آیت الله محمدی بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور تأکید کرد و افزود: وضع کلی کشور در حال حاضر ایده آل و رضایت بخش نیست اما مردم باید بدانند کشوری که در دوران پیش از انقلاب حتی قادر به ساخت سیم های خاردار نبود اکنون موشک های دور برد تولید می کند و یک قدرت بزرگ در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.
کد خبر: ۳۶۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 27 January 2017
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: باید دستاورهای 38 ساله انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود و این امر از سوی دانشگاهیان و اساتید محقق خواهد شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در سومین جلسه کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان همدان که در دفتر امام جمعه همدان برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان پدیده بزرگ جهان معاصر امری ضروری است و 22 بهمن یوم الله است چرا که هر روزی که موجب خیر و برکت مردم باشد روز خداست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است، ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره) "شما عاشورا را حفظ کنید، عاشورا شما را حفظ خواهد کرد"؛ این سخن نشان‌دهنده اهمیت عاشورا است چراکه اگر عاشورا نبود در جنگ تحمیلی 8 ساله این کشور شکست می‌خورد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه افراد جامعه نمی‌توانند عظمت این روز را دریابند، خاطرنشان کرد: عظمت روزهای بزرگی چون پیروزی انقلاب اسلامی را مردمی صبار و شکور درک خواهند کرد، انسان هایی بسیار صبور و مقاوم در عین حال مردمی بصیر که نعمت خدا را دریابند و شکرگزار باشند.

آیت الله محمدی بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور تأکید کرد و افزود: وضع کلی کشور در حال حاضر ایده آل و رضایت بخش نیست اما مردم باید بدانند کشوری که در دوران پیش از انقلاب حتی قادر به ساخت سیم های خاردار نبود اکنون موشک های دور برد تولید می کند و یک قدرت بزرگ در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا قدرشناسی نباشد حق شناسی وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: با همه جنگ های نابرابر که علیه ما وجود داشته است و با وجود فشارهای روحی، اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی و تحریمی، امروز شاهد امنیت در کشور هستیم که این امر به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا محقق شده است.

برگزاری باشکوه ایام دهه فجر موجب بقای نظام جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: هرچه باشکوه‌تر و باعظمت برگزار کردن ایام‌الله دهه فجر تضمین دوام و بقاء نظام جمهوری اسلامی است و همچنین نقش سازندگی داخلی و بین‌المللی خواهد داشت و این امر جزء واجبات است و هر فردی که در این راستا کوتاهی کند به خون شهداء خیانت کرده است.

آیت الله محمدی اضافه کرد: در قبل از انقلاب اسلامی، کشور ایران متعلق به مردم ایران نبود و همه منافع کشور عاید اسرائیل می‌شد و محمدرضا شاه در ایران عروسکی برای حفظ منافع اسرائیل بود؛ در آن دوران یک ارتشبد ایرانی در برابر یک سرباز آمریکایی ذلیل بود.

وی اذعان کرد: این ایام فرصت مناسبی است برای تبیین موفقیت‌های چشمگیر انقلاب اسلامی که دنیا را خیره کرده چراکه استکبار جهانی متوجه شده که با رشد روزافزون انقلاب اسلامی، ستاره آنها درحال افول است، لذا آنها از این رشد در ابعاد مختلف دل‌نگران هستند و مردم ایران باید به خوبی به این امر توجه کنند.

انتقاد حق دانشجو است

 امام جمعه همدان با بیان اینکه در برگزاری مراسمات دهه فجر باید نقاط ضعف هم بیان شود، اظهار کرد: انتقاد حق دانشجو است و دانشجو باید منتقد باشد تا مسئولان رده بالا، به نقاط ضعفشان پی ببرند چرا که تا انتقاد نباشد، سازندگی وجود نخواهد شد.

آیت الله محمدی بیان کرد: اگر خودمان پی به نقاط ضعف نبریم، دشمن از آن در جهت ضربه زدن به نظام و کشور استفاده خواهد و  مسئولان در مقابل سؤالات و شبهاتی که مطرح می‌شود باید صبورانه پاسخی محکم ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختی و بدبختی یک کشور در گرو خواص آن جامعه است، تصریح کرد: آزاد اندیشی به دعوا و توهین به یکدیگر نیست و خواص باعث صعود و نزول جامعه می‌شوند لذا آن ها باید عملکرد خوبی در این حوزه داشته باشند.

ورود به عالم سیاست کار همگان نیست

نماینده ولی فقیه در استان، عالم سیاست را پیچیده توصیف کرد و گفت: همه افراد نمی توانند وارد عالم سیاست شوند چراکه هر فردی دارای شم سیاسی نیست لذا باید افرادی وارد میدان سیاست شوند که خود صاحب‌نظر هستند، عمق جریان‌ها را می‌دانند و دارای قدرت تجزیه و تحلیل هستند.

آیت الله محمدی داشتن تقوای سیاسی را از دیگر ویژگی‌های سیاسیون قلمداد کرد و ادامه داد: متأسفانه حزب‌گرایی جامعه را دچار مشکلات عدیده کرده است و احزاب با بی‌تقوایی یکدیگر را تخریب می‌کنند و افراطی ها در جناح ها جامعه را  به سمت دوقطبی شدن سوق می دهند.

لزوم حضور پررنگ دانشگاهیان در بزرگداشت ایام دهه فجر

امام جمعه همدان تأکید کرد: دانشگاهیان به همراه خانواده‌هایشان در برنامه‌ها و مراسمات دهه فجر شرکت کرده و شور و نشاط این ایام را در دانشگاه‌ها ایجاد کنند و خود را در حوزه شبهات انقلاب اسلامی به اطلاعات صحیح مجهز کنند.

  وی در پایان یادآور شد: باید از این بستر مناسب که در کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر وجود دارد به خوبی بهره گرفت و دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اساتید و کارمندان با شور و اشتیاق بالا ایام دهه فجر را گرامی بدارند.

اجرای 400 برنامه در دانشگاه‌های استان در دهه فجر

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان همدان نیز گفت: امسال 270 عنوان طرح در قالب 400 برنامه در ایام الله دهه فجر در دانشگاههای استان برگزار می شود.

اکبر اسدی برگزاری مسابقات ورزشی، مراسم جشن انقلاب اسلامی در مراکز آموزش عالی، برگزاری جلسات سخنرانی، دیدار با خانواده‌شهدای انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌های کمیته دانشجویی دهه فجر عنوان کرد.

 رییس جهاددانشگاهی واحد استان همدان اظهار کرد: دیگر برنامه‌های کمیته  دانشجویی استان شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت تبیین اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی(ره)، مسابقات کتابخوانی،اردوهای ویژه این ایام، فضاسازی مناسب مکان‌های آموزشی، غبا رویی مزار شهدا در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وحضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن ماه است.

اسدی تصریح کرد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در دهه فجر امسال  برگزاری نشست‌های تخصصی با عنوان" گفتمان انقلاب اسلامی" با دعوت از مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، روسا و معاونان فرهنگی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان را دستور کار خود قرار داده اند.

مسئول کمیته مراسمات ستاد دهه فجر استان همدان نیز گفت: ستاد دهه فجر استان از 9 ستاد شهرستانی و 22 کمیته استانی  تشکیل شده است که کمیته دانشجویی یکی از این کمیته‌هایی  است که دارای اهمیت وافری است و سال گذشته به عنوان یکی از 5 کمیته برتر ستاد دهه فجر معرفی شد.

محمد مهدی روحی ادامه داد: نخستین جلسه ستاد دهه فجر با حضور امام جمعه همدان  در 12 مرداد ماه مصادف با سال‌روز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد و پس از این جلسه، ستاد دهه فجر استان همدان جلسات متعددی در سطح استان تشکیل داد.

روحی بابیان اینکه شعار امسال ستاد دهه فجر در سطح کشور "گفتمان انقلاب اسلامی زمینه ساز امنیت پایدار با تحقق اقتصاد مقاومتی" است، گفت:  با توجه به این شعار برنامه‌ها از نظر محتوایی ، مباحث و عناوینی تحت عنوان امیدآفرینی، تبیین ماهوی انقلاب اسلامی، اتحاد ملی، اقتصاد مقاومتی، نقش انقلاب اسلامی در انقلاب‌های جهان، اعتماد به نفس ملی  و لزوم دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی  پیش‌بینی شده است و لازم به ذکر است که ایجاد شور و نشاط اجتماعی در برگزاری برنامه‌ها دهه فجر دارای اهمیت است و حضور آحاد مردم  وتشکل‌های مردمی در دستور کار ستاد قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا نیز گفت: جهاد دانشگاهی واحد همدان چندین سال است که عهده‌دارد کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان همدان است و تاکنون در این زمینه بسیار خوب عمل کرده که باید مورد تقدیر قرار گیرد.

دکتراکبر عروتی مؤفق ادامه داد: یکی از مشکلاتی که دانشگاه‌ها درخصوص برگزاری برنامه‌های دهه فجر با آن مواجه هستند حضور کمرنگ دانشجویان به دلیل قرار گرفتن این ایام بین دو ترم تحصیلی، است اما در دانشگاه بوعلی‌سینا  با توجه به اینکه نیمسال دوم تحصیلی از نهم بهمن ماه آغاز می‌شود، می‌توان حضور پررنگ دانشجویان را در برنامه‌های دهه فجر پیش‌بینی کرد.

عروتی مؤفق با بیان اینکه در دانشگاه بوعلی‌سینا  جهت برنامه‌ریزی بزرگداشت ایام دهه فجر 4جلسه برگزار شده، گفت: برنامه‌ها دهه فجر در این دانشگاه  از روز 12 بهمن ماه از کنار مزار شهدا گمنام دانشگاه بوعلی سینا همراه با نوخته شدن زنگ انقلاب آغاز خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه انتقال ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی به نسل جوان اهمیت بالایی دارد، عنوان کرد:  باید بتوانیم ارزش‌های متعالی شکل‌گیری انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم چراکه این نسلی که با آن در حال حاضر در ارتباط هستیم ، نه کوران قبل از انقلاب، نه پیروزی انقلاب اسلامی و نه جنگ تحمیلی را تجربه کرده‌اند لذا باید کرسی‌های تبیینی و روشن‌گری در دانشگاه‌ها تشکیل شود و در دانشگاه بوعلی‌سینا در این جهت برنامه‌هایی برگزار خواهد کرد.

وی  در ادامه از عدم حضور مسئولین استانی در دانشگاه‌ها گله کرد و گفت: پاسخگویی به شبهات، امر مهمی است که متأسفانه یکی دیگر از مشکلاتی  که دانشگاه‌‌ها با آن مواجه هستند این است  که با وجود تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری که بارها خواستند که مسئولین در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند اما شاهد بودیم که تشکل‌های دانشجویی از مسئولین جهت حضور در دانشگاه دعوت کرده‌اند اما آنها از این دعوت سر باززدند؛ باید توجه کرد که مسئولین استان در دانشگاه‌ها جهت ارائه گزارش، پاسخ به پرسش‌های دانشجویان و رفع شبهات لازم و ضروری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا اذعان کرد: پرهیز از دعواهای جناحی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه بسیاری از دعواهای جناحی پایه‌ها وارکان انقلاب اسلامی را مورد آسیب قرار می‌دهد و ایجاد ذهنیت منفی و بی‌اعتمادی در نسل جوان را به دنبال دارد که متأسفانه در دانشگاه‌ها به وضوح مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف بسیار مهم است لذا اعضا کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان همدان باید در این جهت برنامه‌های مناسبی را پیش‌بینی کنند ؛ تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) به ویژه اندیشه سیاسی وی از دیگر مواردی که باید در این ایام به ان پرداخته شود لذا باید از این فرصت در این جهت بهره گرفته که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره در این راستا بهره گرفت.

رئیس اداره فرهنگی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مفتح نیز اذعان کرد: با وجود اینکه در ایام دهه فجر دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور ندارند اما فرصت مناسبی برای اساتید دانشگاه‌ها است چراکه آنها در این ایام برای حضور گسترده و پررنگ در برنامه‌های دهه فجر زمان مناسب دارند لذا دانشگاه‌ها باید برنامه‌هایی برای  برای اساتید، کارمندان و خانواده‌های دانشگاهیان پیش‌بینی کنند.

جمشید قاسمی ادامه داد: حضور مسئولین استان در دانشگاه‌ها در ایجادانگیزه بسیار مؤثر است و مسئولین باید فرصتی را برای حضور در دانشگاه‌ها قرار دهند تا پاسخگوی پرسش‌های دانشجویان و دانشگاهیان باشند.

وی در ادامه بر مردمی کردن جشن انقلاب تأکید کرد و گفت: معمولا افرادی در برنامه‌های دهه فجر شرکت می‌کنند که خود دارای روحیه انقلابی هستند ؛ در دهه فجر باید شادابی و نشاط بالایی در بین آحاد مردم ایجاد شود که در این راستا پیشنهاد می‌شود  با انجام هماهنگی‌های لازم برخی از ادارات کل خدمات رایگان به مردم ارائه دهند  چراکه این اقدام باعث ایجاد نشاط و انگیزه برای طولانی مدت در روحیه مردم خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه از همگانی بودن جشن‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته شده و جشن انقلاب اسلامی اداری شده است در حالیکه مردم باید پای کار باشند چراکه انقلاب اسلامی حرکت مردمی بود لذا از ستاد دهه فجر تقاضا دارم به این امر توجه وافر داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار