آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه هفته جاری در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
کد خبر: ۳۵۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 11 January 2017
 بزرگداشت حضرت آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه ٢٣ دی ماه از ساعت ١٠ تا ١٢ در حسینیه امام خمینی (ره) شهرهمدان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا در آیین بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی سخنرانی می کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه هفته جاری در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز سه شنبه پس اقامه نماز توسط رهبری فرزانه انقلاب در دانشگاه تهران از مسیر میدان انقلاب به سمت میدان راه‌آهن با حضور گسترده مردم تشییع شد و پس از آن پیکر ایشان به مرقد امام خمینی (ره) منتقل و در جوار بارگاه ملکوتی امام خمینی(ره) آرام رفت.

علاوه بر حضور با سعادت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی مقامات عالی رتبه از جمله رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه، دبیر شورای نگهبان، رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، وزیران دولت یازدهم، معاونان رییس جمهوری و مسوولان لشگری و کشوری حضور داشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سوم شهریور ماه سال 1313 در رفسنجان دیده به جهان گشود. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای شورای انقلاب و موسس حزب جمهوری اسلامی بود. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی نخستین رییس مجلس شورای اسلامی و رییس جمهوری اسلامی ایران در 2 دوره پیاپی در سال های 68 تا 76 بود. او همچنین در سال های 86 تا 90 ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت.

مردم به واسطه تلاش هایش برای آبادانی کشور، پس از هشت سال دفاع مقدس که هدایت آن را در قامت جانشین فرمانده کل قوا خود بر عهده داشت، هاشمی را با لقب 'سردار سازندگی' می شناختند و شگفت که او در شب سالگرد شهادت امیرکبیر از میان ملت رفت. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار