوند توسط شرکت‌های تولیدی به فروش می‌رسند و همچنین مواد اولیه مورد نیاز مشاغل خانگی پیشتیبان توسط این شرکت‌ها تهیه می‌شود که این از مزیت‌های مشاغل خانگی پشتیبان هستند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه تولیدات مشاغل خانگی از تاریخ 10 بهمن تا تاریخ 15 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های استان همدان برگزار است که محصولات تولیدی مشاغل خانگی شهرستان نهاوند نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

غیاثوند به مشکلات مشاغل خانگی شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: بازاریابی و فروش محصولات خانگی، نبود اعتماد کافی به تولیدات خانگی، درآمد اندک مشاغل خانگی، بیمه مشاغل خانگی و تخفیفات بیمه‌ای از جمله مشکلات بعد از تولید مشاغل خانگی هستند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند عنوان کرد: بحث بازاریابی و فروش تولیدات مشاغل خانگی و ایجاد نمایشگاه دائمی و فصلی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی از مهمترین نیاز مشاغل خانگی شهرستان هستند.

غیاثوند تاکید کرد: همچنین ایجاد مشاغل خانگی هدفمند، تشکیل بازارچه‌های محلی، شهرستانی و استانی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی، وجود شبکه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های پیشتیبان و برند سازی برای محصولات مشاغل خانگی از دیگر نیازهای ضروری مشاغل خانگی شهرستان نهاوند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار