مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 76 درصد صادرات سیمان از استان در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۳۶۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 22 January 2017
مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 76 درصد صادرات سیمان از استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ جمال خشوعی با اشاره به اینکه در مجموع صادرات استان 3 درصد کاهش دارد، از صادرات 96 میلیون 638 هزار و 916 دلار کالا از گمرک همدان و ملایر خبر داد و تصریح کرد: در 9 ماهه امسال 597 هزار تن کالا از گمرکات استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی اظهار کرد: عمده صادرات همدان به کشور عراق بوده که علت اصلی کاهش صادرات استان وضعیت نامناسب این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه 18 درصد از صادرات استان در سالجاری مربوط به سیمان بوده است، تصریح کرد: در صادرات سیمان 76 درصد کاهش وجود داشته که علت آن ایجاد کارخانه سیمان در کشور عراق و تأمین این محصول از سایر کشورها با قیمتی پایین‌تر از سیمان ایران بوده است.

خشوعی سیمان، سفال، چینی‌آلات بهداشتی و کشمش را از عمده کالاهای صادراتی استان همدان در 9 ماهه امسال دانست.

وی با اشاره به سهم 8 درصدی سفال در صادرات استان همدان، عنوان کرد: صادرات سیمان در 9 ماهه امسال با 36 درصد کاهش مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد از سفال استان همدان به کشور عراق صادر می‌شود که علت اصلی کاهش صادرات این کالا را نبود رغبت از سوی خریدار عراقی می‌توان عنوان کرد.

خشوعی با بیان اینکه صادرات لبنیات در سالجاری 12 درصد بوده است، افزود: صادرات لبنیات در سالجاری 1500 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد به‌طوریکه علاوه بر کشور عراق و افغانستان به کشورهای آلمان و هلند نیز صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 33 درصد کشمش از استان همدان صادر شده است که نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش دارد.

وی بیان کرد: در حال ایجاد بازارهای جدید صادراتی از جمله کشور روسیه، عمارات، اتریش و اوکراین هستیم که امیدواریم با ایجاد بازارهای صادراتی جدید بتوانیم صادرات استان را در سال 96 به عدد مثبت برسانیم.

خشوعی با اشاره به قطع صادرات سنگ‌آهن همدان، یادآور شد: به علت جلوگیری از خام‌فروشی و نبود بازار و کاهش قیمت صادرات سنگ‌آهن متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 19 میلیون و 431 هزار دلار واردات به استان همدان صورت گرفته است، گفت: بیش از 9 هزار تن کالا به ارزش 19 میلیون و 431 هزار دلار از طریق گمرک وارد استان همدان شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان افزود: مواد اولیه و ماشین‌آلات عمده کالاهای وارداتی استان همدان بوده که از کشورهای چین و ترکیه وارد استان شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار