مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان با اشاره به اینکه بودجه سازمان تاکسیرانی امسال 2 میلیارد تومان بوده است، در ادامه از وجود 110 بانوی تاکسیران در همدان خبر داد و افزود: از این تعداد 10 نفر در خطوط فعالیت می‌کنند و بیشتر آنها نیز در خطوط تاکسی بی‌سیم فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۶۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 31 January 2017
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان خواستار حل مشکلات بیمه‌ای تاکسیرانان همدان شد و گفت: راننده تاكسي دوشغله‌ در همدان نداريم.

به گزارش فارس، مهرداد خورشیدوند در جمع خبرنگاران به اقدامات صورت گرفته در سازمان تاکسیرانی همدان پرداخت و اظهار کرد: تا پایان سال 95 یک‌هزار و 600 دستگاه تاکسی فرسوده در همدان وجود داشت که تا به امروز 393 دستگاه نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه کار اسقاط 400 دستگاه به پایان رسیده است، گفت: اقدامات نهایی 14 خودرو نیز انجام شده و کار بانکی 10 دستگاه به پایان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان از اتمام کار نوسازی 431 تاکسی در همدان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بقیه خودروها نیز در نوبت دریافت تسهیلات هستند و به 676 تاکسی نیز تاییده داده شده که کار نوسازی را انجام دهند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به تاکسیرانان همدان، گفت: نخستین خدمتی که ارائه شده راه‌اندازی «صندوق تاکسیرانان» بوده که از ابتدای تاسیس آن تاکنون 3 هزار و 200 فقره وام پرداخت شده است.

خورشیدوند با بیان اینکه 2 هزار و 900 نفر از رانندگان در این صندوق حساب باز کرده‌اند که 70 درصد تاکسیرانان همدان را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: صندوق 2 هزار و 250 فقره وام تا سقف 5 میلیون تومان و 800 فقره وام تا سقف 1.5 میلیون تومان به رانندگان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به وام پرداختی با سود دو درصد، افزود: ارائه خدمات دیگر نظیر دادن لاستیک به صورت اقساط چهار تا پنج ماهه در دستور کار بوده و امسال نیز 20 نفر از تاکسیرنان را با هزینه سازمان به مشهد مقدس اعزام کردیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان با اشاره به اینکه به زودی در خصوص بیمه شخص ثالث نیز خدمات ارائه خواهد شد، گفت: هر ساله در آستانه عید نوروز صندوق در خصوص مواد خوراکی و مصرفی تاکسیرانان خدماتی ارائه می‌دهد که البته درطول سال نیز این خدمات ارائه می‌شود اما در ایام عید ویژه کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی تاکنون 200 تابلوی فرسوده خطوط را از رده خارج و تابوهای نو جایگزین آن کرده است، افزود: امسال پنج پایانه نظیر امام حسین(ع)، پل پهلوان‌ها، رسالت، سفیرامید، میدان شریعتی و میدان دره مرادبیگ ایجاد شده که مهمترین آنها پایانه پل پهلوان‌ها بوده است.

خورشیدوند با اشاره به اینکه در سال 95به دنبال کاهش جرایم انضباطی تاکسیرانان بوده‌ایم، گفت: یکی از مشکلات درگیری تاکسیرانان در خطوط بود که با طراحی سیستم و محول کردن کار به تاکسیرانان این مشکل حل شده است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً هر هفته یا دو هفته یک بار کمیته انضباطی برگزار می‌شد که امسال به علت سیستماتیک شدن کار هر فصل یک کمیته برگزار می‌شود، افزود: تعداد پرونده انظباطی نیز کاهش پیدا کرده که در سه ماهه پاییز 16 پرونده تشکیل شده و در طول سال نیز 50 مورد بوده است.

*افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی برای تاکسیرانان تا پایان سال

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان از افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی برای تاکسیرانان و خانواده‌های آنها تا پایان سال خبر داد و گفت: این مجتمع در بلوار شاهد نرسیده به میدان امام حسن (ع) قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی جایگاه سی ان جی 80 میلیون تومان هزینه داشته است افزود: جایگاه شاهد برای نخستین بار استانداردسازی شد و این مهم از ابتدای دی ماه اتفاق افتاده است.

خورشیدوند با اشاره به چالش‌های موجود در سازمان تاکسیرانی گفت: مهمترین چالش بحث بیمه تاکسیرانان است و بیمه آنها دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه بیمه تاکسیرانان به دو صورت است، نظیر کسانی که جدیدالورود هستند و کسانی که از قبل بیمه بوده‌اند، گفت: در حال حاضر 500 نفر در ردیف بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند اما بیمه نشده‌اند و 60 نفر آنها افرادی هستند که قریب به چهار سال حق بیمه پرداخت کرده و دارای دفترچه نیز بوده‌اند که اکنون بیمه آنها دچار مشکل شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی اظهار می‌کند که به دلیل شرایط یارانه‌ای نمی تواند برخی از افراد را بیمه کند، افزود: کسانی که از لیست بیمه شده خارج شده‌اند 400 نفر بودند که با پیگیری‌ها، مشکل 350 نفر از آنها حل شد و 65 نفر همچنان مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکسیرانان از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند و نیاز به حل این مشکل وجود دارد، گفت: با پیگیری این جریان اداره تامین اجتماعی جواب قانع‌کننده‌ای نداده اما آنها قول داده‌اند پالایشی انجام دهند تا تاکسیرانان دارای کارت شهری؛ مشخص شوند.

خورشیدوند با بیان اینکه قرار است شرکتی وارد کار شود و کار راستی‌آزمایی را انجام دهد، افزود: ممکن است تعدادی از بیمه‌شدگان از بیمه حذف و افرادی جایگزین آنها شوند.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است تعرفه عوارضی تاکسیرانان در شهر همدان افزایش نداشته و بالعکس کاهش نیز داشته است، گفت: تخفیف عوارضی نوسازی صد درصد نیز داشته‌ایم که امسال 50 درصد بوده و دهه فجر با مصوبه شورای شهر به صورت صد درصد ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان  با اشاره به اینکه تعاونی تاکسیرانان زیرنظر اداره تعاون فعالیت داشته که ظاهراً به دلیل مشکلات مالی غیر فعال شده است، افزود: سه سال تلاش شد تعاونی شکل گیرد اما نتیجه نداشت و تاکسیرانان از عملکرد تعاونی نیز رضایت نداشتند که در واقع اکنون صندوقی که ایجاد شده به صورت تعاونی فعالیت دارد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه قبلاً در همدان نمایشگاه تاکسی بود که کار خرید و فروش را انجام می داد اکنون چه وضعیتی حاکم است؟ گفت: قبلاً 4 نمایشگاه تاکسی وجود داشت که یکی از آنها تعاونی بود و جمع شد و سه نمایشگاه نیز وجود دارد اما آنچه در این بین مسئله بوده این است که برخی از اتفاقات در نمایشگاه به ضرر تاکسیرانان بود و آنها نیز به شدت گلایه داشتند و اینکه ما نمایشگاهی را تعطیل کنیم نبوده اما درآمدهای غیر معقول را کنترل کرده‌ایم.

خورشیدوند با اشاره به مشکلات پول خرد کرایه تاکسی‌ها، افزود: تغییر کرایه‌های تاکسی همه ساله بر اساس استاندارهای کشوری است و امسال نیز کرایه‌ها به 50 تومان ختم نمی‌شد و رند شده بود.

*طرح کیف الکترونیک در همدان اجرایی می‌شود

وی با تاکید به راه‌اندازی کیف الکترونیک در رفع این مشکلات، خاطرنشان کرد: برخی از استان‌ها آن را اجرایی کردند اما چون مشکلات پیش‌روی آن را پیش‌بینی نکرده بودند با مشکل مواجه شدند که معتقدم برای راه‌اندازی این سیستم در استان ابتدا باید موانع را رفع کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان با بیان اینکه رانندگی یک شغل است و رانندگان دوشغله‌ در همدان وجود ندارد، افزود: کسانی که بازنشست شده و در تاکسیرانی فعالیت دارند دوشغله محسوب نمی‌شوند و افراد نیز در سرویس مدرسه خدمت می‌کنند در واقع شغل جانبی است و ما نیز تنها وظیفه ساماندهی آنها را برعهده داریم.

وی از وجود 3 هزار و 424 تاکسی در شهر همدان خبر داد و افزود: 3 هزار و 400 تاکسی فعال هستند که از آن تعداد 270 خودرو ون است.

خورشیدوند با اشاره به اینکه یک‌هزار و 600 دستگاه خودرو فرسوده وجود دارد که از آن تعداد 400 خودرو نوسازی شده است، گفت: شهر همدان شهر مرکزی است که از مجموع تاکسی‌های موجود در شهر 2 هزار و 200 دستگاه وارد میدان امام (ره) می‌شوند که تراکم را ایجاد می‌کنند.

*یک سوم تاکسی‌ها در همدان مازاد است

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم تاکسی در همدان مازاد است، گفت: چند سال اخیر اجازه اضافه شدن یک تاکسی نیز به سازمان داده نشده اما چون تاکسی‌های شهر همدان ساماندهی شده‌اند احساس می‌شود تعداد تاکسی‌ها در شهر افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان با اشاره به اینکه بودجه سازمان تاکسیرانی امسال 2 میلیارد تومان بوده است، در ادامه از وجود 110 بانوی تاکسیران در همدان خبر داد و افزود: از این تعداد 10 نفر در خطوط فعالیت می‌کنند و بیشتر آنها نیز در خطوط تاکسی بی‌سیم فعالیت دارند.

وی با اشاره به تغییر 17 تا 18 درصدی نرخ تاکسی‌های طی امسال در همدان، گفت: روزانه 400 هزار سفر در شهر همدان انجام می‌شود.

خورشیدوند در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شنیده می‌شود در خرید و فروش خطوط تاکسی، رانت وجود دارد، گفت: قبلاً این جریان وجود داشت و هنگامی که من وارد سازمان شدم طبق گزارش ارائه شده تاکسی در خطی 22 میلیون تومان به فروش رفته بود که ورود کرده و با فرد خاطی نیز برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون خطوط از ماشین جدا شده و خطوط نیز درجه‌بندی شده که بر حسب نیاز فرد به کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان با اشاره به اینکه شورای عالی ترافیک کشور تصمیم می‌گیرد که چه نوع تاکسی شرایط کار در شهر را دارد، گفت: در حال حاضر پژو 405، سمند و آریو به عنوان تاکسی در شهر همدان فعال است که بیشترین استقبال نیز از خودرو پژو 405 بوده است.

وی با اشاره به سطح سواد تاکسیرانان در همدان افزود: یک نفر از تاکسیرانان فوق لیسانس، 320 نفر لیسانس، 285 نفر فوق دیپلم، 3 هزار و 605 نفر دیپلم، 276 نفر تا پنجم ابتدایی، 157 نفر نیز تا نظام قدیم تحصیلات دارند.

خورشیدوند با بیان اینکه تعداد کارت شهری بیشتر از تعداد خودرو است، گفت: 12 هزار و 311 نفر کارت شهری گرفته‌اند که 10 هزار و 251 کارت شهری فعال است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون چهار تاکسی بیسیم 1833، 1828، 1820 و 1817 در سطح شهر همدان فعال بوده و تاکسی بیسیم 1844 نیز در سازمان وجود دارد اما غیر فعال است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان با اشاره به اجناس جامانده در تاکسی‌ها طی امسال، گفت: 750 عدد جنس به سازمان تحویل داده شده که در خصوص 550 عدد، افراد به سازمان مراجعه کرده و اجناس نیز تحویل داده شده و اکنون 200 عدد نیز در سازمان موجود است.

وی تصریح کرد: اشیاء به مدت یک سال در سازمان می‌ماند اما پس از آن تحویل ستاد اجرای فرمان امام (ره) می‌شود.

خورشیدوند با  اشاره به برنامه‌های دهه فجر سازمان تاکسیرانی گفت: مسابقات فوتبال آغاز شده و پنج شنبه آینده مسابقه فینال توسط تیم‌های خطوط تاکسیرانی برگزار می‌شود که البته برای این مسابقه 12 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه جمعه گذشته نیز تیم کوهنوردی تاکسیرانان به قله الوند صعود کردند، افزود 12 بهمن نیز در لحظه ورود امام (ره) رژه 50 تاکسی از میدان باباطاهر به سمت میدان امام (ره) را در برنامه داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار