رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان با اشاره به مسئولیت پرستاران در سطح جامعه و ضمن تأکید بر این امر که پرستاران سربازان سلامت هستند گفت: احساس بیشتر دیده شدن در پرستاران کم است چراکه آنها بیش از حواشی بر کارشان تمرکز دارند.
کد خبر: ۳۶۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 31 January 2017
رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان گفت: در سال ۹۴ بیمه سلامت ۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مطالبه ما را با اوراق قرضه تسویه کرد که فعلا قابلیت نقد شدن ندارد.

به گزارش تسنیم، حسن جلالوند درجمع مترون‌های بیمارستان‌های استان در سالن همایش‌های مرکز آموزشی درمانی قلب فرشچیان با اشاره به حادثه پلاسکوی تهران اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری دوبار در مورد یک حادثه پیام می‌دهند نشان از اهمیت این واقعه و جایگاه زحمتکشانی دارد که برای حفظ جان افراد از جان خود گذشته‌اند.

وی ضمن تبریک روز پرستار اعلام کرد: نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب(س) به روز پرستار برای جامعه پرستاران پیام‌های بسیاری از جمله تأکید بر عملکرد و رفتار زینب‌گونه دارد و ما باید تلاش کنیم تا شایستگی و لیاقت این عنوان را به‌دست آوریم چراکه این نامگذاری سطح توقعات را از ما بالا می‌برد.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان با اشاره به مسئولیت پرستاران در سطح جامعه و ضمن تأکید بر این امر که پرستاران سربازان سلامت هستند گفت: احساس بیشتر دیده شدن در پرستاران کم است چراکه آنها بیش از حواشی بر کارشان تمرکز دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر ارتباط پرستار بیشتر از بیمار با پرونده اوست عنوان کرد: ما باید به‌جای آن که مکرر مشغول نوشتن گزارش باشیم رسیدگی به وضعیت بیمار را مدنظر قرار دهیم اما این خلآ امروز به‌دلیل ضعف پرستاران نیست بلکه باید سیستم اصلاح شود.

جلالوند با اظهار به این امر که رمز موفقیت پرستاران، نزدیک شدن و ارتباط گرفتن بیشتر با بیماران است تصریح کرد: کاری ماندگار است که با قلب و روح مردم ارتباط برقرار کرده و در ذهن و جان آنها اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: وقتی قانون ارتقاء بهره‌وری ابلاغ شد حتی اتاق استراحت پرستاران حذف شد تا راندمان کار آنها افزایش یابد اما ما نباید از بهره‌وری خود پرستاران هم غافل باشیم به‌همین دلیل نه آن شرایط سخت را برای پرستاران می‌پسندیم و نه معتقد هستیم روال کار آنها تنها بر ارائه گزارش عملکرد متمرکز شود بلکه باید تعادلی در این رویه ایجاد شود تا هم فضای بهتری برای کار پرستار و هم خدمات مطلوبی برای بیماران ایجاد شود.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان با بیان اینکه همه باید در مقابل رفتار خود پاسخگو باشیم اظهار داشت: خداوند متعال در همه حال ناظر اعمال ماست و همه ما به‌ویژه پرستاران باید رنگ خدا را در عملکردمان پررنگ‌تر از قبل کنیم.

وی بیان کرد: برقراری چنین جلساتی اثرات مثبت بسیاری دارد از جمله اینکه تبادل نظر و تجارب اتفاق می‌افتد و افراد می‌توانند تجارب بیمارستان‌های موفق را در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های خود به‌کار گیرند.

جلالوند اشاره‌ای هم به مطالبات بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت از بیمه سلامت داشت و عنوان کرد: این موضوع به‌دغدغه‌ای در تمام کشور تبدیل شده چراکه بدون دریافت این مطالبات نمی‌توانیم در پرداخت کارانه و حق‌الزحمه پرستاران و پزشکان بیمارستان‌ها گامی برداریم.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین مطالبات ما مربوط به بیمه سلامت است تصریح کرد: در سال 94 بیمه سلامت 47 میلیارد و 200 میلیون تومان مطالبه ما را با اوراق قرضه تسویه کرد که فعلا قابلیت نقد شدن ندارد.

در بخش دیگری از این جلسه معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی در ایجاد فضای نقد درون سازمانی و رفع نواقص تأثیرات مثبتی دارد اظهار داشت: فضای نقد درون سازمانی حاکی از جرأت و جسارت جامعه پرستاری است.

بهروز رحیمی با اشاره به وجود مشکلات جامعه پرستاری تأکید کرد: باید موانع خدمتی از دوش این قشر برداشته شود تا بهره‌وری مطلوبی از آنها شاهد باشیم اگرچه هیچگاه این موانع باعث نشده تا پرستاران کمتر از حد توان و خارج از محور رسالت خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه پرستاران علاوه بر حضور در موقعیت شغلی خود در فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای چون مجمع خیرین سلامت نیز حضور شایسته‌ای دارند گفت: باید نگاه پرستاری را از کنار تخت بودن جدا کنیم زیرا پرستاری پتانسیل بسیاری برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار