مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر با اشاره به اینکه نرم طرح بازنگری طرح هادی در شهرستان ملایر 51 درصد است بیان کرد: ملایر در بازنگری طرح هادی روستایی 11 درصد جلوتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۳۵۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 08 January 2017
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: تعداد ۲۸ هزار و ۱۲۲ واحد مسکن روستایی در شهرستان ملایر وجود دارد که حدود ۵۲ درصد این واحدها مقاوم‌سازی و بهسازی شد.

به گزارش تسنیم ، حسن ظفری شامگاه شنبه در همایش بنیاد مسکن و دهیاران شهرستان ملایر با بیان اینکه توسعه ملی در گرو توسعه روستایی است اظهار داشت:  اگر کشوری می‌خواهد در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد این توسعه ملی باید از روستاها و مطابق با کارهای علمی و به روز و با استفاده از دانش مهندسی مبتنی بر خرد جمعی انجام شود.

وی بیان کرد: تعداد 175 هزار و 239 واحد مسکن روستایی براساس سرشماری سال 90 در سطح استان وجود دارد که از این میزان درصدی مقاوم‌سازی و بازسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: از مجموع واحدهای روستایی استان تعداد 28 هزار و 122 واحد مربوط به شهرستان ملایر است که از این تعداد حدود 52 درصد آن مقاوم‌سازی و بهسازی شده است.

وی ضمن تاکید بر ساخت و ساز واحدهای مسکن روستایی بر اساس متدهای علمی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف بحث نظام فنی ترویج اصول فنی ساختمان و بالا بردن کیفیت واحدهای روستایی است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ غنی، تاریخ باسابقه و مدنیت عمیق استان گفت: استان همدان هم اکنون جزو پنج استان ویژه تاریخی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تاریخ نسل به نسل به دست مردم ما رسیده است افزود: ادبیات فنی و دانش مطالعه شده باید در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم بومی‌سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان همچنین در ترویج متدهای مهندسی صحیح ساخت و ساز در روستاها و  استفاده از ظرفیت متدهای محلی تأکید کرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر نیز اظهار داشت: روند بازنگری طرح هادی روستاهای ملایر از ابتدای سال اجرای بازنگری طرح هادی در استان و شهرستان ملایر پوشش 100 درصدی داشته در صورتی که این رقم در سطح کشور 70 تا 80 درصد است.

رضایی با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی از سال‌های 92 تا 95 روند افزایشی داشته است گفت: از تعداد 173 روستای بالای 20 خانوار شهرستان تاکنون بازنگری طرح هادی 88 روستا با اعتبار حدود 30 میلیارد تومان شروع شده است.

وی افزود: با حمایت و پشتیبانی کمیته برنامه‌ریزی طرح بازنگری 42 روستا انجام شده و تعداد 43 روستای دیگر نیز نیازمند بازنگری است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر با اشاره به اینکه نرم طرح بازنگری طرح هادی در شهرستان ملایر 51 درصد است بیان کرد: ملایر در بازنگری طرح هادی روستایی 11 درصد جلوتر از میانگین کشوری است.

رضایی با بیان اینکه نُرم بازسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی در شهرستان ملایر 52 درصد است افزود: این رقم در کشور 40 درصد و در استان همدان 49 درصد است.

وی با اشاره به اینکه کل سهمیه بازسازی و مقاوم‌سازی در امسال یک هزار و 900 سهمیه برای شهرستان ملایر در نظر گرفته شده است عنوان کرد: کل سهمیه بازسازی و بهسازی واحدهای روستایی از ابتدای شروع طرح در ملایر تعداد 19 هزار و 500 فقره با اعتبار 206 میلیارد تومان بوده است که از کل سهمیه شهرستان تعداد 14 هزار و 753  واحد به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در دهه فجر امسال حدود 315 واحد روستایی مقاوم‌سازی شده در شهرستان ملایر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در زمینه صدور سند شناسایی واحدهای روستایی نام کشوری 44 درصد و در استان 80 درصد و این رقم در ملایر 69 درصد است.

رضایی یکی از دلایل کاهش صدور سند واحدهای روستایی در شهرستان ملایر را وقفی بودن  برخی از روستاهای ملایر دانست و گفت: هم اکنون سه تا از روستاهای شهرستان شامل جوزان، کمری و علوی با پیگیری مسئولان شهرستانی کار نقشه‌برداری در این روستاها شروع شده و این تفاوت درصدی بین استان و شهرستان پوشش داده می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن  ملایر درباره اجرای مسکن مهر زیر 25 هزار نفر تعداد شهرستان ملایر تصریح کرد: تعداد 882 فقره سهمیه ملایر بوده است که از این تعداد 535 واحد به اتمام رسیده است و تعداد 715 واحد با سیستم بانکی عقد قرارداد شده و مابقی واحدها در مرحله اجرا هستند.

وی بیان کرد: در زمینه انبوه‌سازی مسکن مهر ملایر پروژه 176 واحدی با پیشرفت فیزیکی 98 درصدی به‌زودی افتتاح و مراحل واگذاری آن آغاز می‌شود.

رضایی از اختصاص سهمیه ابلاغی 3 هزار تن قیر رایگان به استان همدان خبر داد و افزود: از این میزان 1300 تن سهمیه شهرستان ملایر است که بیشترین سهمیه قیر رایگان اختصاص یافته را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار