دست اندر کاران این هفته، خلاقیت فرهنگی خود را در آغازین روز هفته فرهنگی ملایر و همزمان با میلاد با سعادت امام حسین عسگری(ع) با بها دادن به روستاییان و اثبات نقش مهم آنها در آبادانی و توسعه، تجلیل از کارآفرینان و صاحبان تولید به عنوان پیشگامان اقتصاد و افزایش مشارکت جوانان در فعالیت های اقتصادی نشان دادند و در گامی ارزنده تر، طعم مدعوین را با محصولات تولیدی این شهرستان شیرین کردند.
کد خبر: ۳۵۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 08 January 2017
نخستین روز از هفته فرهنگی ملایر با عنوان فرهنگ، اقتصاد، کار و تلاش آغاز شد تا بیانگر این باشد که با اقدامات فرهنگی مناسب، می توان روح کار و تلاش را در بین مردم دو چندان کرد.

به گزارش ایرنا هفته فرهنگی ملایر با تدبیر فرماندار ویژه این شهرستان و همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی از امروز 18 دیماه آغاز شد، تا غنای فرهنگی خود را به عنوان نخستین شهر فرهنگی استان همدان به نمایش بگذارند.

با درایت مسئولان این شهرستان نخستین روز این هفته به نام فرهنگ، اقتصاد، کار و تلاش نامگذاری شده تا مردم تلاشگرش با روح ابتکار و شوق کار بتوانند نقش عمده خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی در این کارزار رقابتی نشان دهند.

دست اندر کاران این هفته، خلاقیت فرهنگی خود را در آغازین روز هفته فرهنگی ملایر و همزمان با میلاد با سعادت امام حسین عسگری(ع) با بها دادن به روستاییان و اثبات نقش مهم آنها در آبادانی و توسعه، تجلیل از کارآفرینان و صاحبان تولید به عنوان پیشگامان اقتصاد و افزایش مشارکت جوانان در فعالیت های اقتصادی نشان دادند و در گامی ارزنده تر، طعم مدعوین را با محصولات تولیدی این شهرستان شیرین کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر روز شنبه در آیین شروع به کار هفته فرهنگی ملایر و تشریح عملکرد دولت با اشاره به برگزاری بالغ بر 350 عنوان برنامه متنوع در هفته فرهنگی، آن را گامی مهم در راستای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی این شهرستان برشمرد.

سعید کتابی با بیان اینکه فرهنگ نقش بسزایی در انتقال ارزش ها در سطح جامعه دارد، گفت: در هفته فرهنگی ملایر حرکت و نشاط فرهنگی و اجتماعی با اجرای برنامه های متنوع در این شهرستان ایجاد شده است.

وی هفته فرهنگی ملایر را بهانه ای برای یادآوری ارزش های فرهنگی و آداب و رسوم فرهنگی این شهرستان عنوان کرد و افزود: تمام نقاط این شهرستان بویژه روستاها از تمامی برنامه های فرهنگی بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای اقدامات فرهنگی در روستاها باید ورود جدی داشته باشیم، اظهار کرد: در این راستا نیاز به همکاری و تعامل شوراهای اسلامی، دهیاران و معتمدان روستاها داریم.

وی همچنین کاهش آسیب های اجتماعی در راس آن مبارزه با مواد مخدر را یکی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: در این رابطه ملایر به عنوان پایلوت اجرای طرح کرامت در سطح کشور انتخاب شده که امیدواریم با اقدامات و تهمیدات پیش بینی شده، شاهد ریشه کنی اعتیاد در سطح جامعه بویژه جوامع روستایی و عدم گرایش جوانان به اعتیاد باشیم.

کتابی با اشاره به خدمات فرهنگی، عمرانی و اقتصادی دولت بویژه در سطح روستاها بیان کرد: با وجود اینکه دکتر روحانی سال 92 دولت را در شرایط بسیار سخت بویژه اقتصادی و سیاسی تحویل گرفت، اما اقدامات بسیار خوبی در حوزه های مختلف انجام داد و به وعده های خود عمل کرد.

وی ادامه داد: این در حالیست که عده ای با کمال بی انصافی تمام اقدامات و موفقیت های دولت بویژه در عرصه سیاست خارجی را زیر سوال می برند، در حالیکه موفقیت دولت به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه هرگونه نقد و انتقاد از دولت باید سازنده و منصفانه باشد، افزود: قرار نیست برای نشان دادن مخالفت ها و دشمنی دشمنان، تمام داشته های داخلی نظام و کشور را زیر سوال ببریم.

کتابی گفت: این دشمنی ها و تخریب ها قطعا به نظام آسیب می زند و در هر شرایطی باید تاکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهیم.

وی به موفقیت دولت تدبیر و امید در عرصه بهداشت و درمان و سلامت مردم اشاره کرد و افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و استان همدان در این زمینه در سطح کشور پیشرو است.

*** گازرسانی به 11 روستا و اتمام بهسازی فاز نخست 21 روستا ثمره خدمت دولت تدبیر و امید

بخشدار بخش مرکزی ملایر نیز اتمام گازرسانی به 11 روستا در دهستان کوه سرده و فاز نخست بهسازی 21 روستای این بخش طی دو سال گذشته را از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: اقدامات دولت در این زمینه قابل تقدیر است.

حسین فارسی ادامه داد: در حال حاضر درمانگاه روستای ازناو با 70 درصد پیشرفت فیریکی و چند درمانگاه دیگر در حال اجرا است و عملیات اجرایی چهار خانه بهداشت نیز در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در دست احداث است.

وی افزود: در حال حاضر از 17 ساختمان دهیاری در بخش مرکزی، 10 ساختمان عملیات اجرایی آنها به اتمام رسیده و در دهه فجر امسال بهره برداری می رسند.

فارسی همچنین اجرای 11 کیلومتر جدولگذاری در روستای ازناو، برق رسانی، شانه سازی و آسفالت روستایی، بهره برداری از سالن های ورزشی چند روستا، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری نخستین آیین جشن گندم و جشنواره شیره پزی را از دیگر اقدامات عمرانی و فرهنگی در این بخش برشمرد.

در روزشمار هفته فرهنگی ملایر، روز نخست به نام فرهنگ، اقتصاد، کار و تلاش نامگذاری شده که در این روز بالغ بر 20 برنامه و پنج برنامه شاخص در سطح شهرستان برگزار شد.
هفته فرهنگی ملایر برای نخستین بار از امروز شنبه 18 دیماه آغاز شده و تا 24 دیماه ادامه دارد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار