نایب‌ رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اینکه بخشی از علت گرانی قیمت گوشت به خاطر فصل زمستان است چراکه در زمستان نگهداری دام و تهیه علوفه سخت‌تر می‌شود، تأکید کرد: افزایش قیمت دام در فصل زمستان هرساله طبیعی است.
کد خبر: ۳۵۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 08 January 2017
نایب‌رئیس اتاق اصناف استان همدان بابیان اينكه گوشت يخي به‌ صورت مخلوط وارد شده و قيمت آن با قیمت گوشت مخلوط گرم تفاوتي ندارد، گفت: واردات گوشت يخي تأثیری در كاهش قيمت گوشت نخواهد داشت و فقط مشكل كمبود را می‌تواند حل كند.

به گزارش فارس؛ احمد گازرانی در رابطه با قیمت گوشت بابیان اینکه متأسفانه همچنان قیمت گوشت نوسان دارد، اظهار کرد: بیشترین علت افزایش قیمت گوشت به جهاد کشاورزی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی وظیفه تأمین دام زنده استان را دارد، ادامه داد: وقتی دام زنده کم شود، کشتار کم شده و قیمت گوشت بالا می‌رود، درحالی‌ که تقاضای مردم زیاد است.

نایب‌ رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اینکه بخشی از علت گرانی قیمت گوشت به خاطر فصل زمستان است چراکه در زمستان نگهداری دام و تهیه علوفه سخت‌تر می‌شود، تأکید کرد: افزایش قیمت دام در فصل زمستان هرساله طبیعی است.

وی با بیان اینکه بخشی دیگر از علت افزایش قیمت گوشت به خاطر افزایش قیمت دلار است، بیان کرد: افزایش قیمت دلار موجب شده تا دام‌ها یا قاچاق و یا صادرات شوند و استان با کاهش دام مواجه شود.

گازرانی با اشاره به اینکه اکنون گوشت به قیمت 45 تا 48 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، در رابطه با علت نوسان قیمت گوشت، افزود: دام زنده در کشتارگاه هر روز با قیمتی متفاوت کشتار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دام زنده در کشتارگاه به قیمت 30 تا 33 تومان برای هر کیلو کشتار می‌شود، تصریح کرد: گاهی مواقع که دام کم بوده و تقاضا برای کشتار دام زیاد است برای هر کیلو چند تومانی قیمت کشتار افزوده می‌شود.

نایب‌رئیس اتاق اصناف استان همدان افزایش قیمت گوشت را با توجه به نزدیکی بازار شب عید یک معضل دانست و ادامه داد: برای جلوگیری از خروج دام از استان تلاش‌هایی شده است.

وی با بیان اینکه از خروج دام به استان‌های هموار مقداری هم جلوگیری شد تا دام در استان بمانند و قیمت گوشت کاهش پیدا کند، افزود: تاکنون هر اقدامی برای کاهش قیمت گوشت در استان شده پاسخگو نبوده است.

گازرانی در رابطه با واردات گوشت منجمد خارجی با بیان اینکه گوشت یخی به‌ صورت مخلوط وارد شده و قیمت آن با قیمت گوشت مخلوط گرم تفاوتی ندارد، بیان کرد: گوشت مخلوط به قیمت 35 هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت گوشت منجمد وارداتی نیز 35 هزار تومان است.

وی بابیان اینکه گوشت منجمد وارداتی تأثیری بر روی قیمت گوشت قرمز کشتار روز نمی‌گذارد، تأکید کرد: گوشت یخی فقط مشکل کمبود گوشت را می‌تواند حل کند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار