امام جمعه موقت شهر همدان از شهروندان خواست تا از امسال به احترام آتش نشانان، از خرید اسباب و لوازم آتش بازی صرفنظر کنند تا با این کار در حفظ سلامت خود و کاهش ماموریت های امدادی سهیم شوند.
کد خبر: ۳۶۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 27 January 2017
امام جمعه موقت شهر همدان گفت: مردم به احترام آتش نشانانی که در حادثه پلاسکو شهید شدند از این پس از خرید لوازم آتش بازی به ویژه در روزهای پایانی سال پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام محمد جوادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: بزرگترین موضوع کشور در چند روز گذشته مساله آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو بود که در این رابطه همه نهادهای مسئول به خصوص آتش نشانان و نیروهای امدادی فعالیت های زیادی برای نجات جان شهروندان انجام دادند که شایسته تقدیر است. 

وی از شهروندان خواست تا از امسال به احترام آتش نشانان، از خرید اسباب و لوازم آتش بازی صرفنظر کنند تا با این کار در حفظ سلامت خود و کاهش ماموریت های امدادی سهیم شوند. 

وی آتش بازی و ذکر'زردی من از تو، سرخی تو از من' را خرافات دانست و گفت: بسیاری از نیروهای امدادی در شب های پایانی سال به دلیل توجه دیگر افراد به این خرافات ها به حالت آماده باش هستند تا مشکلی رخ ندهد. 

امام جمعه موقت همدان به رانندگان توصیه کرد: هنگام شنیدن صدای آژیر خودروهای امدادی مسیر را برای ادامه تردد آنها باز کرده تا جان چندین تن را از خطر حفظ کنند. 

وی با انتقاد از نبود خط عابر پیاده و بی توجهی رانندگان به این خطوط گفت: رانندگان نباید بر روی خطوط عابر پیاده قرار گیرند تا عابر بتواند با استفاده از خط عابر پیاده از عرض خیابان به راحتی عبور کند. 

به گزارش ایرنا امام جمعه موقت همدان از شهرداری و نیروی انتظامی خواست که خط عابر پیاده در مکان های فاقد خطوط طراحی کنند. 

حجت الاسلام جوادی افزود: باید از ظرفیت صدا و سیما استفاده کرده و به دانش آموزان نحوه عبور از روی خط عابر پیاده را آموزش داد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخورد با چهره ای گشاده، ملایمت و مهربانی، دلسوزی، سختگیری نکردن، کلام لطیف، داشتن رحم و مروت و همدردی و ریختن اشک در مشکلات مردم از ویژگی مومن است که توجه به آنها موجب سعادت دنیوی و اخروی افراد می شود. 

وی افزود: همدردی مردم ایران هنگام بروز مشکل برای دیگران قابل توصیف نیست و در حادثه اخیر آتش سوزی در ساختمان پلاسکو این ملت اوج همدردی خود با دیگر برادران را به نمایش گذاشتند. 

ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان یکباره به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان و شهروندان زیر آوار ماندند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار