کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، بزرگ گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان است. این رویداد دوسالانه و زیر نظر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTG) دریکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 27 January 2017
معرفی و بازدید جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشورهای میزبان و توسعه پایدار صنعت گردشگری و ارتباط میان راهنمایان گردشگری و ارتقای دانش و اخلاق حرفه‌ای آنها بر اساس استانداردهای جهانی جزو اهداف کنوانسیون است و کشور عزیزمان امسال میزبان هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری ۲۰۱۷ است، سفر ۱۲ روزه اعضای کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری از سه پایتخت تاریخی، قزوین، زنجان و همدان آغازشده است  و در حال حاضر همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین که قدمتی بیش از ۲۷۰۰ ساله دارد میزبان این گردشگران است.

به گزارش تابناک همدان رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور در نشست هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: ۳۲۰ راهنمای گردشگری از ۴۶ ملیت جهان در این کنوانسیون حضور دارند.

آرش نور آقایی با اشاره به اینکه کنوانسیون شامل سه بخش پیش‌هشت، مراسم کنوانسیون و پس‌گوشت است، افزود: مهمانان کنوانسیون در پیش‌هشت از سه پایتخت تاریخی ایران، استان‌های قزوین، زنجان و همدان بازدید کرده و سپس در مراسم کنوانسیون در تهران حاضر می‌شوند و در مراسم کنوانسیون میزبان دو سال آینده و هیئت‌مدیره جدید انتخاب می‌شود و درنهایت از استان‌های فارس، یزد، اصفهان و کاشان بازدید خواهند کرد.

وی بر لزوم تعامل بخش خصوصی و دولتی درزمینه گردشگری تأکید کرد و افزود: این برنامه به همت بخش خصوصی برگزار شد و اما بخش دولتی نیز با همکاری پای‌کار بود و تعامل هر دو منجر به شکل‌گیری این رویداد بین‌المللی شد.

نور آقایی بابیان اینکه نادیده گرفتن جزئیات در حوزه گردشگری به ضعف جدی تبدیل‌شده است، عنوان کرد: باید زیرپوستی و آرام ایران را به دنیا و جهانیان معرفی کرد چراکه توجه افرادی همچون راهنمایان گردشگری به مسائل خاص و جزئیات است.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری ایران عنوان کرد: ایران دارای منابع طبیعی خاصی است که شاید مهمانان کنوانسیون نمونه آن را هم ندیده باشند ولی همدان به‌عنوان پایتخت برای این افراد شگفت‌آور است و انتظار می‌رود رسانه‌ها به برنامه‌ریزان این کنوانسیون اعتماد کنند.


همدان میزبان بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی گردشگری


رئیس جامعه هتلداران استان همدان نیز با اشاره به میزبانی مطلوب همدان از راهنمایان گردشگری خارجی گفت: مقصد قرار دادن همدان در پیش تور کنوانسیون، یکی از اتفاقات خوب گردشگری است که در همدان شاهد آن هستیم.

شهرام شیروانی خاطرنشان ساخت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری همدان کار بزرگی است که حمایت از بخش خصوصی برای ورود به سرمایه‌گذاری در این بخش نیازمند حمایت و تعامل دستگاه‌های دولتی و رسانه‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه امروز هتل باباطاهر به نمایندگی از استان، میزبانی از این برنامه را دارد، افزود: هرکدام از مجموعه‌های بخش گردشگری اگر در این زمینه تلاش می‌کنند، بازخورد و سود آن شامل استان خواهد بود.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان با تأکید به راین مطلب که همدان باید به‌عنوان مقصد گردشگری تورهای داخلی و خارجی تعریف شود، خاطرنشان ساخت: این مهم به همین آسانی محقق نشده و باید شاخص‌های گردشگری رعایت شود تا بتوان همدان را در برنامه تور گردانان لحاظ کرد.

شیروانی بر کار تیمی در برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری تأکید کرد و گفت: همیشه کار جمعی نتیجه بهتر و مطلوبی نسبت به اقدامات جزیره‌ای داشته است که انتظار می‌رود در حوزه مختلف گردشگری همدان این‌چنین عمل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان نیز در این نشست با اشاره به چشم‌انداز گردشگری کشور گفت: طبق چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی باید شاهد ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در ۲۰ سال آینده باشد و این میزان گردشگر باید با برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری تحقق یابد.

علی مالمیر در ادامه اظهار داشت: کشور ما به لحاظ جاذبه‌های تاریخی جزو ۱۰ کشور نخست است و باید سهم مناسب‌تری را از بعد گردشگری جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کسب کند.

وی با تأکید به اینکه اقدامات خلاقانه می‌تواند در برگزاری رویدادهای بین‌المللی اثربخش باشد، افزود: این رویداد بین‌المللی به همت کانون راهنمایان گردشگری و تشکل صنفی است که می‌تواند در رونق و توسعه گردشگری کشور و همدان تأثیرگذار باشد.

مالمیر بابیان اینکه در میزبانی همدان بخش خصوصی پای‌کار بودند و هتل باباطاهر، اتاق بازرگانی و هتل الماس بسیار کمک کردند، گفت: ظرفیت‌های فیزیکی استان از قابلیت‌های مناسبی برخوردار است که بتواند در این زمینه عملکرد مناسبی داشته باشد.

وی تمرین همکاری و همدلی بخش دولتی و خصوصی را یک سرمایه دانست و افزود: می‌توان با بهره‌مندی از این همدلی و هم‌صدایی بخش خصوصی و دولتی، به صنعت گردشگری رونق بیشتری داد.

همدان میزبان بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی گردشگری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار