رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با ابراز رضایت از عملکرد خوب بخش خصوصی و انجمن صنفی راهنمایان در برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، بیان کرد: در نگاه و لبخند مهمانان می‌توان رضایتمندی را مشاهده کرد چراکه همدان سازماندهی خوبی دارد.
کد خبر: ۳۶۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 27 January 2017
رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران گفت: تعداد 320 نفر از راهنمایان گردشگری از 45 ملیت در هفدهمین دوره کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به مدت 12 روز در سه مرحله در ایران حضور دارند.

به گزارش ایسنا، آرش نورآقایی در نشست خبری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری با تشکر از مردم همدان و میزبانی خوب همدان از پیش تور راهنمایان گردشگری شرکت‌کننده در کنوانسیون جهانی، اظهار کرد: مهمترین افراد نماینده کشورها در حوزه گردشگری وارد همدان شدند.

وی با بیان اینکه از 45 ملیت تعداد 320 نفر در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در ایران حضور دارند، افزود: در همدان دو گروه که 20 نفر از نمایندگان و مسئولان و در مرحله دوم 120 نفر از راهنمایان گردشگری حضور دارند.

 رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با ابراز رضایت از عملکرد خوب بخش خصوصی و انجمن صنفی راهنمایان در برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، بیان کرد: در نگاه و لبخند مهمانان می‌توان رضایتمندی را مشاهده کرد چراکه همدان سازماندهی خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه در شانزدهمین دوره کنوانسیون که در پراگ برگزار شد برای نخستین بار حضور یافتیم، گفت: در این دوره توانستیم با معرفی خوب ایران، میزبانی از کنوانسیون برای دوره هفدهم را کسب کنیم.

نورآقایی با تأکید بر اینکه خیلی افراد ایران را نمی‌شناسند، افزود: همان افرادی که از ایران هراس داشتند در این کنوانسیون جهانی به ایران سفر کردند و از نزدیک با ایران آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری حاضر در کنوانسیون برای حضور در ایران پول پرداخت کردند و در واقع ارز وارد ایران می‌کنند، تصریح کرد: مشکل ما جاذبه‌های گردشگری نیست بلکه مدیریت منابع است چراکه در عرصه گردشگری باید به کوچک‌ترین جزئیات توجه داشت تا ذهنیت مناسب و مثبتی از میزبان در ذهن میمهان شکل گیرد.

نورآقایی با اشاره بر اینکه راهنمایان گردشگری حاضر در ایران با بیش از 200 کشور دنیا ارتباط داشته و در آن کشورها تور برگزار کردند، گفت: میمهانان حاضر در پیش تور کنوانسیون از سه استان قزوین، زنجان و همدان که در مقاطع مختلف تاریخی پایتخت ایران بودند بازدید کردند و این برای آنها که با مطالعه وارد ایران شدند بسیار مهم است.

وی با تأکید بر جلب رضایتمندی شرکت کنندگان در هفدهیمن دوره کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، بیان کرد: نمی‌توان مکان‌هایی را که مشابه در دنیا دارد به آنها نشان داد بلکه جاذبه‌هایی را معرفی کرد که رضایتمندی و شگفتی آنان را ایجاد کند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران در پاسخ به انتقاد از اینکه لوگوی هتل باباطاهر در دعوتنامه وجود ندارد، گفت: هیچ کارت دعوتی بدون لوگوی هتل باباطاهر و دیگر اسپانسرها برای کسی ارسال نشده، البته برخی اسپانسرها در حین برگزاری و حضور میمهانان در ایران اعلام آمادگی کردند که امکان آوردن لوگوی آنها در خیلی از اقلام دیگر وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 320 نفر از افراد موثر در حوزه گردشگری جهان در ایران حضور دارند، افزود: در پراگ نمی‌دانستیم که اصلا برنده می‌شویم و حتی آمادگی هم نداشتیم اما با معرفی خوب ایران موفق به کسب میزبانی شدیم.

نورآقایی اضافه کرد: به جرأت می‌توانم بگویم راهنمایان گردشگری ایران جوان‌ترین راهنمایان در جهان هستند که دارای قابلیت و توانایی بسیار بالایی هستند.

وی تصریح کرد: راهنمایان گردشگری کشورهای دیگر به طور میانگین 50 سال سن دارند و از انرژی و توانایی راهنمایان ایران تعجب کردند و در کل کارکرد خوبی داریم.

وی با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که دارای فدراسیون راهنمایان گردشگری است، گفت: فدراسیون راهنمایان گردشگری از تشکل انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری شکل گرفته که این انجمن‌ها ارتباط خوبی باهم دارند.

نورآقایی با اشاره به اینکه در هفتمین دوره جشن فدراسیون راهنمایان گردشگری ایران توانستیم رئیس فدراسیون جهانی را به کشور دعوت کنیم، افزود: حد فاصل جشن دوره هفتم و هشتم فدراسیون راهنمایان گردشگری ایران، دو معلم جهانی را برای آموزش راهنمایان ایران دعوت کردیم و با سرعت بالایی این آموزش انجام شد و در حال حاضر 5 نفر از راهنمایان ایران می‌توانند در سطح دنیا راهنمای گردشگری را آموزش دهند.

وی با تأکید بر اینکه ظرف دو سال گذشته 400 نفر از راهنمایان گردشگری ایران برای میزبانی هفدهمین دوره کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری بدون دریافت حتی یک ریال زحمت کشیدند، بیان کرد: ما موفق به انجام یک کار تیمی فوق‌العاده خوب شدیم چراکه در برگزاری اینگونه برنامه‌ها جمع سپاری و کار تیمی بسیار با اهمیت است و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

نورآقایی با بیان اینکه در گردشگری سه مؤلفه بسیار مهم است، عنوان کرد: دانشگاه به عنوان مغز متفکر، دولت بستر ساز و بخش خصوصی اجرا کننده باید با هم همکاری کنند.

وی اضافه کرد: در برگزاری این رویداد بزرگ ایده از انجمن صنفی به عنوان موسسه مردم نهاد شکل گرفت و بخش دولت و خصوصی نیز همکاری خوبی داشتند و این نشان از قوت نهادهای مدنی در ایران برای انجام کار است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار