کاپیتان همدانی تیم ملی جوانان بدمینتون کشور بابیان اینکه همدان از دارا بودن سالن اختصاصی بدمینتون محروم است، گفت: دغدغه فعالان این رشته ایجاد سالنی اختصاصی با استانداردهای روز است.
کد خبر: ۳۶۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 27 January 2017
کاپیتان همدانی تیم ملی جوانان بدمینتون کشور بابیان اینکه همدان از دارا بودن سالن اختصاصی بدمینتون محروم است، گفت: دغدغه فعالان این رشته ایجاد سالنی اختصاصی با استانداردهای روز است.

به گزارش مهر؛ نزدیک ۴سال است که فدراسیون بدمینتون ایران تمرکزی زیادی بر روی استعدادیابی و توجه به سنین پایه گذاشته و استعدادیابی به یکی از سیاست‌های اصلی این فدراسیون تبدیل‌شده و هیئت‌های بدمینتون استان‌های کشور را نیز ملزم به توجه به استعدادیابی کرده است.

خوشبختانه توجه به امر استعدادیابی در همدان نیز باعث شده تا استعداد بسیار خوبی در همدان به نام امیر جباری پرورش پیدا کند که در تمام رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان موفق به کسب چندین دوره رتبه اول ایران شده و یکی از امیدهای اصلی ایران در رشته بدمینتون برای حضور در المپیک است.

اما متأسفانه ضعف امکانات هیئت بدمینتون در همدان و نداشتن سالن اختصاصی باعث شده تا لطمه‌های بسیاری به بدمینتون همدان و امیر جباری بدمینتون باز ملی‌پوش و کاپیتان همدان تیم ملی جوانان کشور وارد شود و تمرینات این بدمینتون باز دچار مشکل شود.

بدمینتون ایران فاصله چندانی با سطح اول آسیا ندارد

ملی‌پوش بدمینتون استان‌همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود خود به رشته بدمینتون اظهار داشت: از کودکی رشته‌های مختلفی را امتحان کردم اما به دلیل اینکه خواهرم بدمینتون کار می‌کرد و بازیکن تیم ملی بود با این رشته آشنا شدم و ادامه فعالیت دادم.

امیر جباری ادامه داد: در حال حاضر ۹ سال است که بدمینتون کار می‌کنم و از ۵ سال پیش عضو تیم ملی هستم و در حال حاضر ۳ سال است که کاپیتان تیم ملی جوانان هستم.

جباری افزود: از سال ۸۹ اولین بار در رده نونهالان به مقام قهرمانی کشور رسیدم و ۳ سال نیز قهرمان رده سنی نوجوانان ایران بودم و در حال حاضر قهرمان رده سنی جوانان هستم.

وی با بیان اینکه در رده سنی بزرگ‌سالان نیز موفق به کسب مقام شدم، گفت: زمانی که نونهال بودم در رده سنی نوجوانان مقام کسب کردم و زمانی که نوجوانان بودم نیز در رده سنی جوانان مقام کسب کردم و در حال نیز که در رده سنی جوانان هستم در رده سنی بزرگ‌سالان موفق به کسب مدال شده‌ام.

کاپیتان بدمینتون تیم ملی جوانان کشور با اشاره به مربیان خود در این رشته گفت: زیر نظر مربیان بسیاری کارکرده‌ام و از ابتدا در همدان زیر نظر رستمی مربی بدمینتون کار خود را شروع کردم که در پیشرفت بنده بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه در تیم ملی نیز زیر نظر مرتضی ولی دروی و نوا آرمادا مربی اندونزی تیم ملی ایران کارکردم، گفت: البته در مقاطع کوتاه زمانی در خارج از ایران زیر نظر مربی‌های مختلفی کارکرده‌ام.

جباری بااشاره به اینکه از سال ۲۰۱۴ در اردوی انتخابی در کشور مالزی با بدمینتون بازان منتخب آسیا کارکرده‌ام، گفت: بدمینتون بازان این اردو به امیدهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو تبدیل و از حمایت‌های خوبی نیز برخوردار می‌شوند کمااینکه در این اردو تقریباً اکثر کشورهای آسیایی به غیر از کشورهای توسعه‌یافته حضور دارند.

زنگ تفریح بازیکنان آسیایی بودیم

وی با اشاره به فاصله بدمینتون ایران با جهان و آسیا بیان کرد: قبلاً فاصله بسیار زیادی با بدمینتون آسیا داشتیم و زنگ تفریح بازیکنان آسیایی بودیم و حرفی برابر بدمینتون بازان آسیایی نداشتیم اما در حال حاضر وضعیت خیلی فرق کرده هرچند نمی‌گویم به آن‌ها رسیده‌ایم اما فاصله‌ بسیار کم شده است.

ملی‌پوش بدمینتون استان‌همدان عنوان کرد: در مسابقات جهانی نیز بافاصله بسیار کمی می‌بازیم و باید بگویم بدمینتون بازان ایرانی از کشورهای آفریقایی و آمریکایی بهترند و بدمینتون بازان اروپایی نیز تقریباً هم‌سطح خودمان هستند.

وی تاکید کرد: بدمینتون شرق آسیا مانند چین، مالزی، اندونزی، کره و ژاپن بسیار قوی است و مدال‌های داخل المپیک بین این کشورها تقسیم می‌شود.

در آخرین رنکینگ جوانان جهان در رتبه ۸۰ جهان ایستادم

جباری با اشاره به بالا رفتن رنکینگ خود در رده سنی جوانان جهان گفت: در آخرین رنکینگ جوانان جهان بنده در رتبه ۸۰ جهان ایستادم درحالی که درگذشته به رنکینگ زیر ۱۰۰ رسیدن برای ایران بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسید اما خوشبختانه موفق به این کار شدم.

وی عنوان کرد: مسابقات جوانان آسیا در تایلند، مسابقات بلغارستان، مسابقات جوانان جهان در اسپانیا و مسابقات بین‌المللی نپال مسابقاتی بودند که کسب نتایج مناسب در این مسابقات باعث شد رنکینگ در رده سنی جوانان ارتقا خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جا دارد از این رتبه بالاتر بیایم، گفت: اگر طی ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی در ۴ مسابقه شرکت کنم به‌طورقطع می‌توانم به رنکینگ کمتر از ۵۰ نیز برسم که تنها لازمه آن اعزام شدن به مسابقات است.

کاپیتان بدمینتون تیم ملی جوانان کشور با اشاره به عملکرد روسای هیئت‌ بدمینتون همدان بیان کرد: روسای هیئت‌ بدمینتون همدان آن‌قدرها هم قوی نبوده‌اند که امیدوارم رئیس هیئت جدید بتواند تحولی در بدمینتون همدان ایجاد کند و حمایت‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه درگذشته حمایت آن‌چنانی صورت نمی‌گرفت، گفت: امکانات بدمینتون همدان نسبت به بسیاری از استان‌ها ضعیف است.

همدان از دارا بودن سالن اختصاصی بدمینتون محروم است

جباری با بیان اینکه همدان از دارا بودن سالن اختصاصی بدمینتون محروم است در حالی که بازیکن ملی‌پوش دارد، گفت: در استان‌هایی که حتی یک ملی‌پوش هم ندارند ۲ تا سالن اختصاصی بدمینتون وجود دارد.

جباری باتاکید بر اینکه داشتن سالن اختصاصی به تقویت بدمینتون همدان کمک می کند،  یادآور شد: دغدغه ما سالن اختصاصی با استانداردهای رشته بدمینتون است و اگر در همدان سالن اختصاصی ایجاد شود کیفیت تمرینات بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به محل تمرین خود گفت: در حال حاضر در داخل سالن حجاب همدان سانس داریم اما ساعات تمرین بسیار کم شده است.

جباری با بیان اینکه روزگاری سالن حجاب در دست هیئت بدمینتون همدان بود و هر زمان که اراده می‌کردیم می‌توانستم در آن تمرین کنیم، گفت: متاسفانه هیئت بدمینتون همدان در مزایده این سالن بازنده شد و سالن تا دو ماه دست ما نبود و من در خیابان می‌دویدم و در مسابقات بین‌المللی که حاضر شدم با حریفی که هفته ۴۰ ساعت تمرین می‌کرد رقابت می‌کردم درحالی‌که تمرین دو ماه من صفر بود.

ملی‌پوش بدمینتون استان‌همدان افزود: در حال حاضر هیئت تنها چند سانس در سالن حجاب دارد که سالن در این سانس ها بسیار شلوغ است و تمام رده‌های سنی در یک سانس تمرین می‌کنند درصورتی‌که در زنجان نوجوانان و جوانان در ۳ سالن اختصاصی تمرین می‌کنند که امیدوارم این وضع در همدان بهتر شود.

جباری با اشاره به سقف آرزوهای خود در بدمینتون بیان کرد: سقف آرزوهای هر ورزشکاری حضور در المپیک است و دوست دارم در مسابقاتی پرچم پرافتخار کشورم را بالا ببرم و برای رسیدن به این موفقیت تمام تلاش خود را به کارخواهم گرفت.

وی عنوان کرد: امیدوارم زیرساخت‌های این رشته ورزشی در همدان افزایش پیدا کند و هیئت بدمینتون استان‌همدان صاحب یک سالن اختصاصی بدمینتون شود.

کاپیتان بدمینتون تیم ملی جوانان کشور با درخواست از دستگاه ورزش استان‌همدان گفت: تنها دغدغه من مسابقات و شرایط تمرین است و من حتی از جیب خودم هم در این رشته هزینه کرده‌ام و انتظار دارم حمایت‌های مادی و معنوی از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان از بنده صورت بگیرد.

جباری بابیان اینکه اگر حمایت خانواده‌ام نبود نمی‌توانستم در این‌جایی که هستم قرار بگیرم، گفت: از کسانی که دغدغه ورزش استان‌همدان و ورزشکاران را دارند، تشکر میکنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار