عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه باید مشخص شود متولی نرخ‌گذاری پارکینگ بیمارستان‌ها، تپه عباس آباد، گنجنامه و سطح شهر با چه کسی است اظهار داشت: در حال حاضر متولیان مختلفی برای این بحث وجود دارد ولی شهرداری همدان در این زمینه کوتاهی دارد که باید ورود پیدا کند.
کد خبر: ۳۵۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 11 January 2017
رئیس اداره نظارت و بازرسی استان همدان با تاکید بر اینکه اصناف در نظارت بر پارکینگ‌های همدان ورود کنند گفت: چندگانگی نرخ پارکینگ در همدان نتیجه نرخ‌گذاری توسط نهادهای متعدد است.

به گزارش تسنیم؛ علیرضا شجاعی درباره وضعیت نرخ‌گذاری بر پارکینگ‌های شهر همدان اظهار داشت: در حال حاضر سه نهاد سازمان میراث فرهنگی، شهرداری همدان و کمیسیون نظارت برای پارکینگ‌های شهر همدان نرخ‌گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی پارکینگ‌هایی را که خود مجوز آنها را صادر کرده نرخ‌گذاری می‌کند تصریح کرد: 90 درصد پارکینگ‌ها توسط کمیسیون‌های نظارت نرخ‌گذاری می‌شود ولی در کنار آن پارکینگ‌هایی را داریم که توسط دو نهاد دیگر نرخ‌گذاری می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه نرخ‌گذاری پارکینگ‌ها توسط نهادهای مختلف سبب می‌شود تا چندگانگی در نرخ ایجاد شود عنوان کرد: چندگانگی نهادها سبب ایجاد ضوابط، نرخ و نگرش متعدد نسبت به پارکینگ‌های شهر همدان می‌شود.

وی با اعلام اینکه قوانین در رابطه با پارکینگ مختلف بوده و هر قانونی حیطه اختیاراتی را دارد اظهار داشت: برای نمونه قانون نظام صنفی حوزه‌ای که پروانه کسب نگرفته و صنفی نباشد را ورود پیدا نمی‌کند ولی در کنار آن قانون حمایت از مصرف‌کننده وجود دارد که عام بوده و همه را شامل می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن استان همدان افزود: قوانین چندگانه است و می‌توان در زمانی که یک قانون اجازه ورود نمی‌دهد از سایر قوانین برای ورود استفاده کرد.

شجاعی با اشاره به اینکه نرخ‌گذاری برای پارکینگ‌های شهر همدان به عنوان کالای با اولویت نخست انجام می‌شود درباره وضعیت نظارت بر این پارکینگ‌ها نیز گفت: چهار ماه است براساس فرمان وزیر صنعت و معدن بازرسی و نظارت به اصناف واگذار شد که آنها باید ورود پیدا کنند.

وی با اعلام اینکه سازمان صنعت و معدن باید براساس چارچوب و اختیارات قانونی خود عمل کند، تصریح کرد: باید نوعی هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای نرخ‌گذاری پارکینگ‌های همدان ایجاد شود تا بتوان به وضعیت مناسب و عادلانه‌ای در این زمینه دست پیدا کنیم.

به گزارش تسنیم مسئله نرخ پارکینگ‌های شهر همدان به یکی از موضوعات اساسی در سطح مدیریت شهری تبدیل شده و کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان ورود جدی برای ساماندهی در وضعیت نرخ پارکینگ‌ها داشته است.

گردان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در این باره گفته است: ساماندهی پارکینگ ‌های سطح شهر یکی از مسائل اصلی و دارای اولویت شورای شهر همدان است که باید جلساتی برگزار و وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه باید مشخص شود متولی نرخ‌گذاری پارکینگ بیمارستان‌ها، تپه عباس آباد، گنجنامه و سطح شهر با چه کسی است اظهار داشت: در حال حاضر متولیان مختلفی برای این بحث وجود دارد ولی شهرداری همدان در این زمینه کوتاهی دارد که باید ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه این وضعیت پارکینگ‌های شهر همدان نیازمند ورود جدی و ساماندهی است عنوان کرد: گرفتن نرخ اضافه از مردم در این پارکینگ‌ها به نام شهرداری همدان تمام می‌شود که باید این روند اصلاح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار