رییس هیات جودو استان همدان گفت:سال قبل به دلیل محدودیت در اعتبارات مالی به ناچار شاهد کوچ ستاره های جودو بانوان استان به سایر تیم ها بودیم اما امسال سعی داریم با جذب حامی مالی نفرات شاخص بومی را حفظ کنیم.
کد خبر: ۳۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 20 May 2015

استان همدان به عنوان یکی از قطب اصلی جودو بانوان برای حضور در فصل جدید لیگ جودو کشور چشم به حمایت مالی شهرداری همدان دوخته است.

رییس هیات جودو استان همدان در این باره گفت: سال گذشته با وجود مشکلات مالی به درخواست فدراسیون جودو مبنی بر اینکه همدان یکی از پایگاه های مهم پرروش بانوان جودوکار است با دو تیم در لیگ شرکت کردیم که البته شرایط تیم نهاوند بهتر از همدان بود و با رایزنی های صورت گرفته با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان قرار شد تیم منتخب این شهر امسال مورد حمایت قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، جلال نصرپوراظهار کرد: سال قبل به دلیل محدودیت در اعتبارات مالی به ناچار شاهد کوچ ستاره های جودو بانوان استان به سایر تیم ها بودیم اما امسال سعی داریم با جذب حامی مالی نفرات شاخص بومی را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان سال قبل قول حمایت از تیم جودو بانوان همدان را داد و اکنون نیز پیگیری لازم را داریم تا در صورت تحقق وعده ها بتوانیم تیمی قدرتمند را برای کسب عنوان قهرمانی روانه لیگ جودو بانوان کنیم.

نصرپور در ادامه گفت: جودوکاران استان همدان جزو ملی پوشان کشور و اعزامی به مسابقات آسیایی به شمار می روند و اکنون مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ هستند.

وی بیان کرد: هیات جودو استان همدان سال قبل با کمک اداره کل ورزش و جوانان بودجه لازم برای اعزام تیم به رقابتهای لیگ دسته یک بانوان کشور را تقبل کرد در حالیکه دستگاه ورزش مسوولیت در قبال تیمداری ندارد.

وی یادآور شد: نزدیک به یک هزار جودوکار به صورت مستمر در همدان فعالیت دارند که حدود 300 نفر از آنان را بانوان تشکیل می دهند و در تمامی رده های سنی به لحاظ کسب مدال قهرمانی عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و رییس هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان نیز در این باره گفت: حمایت از جودو همدان جزو مصوبات امسال این سازمان لحاظ شده و کمک لازم را به لحاظ مالی و امکانات ورزشی خواهیم داشت.

محمدرضا بیاناتی افزود: از هیات جودو استان همدان خواسته ایم تا در نشستی با مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری پیگیر این مصوبه برای اجرا باشند.

وی بیان کرد: جودو یکی از رشته های فعال و موفق ورزش همدان است و در حد توان از این رشته ورزشی کمک خواهیم داشت.

استان همدان سال گذشته به دلیل در اختیار نداشتن بانوان جودوکار مطرح و ملی پوش خود موفق به کسب عنوان شایسته ای نشد اما دو سال پیش مقام نایب قهرمانی کشور را به دست آورد.

فصل جدید رقابت های لیگ جودو بانوان کشور هنوز مشخص نشده و با این حال تیم ها در حال آماده سازی و تدارک حضور در این پیکارها هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار