فرمانده سپاه نهاوند گفت: طرح مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح محله پاک یک طرح جهادی است که باهم آوایی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود تا شهرستان تاریخی نهاوند را از این آفت و بلای زیانبار و خانمان‌سوز رهایی‌ بخشیم.
کد خبر: ۳۶۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 24 January 2017
فرمانده سپاه نهاوند گفت: مرحله نخست طرح محله پاک با اعتبار ۵۰ میلیون تومانی سپاه با کمک نیروی انتظامی و توزیع ۲۷۸ یاری برگ به بیماران ترک اعتیاد در دو محله شهری و روستایی در نهاوند آغاز شد.

به گزارش تسنیم؛ سرهنگ کامران کریمی اظهار داشت: روانشناسان و پزشک‌ها معتقدند که اعتیاد یک جرم نیست بلکه یک بیماری است و باید به دنبال علاج آن بود و همه ما باید برای یک بیمار اعتیاد هم کار اورژانسی و هم تحقیقاتی و پایدار انجام دهیم.

وی افزود: کار مبارزه با بحث خانمان‌سوز مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی دنباله آن نیازمند همفکری و همدلی همه مردم و دستگاه‌های موجود و مرتبط با این گرفتاری است و باید نگاه جامعه را تغییر داده و کارشناسی شده آن را بررسی و فرهنگ‌سازی کنیم.

کریمی اظهار داشت: طرح محله پاک که توسط قرارگاه جوادالائمه(ع) اجرا می‌شود یکی از طرح‌هایی است که توسط سپاه و نیروی انتظامی شهرستان نهاوند با کمک بهزیستی و با اعتبار 50 میلیون تومانی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به منطقه آلوده پای قلعه نهاوند تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مناطق آلوده نهاوند محله قدیمی پای قلعه و یکی از روستاها است که به‌عنوان پایلوت در دست برسی و اقدام می‌باشند و عملیات اجرایی آن‌ها شروع‌ شده است.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: طرح مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح محله پاک یک طرح جهادی است که باهم آوایی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود تا شهرستان تاریخی نهاوند را از این آفت و بلای زیانبار و خانمان‌سوز رهایی‌ بخشیم.

وی بیان کرد: به همین منظور از طرف سپاه ناحیه نهاوند «علی مختاری» را به‌ عنوان دبیر قرارگاه جوادالائمه برای اجرای این طرح در نهاوند انتخاب کردیم و تاکنون سپاه و بسیج در این باره اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح محله پاک اشاره کرد.

وی افزود: سپاه شهرستان نهاوند با همکاری نیروی انتظامی و بهزیستی و سایر اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر اقدام به این طرح کرده است که در این طرح محله‌های آلوده را شناسایی و اقدام به جمع‌آوری و دستگیری معتادان و خرده‌فروشان و قاچاقچیان می‌کنیم.

کریمی اظهار داشت: با اجرای این طرح شهرستان نهاوند از آلودگی مواد مخدر پاک خواهد شد و همچنین خانواده‌هایی که از این قضیه در فقر هستند به بهزیستی و کمیته امداد معرفی خواهند شد که به آن‌ها رسیدگی شود.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: سال گذشته شهرستان ملایر به ‌عنوان پایلوت این طرح انتخاب شد اما امسال به‌جز نهاوند، تویسرکان و شهر همدان هم به این مجموعه اضافه شدند و اعتباری نزدیک به 50 میلیون تومان هم برای این طرح در نظر گرفته‌شده است.

وی بیان کرد: طرح محله پاک دارای شش مرحله است که مراحل عبارتنداز تحقیقات و بررسی‌های میدانی که در این مرحله معتادین و خرده‌فروشان و حتی معتمدین و آسیب‌های اجتماعی و ظرفیت‌های محله شناسایی‌شده، گام دوم از مردم می‌خواهیم که به این مجموعه اعتماد کنند، مرحله بعد بررسی وضعیت مالی آن‌هاست.

وی بیان کرد: در گام و مرحله چهارم بهداشت و درمان است، گام پنجم آموزش فنی و حرفه‌ای و وامی که از طریق بسیج سازندگی به این گروه داده خواهد شد و گام نهایی جشن محله پاک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار