رئیس پلیس راه استان کرمانشاه
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: حدود ۸۰۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه که عمده‌ترین آن راه فرعی است در استان کرمانشاه وجود دارد.
کد خبر: ۳۶۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 24 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،فضل‌الله شیری با بیان اینکه طول راههای اصلی 447 کیلومتر است، اظهار داشت: جمع کل راهها 8006 کیلومتر شامل 447 کیلومتر راه اصلی، 1983 کیلومتر راه فرعی و 46 کیلومتر راه درون شهری زیر نظر اداره راه و شهرسازی است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در تصادفات برون شهری برخورد و تصادف بسیار سنگین و شدید است، گفت: عمده‌ترین دلیل مرگ در تصادفات ضربه به سر است که اصلی‌ترین دلیل آن نبستن کمربند ایمنی و استاندارد نبودن آن و عدم استفاده از کلاه ایمنی در موتورسواران است.

شیری از ضرورت ایجاد یک پایگاه امداد و نجات یا پایگاه اورژانس خبر داد و افزود: اکنون 50 پایگاه اورژانس در استان وجود دارد که این تعداد کافی نیست و باید در هر 35 کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات وجود داشته باشد.

وی درباره متوسط زمانی تعیین شده در رابطه با امدادرسانی به مصدومان جاده‌ای، عنوان کرد: برای جاده‌های شهری کمتر از هشت دقیقه و جاده‌های برون شهری کمتر از 15 دقیقه باید باشد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه چنانچه تخلفات حادثه ساز مانند سرعت غیرمجاز، عبور ممنوع و یا عبور از چراغ قرمز عامل تصادف باشد راننده متخلف علاوه بر محدودیت رانندگی با جریمه نیز روبرو خواهد شد، گفت: در نخستین حادثه 2/5 درصد، بار دوم 5 درصد و در صورت تکرار 10 درصد خسارت تصادف از راننده متخلف گرفته خواهد شد.

شیری با اشاره به عدم وجود امکانات مناسب آتش نشانی در جاده‌ها، اظهار کرد: با توجه به نیاز مجوز برای خروج ماشین آتش نشانی از شهر و زمان‌بر بودن صدور و طی این مراحل، تا رسیدن مأموران آتش نشانی حوادث تلخی اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه 57 درصد فوتیهای حوادث رانندگی در محل حادثه رخ می‌دهد، اظهار کرد: 43 درصد نیز در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که این امر نقش امداد و نجات را پر رنگتر می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار