استاندار همدان در نشست خبری
استاندار همدان به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی یادگار امام (ره) و شهداست این انقلاب به‌عنوان امانت به‌دست ما سپرده‌شده است و باید هر چه شایسته‌تر انقلاب و نظام را در دنیا پایدار نگاه‌داریم.
کد خبر: ۳۷۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 31 January 2017
استاندار همدان به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی یادگار امام (ره) و شهداست این انقلاب به‌عنوان امانت به‌دست ما سپرده‌شده است و باید هر چه شایسته‌تر انقلاب و نظام را در دنیا پایدار نگاه‌داریم.

به گزارش تابناک همدان؛ محمدناصر نیکبخت با اشاره به پروژه‌های دهه فجر امسال، افزود: ۷۷۴ میلیارد تومان طرح در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۶۰۴ میلیارد تومان پروژه‌های قابل‌افتتاح و ۱۷۲ میلیارد تومان پروژه‌هایی است که کلنگ زنی می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در دهه فجر همه پروژه‌های آماده افتتاح در سال جاری نیست، بیان کرد: پروژه‌های زیادی وجود دارد که از محل سفر بوده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند که تعدادی از آن‌ها مربوط به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به دستاوردهای  سفر ریاست جمهوری در سال گذشته به همدان تصریح کرد: از ۴۴ پروژه سفر ۳۰ پروژه تمام شده است و ۱۴ پروژه دیگر در حال اجرا است که به احتمال زیاد باید ۱۲ پروژه تا پایان سال مالی به نتیجه برسد و دو پروژه دیگر در سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

نیکبخت در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه پرونده غار علیصدر و حواشی ایجادشده که به‌نوعی توسط نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس طرح‌شده بود به کجا رسید، گفت: از این‌که پورمختار این قائله را راه انداخته بود مطمئن نیستم و رد پایی از این فرد ندیدم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با پرونده غار علیصدر سوءتعبیر و سوءتفاهمی پیش‌آمده و تصور بر این بود که شاید تعرضی به فیزیک غار علیصدر و مشکلاتی در واگذاری آن ایجادشده است و پس‌ازاین مسائل هیئت‌مدیره غار علیصدر اعلام آمادگی کرد تا پاسخگو باشد.

استاندار با اشاره به اینکه هیئت‌مدیره غار علیصدر اعلام کرده بود آمادگی دارد تا براساس دستورالعمل جدید دولت درباره شرکت‌ها عمل کند عنوان کرد: مباحثی درباره تغییر اعضای هیئت‌مدیره یا تولی گری غار علیصدر توسط میراث فرهنگی وجود داشت که هیئت‌مدیره آمادگی لازم را اعلام کرد.

نیکبخت با اعلام اینکه این توضیحات به دادستان دیوان محاسبات داده‌شده و وی پرونده را به شعبه‌ای ارجاع داد تا موردبررسی قرار گیرد، اظهار داشت: هیچ سوءاستفاده، مفسده و تضییع حقوق بیت‌المال به اثبات نرسیده و پرونده در حال رسیدگی است.

استاندار با اعلام اینکه غار علیصدر همدان طرح جامع سرمایه‌گذاری به میزان هزار میلیارد تومان دارد عنوان کرد: شرکت پدیده شاندیز برای سرمایه‌گذاری در این غار اعلام آمادگی کرده بود که با مخالفت رئیس هیئت‌مدیره غار و بنده روبه‌رو شد چراکه غار علیصدر جز انفال محسوب می‌شود و قابل‌واگذاری نیست.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در تکمیل راه‌آهن همدان-تهران خاطرنشان ساخت: تاکنون راه‌آهن بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته فعال شدن امروز راه‌آهن همدان-تهران به سبب برجام است و تأکید استان همدان بر این است تا برای تسریع در اتمام پروژه ریل‌گذاری از دو طرف انجام شود.

نیکبخت بابیان اینکه تاکنون ۱٬۲۲۴ متر ریل‌گذاری انجام‌شده است اظهار داشت: راه‌آهن همدان-تهران ۷۸ کیلومتر تا همدان فاصله دارد که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت با شرایط بد بودجه طرح نظام سلامت را به خوبی اجرا کرده است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت استانداری و با اعتبارات استانی و خیرین ۲۷۰ پروژه جدید در استان بااعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

استاندار همدان در پاسخ به این سؤال که چه افرادی مانع توسعه استان همدان هستند نیز گفت: برخی به‌زعم خود بااحتیاط بیش‌ازحد شاید کار درستی انجام می‌دهند ولی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حکم کرده است که به بخش خصوصی بها، امید و خدمت داده شود.

وی بابیان اینکه باید زمینه اجرای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود عنوان کرد: باید به بخش خصوصی متوسل شده و آرامش را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم در پاره‌ای موارد مشاهده‌شده برخی خواسته یا ناخواسته به‌گونه‌ای رفتار کردند که این موارد باعث شده تا سرمایه‌گذار دودل شود.

نیکبخت اظهار داشت: در استان همدان از گذشته‌های دور بینش و نگرشی درباره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وجود داشته که همین امر سبب شده تا همدانی‌ها کمتر در همدان سرمایه‌گذاری بارزی داشته باشند ولی خوشبختانه در حال حاضر این بینش کم‌رنگ شده است.

استاندار همدان با اعلام اینکه در استان همدان جواز تأسیس در نصف روز صادر می‌شود گفت: مشکلی در این زمینه نبوده و ابتدا جواز تأسیس صادر می‌شود اما استعلام از دستگاه‌ها پس‌ازآن در زمان مشخص انجام می‌شود و عملکرد پنجره واحد قابل‌قبول است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار