فرجی گفت: پس از گذشت 20 سال از تصویب قانون، درصد قابل توجهی از افراد از هیچ بیمه ای برخوردار نبودند و دولت با رویکردی که به حوزه سلامت داشت قبل از آغاز طرح تحول سلامت، در طرح بیمه سلامت همگانی حدود 10 میلیون نفر را که به دلایلی زیر پوشش بیمه نبودند، بیمه کرد که می‌توان آن را یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی دانست.
کد خبر: ۳۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 11 January 2017
مدیر کل بیمه سلامت همدان گفت: بیمه سلامت در صورت انتقال به وزارت بهداشت استقلال حقوقی و مالی خود را حفظ می‌کند.

به گزارش فارس؛ سعید فرجی در رابطه با انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت در قالب برنامه ششم توسعه اظهار کرد: پس از تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی، سازمان بیمه خدمات درمانی و شورای عالی بیمه خدمات درمانی زیر مجموعه وزارت بهداشت تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در این بین بنا به دلایلی کارشناسان حوزه بیمه سلامت معتقد بودند که خریدار خدمت و ارائه‌دهندگان خدمت باید جدا از هم باشند که هم نظارت صورت گیرد و هم با خرید راهبردی، کیفیت خدمات بالا رود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تصریح کرد: بر اساس این نظریات وزارت رفاه و تامین اجتماعی شکل گرفت و تمام سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت به این وزارتخانه منتقل شدند و با تغییرات بعدی در ساختار وزارتخانه‌ها، حال به همراه شورای عالی بیمه در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: طبق قانون بیمه همگانی خدمات درمانی مصوب سال 73 دولت مکلف است تمام افراد زیر پوشش بیمه قرار دهد اما تا سال 93 قانون بیمه همگانی خدمات درمانی به طور کامل اجرایی نشد.

فرجی گفت: پس از گذشت 20 سال از تصویب قانون، درصد قابل توجهی از افراد از هیچ بیمه ای برخوردار نبودند و دولت با رویکردی که به حوزه سلامت داشت قبل از آغاز طرح تحول سلامت، در طرح بیمه سلامت همگانی حدود 10 میلیون نفر را که به دلایلی زیر پوشش بیمه نبودند، بیمه کرد که می‌توان آن را یکی از دستاوردهای  مهم نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی با اشاره طرح تحول سلامت و فواید زیادی که این طرح برای کشور و مردم داشته است، اظهار کرد:‌ مهمترین مسئله در اینجا ناهمخوانی منابع و مصارف است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: مراکز پزشکی و بهداشتی درمانی ازدو سازمان عمده بیمه‌گر، بیمه سلامت وتامین اجتماعی طلب بسیاری دارند که قسمت عمده‌ای از مطالباتشان پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه برخی معتقد هستند که اگر تمام منابع در حوزه سلامت تجمیع شود کسری نخواهیم داشت، گفت: به نظر می‌رسد این موضوع خیلی درست نباشد چرا که تمام اعتباری که به عنوان منابع بیمه سلامت در نظر گرفته شده کفاف این هزینه‌ها را نمی‌دهد زیرا منابع و مصارف آن به درستی دیده نشده است.

فرجی افزود: البته با اقداماتی که در راستای مدیریت هزینه در سازمان بیمه سلامت طی سال جاری صورت گرفته و افزایش و پایداری منابع که در برنامه ششم خواهد گرفت امیدواریم این طرح بزرگ و ارزشمند ملی بتواند استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت پیشتر نیز زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار داشت گفت: ما در هر صورت به وظایف قانونی خود عمل خواهیم کرد، اما معتقد هستیم‌ برای پرداخت مطالبات وزارت بهداشت از نظام بیمه باید منابع و مصارف با یکدیگر متناسب باشند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار