صابری به پیام مقام معظم رهبری و سخنان شخصیت‌های مختلف در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفشنجانی اشاره کرد و افزود: ایشان رفیق و محرم اسرار رهبری بود و همان‌گونه که سردار سلیمانی بیان کرد آیت‌الله هاشمی استکبارستیز و استعمارستیز بود اما تاکتیکی متفاوت داشت.
کد خبر: ۳۵۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 11 January 2017
یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نگاهی همچون امیرکبیر داشت و درکنار امام خمینی(ره)در نهضت انقلاب اسلامی حرکت کرد تا انقلاب به پیروزی رسید و پس از آن نیز در سمت‌های مختلف همراه و همگام و یار و مددکار امام(ره)و انقلاب بودند.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل صابری سه شنبه 21دی همزمان با سراسر کشور در آئین یادبود وگرامیداشت مقام شامخ مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلح نظام در محل مسجد جامع ملایر در جمع اقشار مختلف مردم عزادار، افزود: تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی نماد بارز وحدت ملی بود و در آن اصول‌گرا، اصلاح‌ طلب، تندرو و کندرو هیچ معنایی نداشت.

وی با اینکه وحدت و انسجام بین نخبگان و مردم و مسئولان باید حفظ شود اظها کرد: پیام مهم حضور 3 ‌میلیونی مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی برای مسئولان این بود که باید اختلافات پنهان باشد و همواره وحدت سران قوا و مسئولان درجهت منافع نظام و انقلاب حفظ شود.

صابری به زندگی‌نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضور ایشان از 14 سالگی در قم اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان هدفمند کار خود را آغاز کرده و از 14سالگی در حوزه علمیه قم حضور یافت و پس ‌از آن با ارتباط با امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت کرد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عمرش را صرف انقلاب کرد و در تاریخ این سرزمین ماندگار شد، ادامه داد: شعاع فکر این یار دیرین انقلاب تا جایی بوده که درباره شخصیت ممتاز و آزادی‌خواه ملی امیرکبیر کتابی نوشت و این شخصیت را مورد بررسی قرار داد.

صابری به پیام مقام معظم رهبری و سخنان شخصیت‌های مختلف در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفشنجانی اشاره کرد و افزود: ایشان رفیق و محرم اسرار رهبری بود و همان‌گونه که سردار سلیمانی بیان کرد آیت‌الله هاشمی استکبارستیز و استعمارستیز بود اما تاکتیکی متفاوت داشت.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی در بخش‌های مختلف مدیریت کشور چه درمجلس شورای اسلامی و چه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ویژه در سال‌های اخیر هیچ ‌گاه از رهبری فاصله نگرفت و همواره از استوانه‌های نظام و از سیاستمداران بزرگ و بی‌بدیل تاریخ کشورمان بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از یاران دیرین امام(ره) و انقلاب از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب بود که سال‌ها رنج سال زندان، شکنجه و تبعید را تحمل و خانوادگی در راه پیروزی انقلاب مجاهدت و تلاش کرد.

صابری خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز نقش آیت‌الله هاشمی درمدیریت دفاع مقدس بی‌بدیل بود و ایشان به‌عنوان یکی از مشاوران نزدیک و محرم امام خمینی(ره) تصمیم‌ساز و هرجای کشور که مشکل و گره و مانعی وجود داشت، خط‌شکن بود.

وی عنوان کرد: رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضایعه اسفناکی برای مردم است چرا که آن بزرگوار همواره در بین مردم جای داشت و درآخرین انتخابات خبرگان رهبری نیز به‌عنوان منتخب اول مردم تهران انتخاب شد.

گفتنی است مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار مظلوم انقلاب، امام و رهبری، در ملایر با حضور مسئولان، فعالان سیاسی، روحانیون، نیروهای نظانی و انتظامی خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار