رئیس اتاق بازرگانی استان همدان بیان کرد: همچنین همدان آمادگی دارد تا با توجه به جذابیت‌های گردشگری پذیرای توریست‌های چک باشد و با آن کشور در این زمینه مراودات گسترده‌ای برقرار کند.
کد خبر: ۳۶۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 17 January 2017
رئیس اتاق بازرگانی همدان با تاکید بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین همدان و جمهوری چک از اعزام هیئت تجاری به هلند و چک در اسفند ماه امسال خبر داد.

به گزارش تسنیم ، علی اصغر زبردست در دیدار با سفیر جمهوری چک در ایران با یادآوری جایگاه تاریخی و فرهنگی استان همدان به مزیت‌های اقتصادی و مشترکات تجاری همدان و چک اشاره و اظهار داشت: تعمیق رابطه در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی بین همدان و چک می‌تواند توسعه یابد.

وی از سفیر جمهوری چک در ایران دعوت کرد تا برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های همدان به این منطقه سفر کند چراکه در این وضعیت می‌توان بسیاری از ظرفیت‌ها را به صورت عینی مشاهده کرد.

زبردست با اشاره به اینکه همدان منطقه‌ای با اقتصاد کشاورزی بوده که به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند، عنوان کرد: تولیدات فولاد، سیمان، پتروشیمی، سیلیس و سنگ آهن همدان سنگ بنای صنعتی شدن این منطقه است و علاقمند هستیم در بخش صنایع سنگین و سبک با صنایع مشابه در چک همکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به معادن سیلیس این آمادگی وجود دارد در زمینه تولید کریستال و بلور همکاری مشترک بین همدان و چک صورت گیرد، اظهار داشت: آمادگی لازم وجود دارد تا روابط گسترده‌ای با اتاق چک ایجاد شود چراکه این امر می‌تواند مقدمه‌ای برای تاسیس اتاق مشترک ایران و چک باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان بیان کرد: همچنین همدان آمادگی دارد تا با توجه به جذابیت‌های گردشگری پذیرای توریست‌های چک باشد و با آن کشور در این زمینه مراودات گسترده‌ای برقرار کند.

وی با اعلام اینکه در بخش صنایع دستی هم ظرفیت‌های مغفولی وجود دارد که می‌تواند باعث ارتقای همکاری میان همدان و چک شود، تصریح کرد: اتاق ایران در اسفند ماه هیئتی را به اتریش و اسلواکی اعزام می‌کند و اتاق همدان آمادگی دارد تا در کنار این سفر هیئتی را نیز به جمهوری چک و هلند اعزام کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان نیز در این دیدار عنوان کرد: یکی از محورهای همکاری بین همدان و چک می‌تواند بر روی خشکبار متمرکز باشد که مرکز عمده آن استان همدان است.

منوچهر رضایی تصریح کرد: جمهوری چک می‌تواند به عنوان مرکز چند کشور همجوار برای تجارت با همدان ایفای نقش کند و در بخش واردات خشکبار از همدان فعال شود.

وی با اشاره به اینکه از جمله خشکبار معتبر همدان کشمش ملایر است که تبدیل به برند جهانی شده است، تصریح کرد: همچنین همدان و چک می‌توانند در بخش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی وارد مذاکره و همکاری شوند.

رضایی با اعلام اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی همدان حالت طبیعی خود را حفظ کرده و می‌توانند به عنوان محصولات ارگانیک در جهان عرضه شوند، عنوان کرد: وجود شیر و محصولات لبنی با کیفیت هم می‌تواند مبنای تجارت بین همدان و چک شود، ضمن آنکه مبل و منبت استان همدان که عمدتا در ملایر متمرکز شده هم قابلیت و ظرفیت بسیاری برای صادرات دارد به خصوص آنکه یکی از صادرات جمهوری چک، چوب است که می‌تواند پس از ورود به ایران و فراوری به شکل مبل و منبت مجددا به چک و کشورهای همجوار صادر شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار