مسؤول کمیسیون عمران شورای شهر رزن نیز در ادامه از اعطای تسهیلات کم‌بهره به دارندگان سند در رزن خبر داد و گفت: با توافق‌های صورت گرفته با بنیاد مسکن شهروندانی که دارای سند مالکیت باشند می‌توانند تا سقف 60 میلیون تومان با سود 4 الی 8 درصد برای بازسازی بافت‌های فرسوده بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۳۵۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 03 January 2017
سوئیت‌های اقامتی در رزن احداث مي‌شود

نایب رئیس شورای اسلامي شهر رزن از ايجاد سوئیت‌های اقامتی در شهرستان رزن خبر داد و گفت: پیگیری تملک زمین براي احداث پارک بانوان مجهز در مناسب‌ترین نقطه شهر از دیگر برنامه‌های آینده شورا و شهرداری است.

به گزارش فارس ، محمود شوندی عصر امروز در جمع خبرنگاران از ساخت تالار و سوئیت‌های اقامتی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه نبود سوئیت‌های اقامتی موجب کاهش جذب مسافر شده است احداث این مجموعه‌ها از برنامه‌های آتی شورا و شهرداری خواهد بود.

 وی با بیان اینکه زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع طی توافقنامه‌ای با بخش خصوصی برای احداث تالار در نظر گرفته شده است، خواستار توجه به این مهم شد.

نایب رئیس شورای شهر رزن در ادامه با بیان اینکه در حال تدوین برنامه مدون و پایدار برای جبران ضرر کاسبان شهر هستیم گفت: شهر رزن به عنوان ورودی غرب کشور از ناحیه بهره‌برداری از بزرگراه کربلا متحمل خسارت‌های جبران ناپذیری شده است لذا طبق تدابیر اندیشیده شده، دروازه‌های ورودی و خروجی شهر به محلی برای رونق اقتصادی شهر تبدیل می‌شوند.

وی از احداث یک پارک و مجتمع تجاری در رزن خبر داد و گفت: علاوه بر احداث پارک در بالاتر از شهرک جانبازان، طراحی یک مجتمع تجاری - اداری به پایان رسیده و در صورت توافق با مسکن و شهرسازی و استانداری و تصویب طرح، کار عملیاتی این مجتمع آغاز خواهد شد.

شوندی همچنین پیگیری تملک زمین برای احداث پارک بانوان مجهز در مناسب‌ترین نقطه شهر را از دیگر برنامه‌های آینده شورا و شهرداری عنوان کرد.

100 هکتار از اراضی رزن دارای بافت فرسوده است

مسؤول کمیسیون عمران شورای شهر رزن نیز در ادامه از اعطای تسهیلات کم‌بهره به دارندگان سند در رزن خبر داد و گفت: با توافق‌های صورت گرفته با بنیاد مسکن شهروندانی که دارای سند مالکیت باشند می‌توانند تا سقف 60 میلیون تومان با سود 4 الی 8 درصد برای بازسازی بافت‌های فرسوده بهره‌مند شوند. 

مصطفی مددی اعطای تسهیلات 60 میلیونی را در گرو داشتن سند دانست و افزود: به افرادی که فاقد سند باشند تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود چهار درصد اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنها 17 درصد مردم رزن عوارض سالیانه پرداخت می‌کنند، گفت: پرداخت نکردن عوارض از سوی مردم اکنون برای شهرداری رزن مشکل‌آفرین شده است.

مسؤول کمیسیون عمران شورای شهر رزن افزود: پرداخت به موقع عوارض موجب برنامه‌ریزی و ایجاد طرح‌های جامع و بزرگ در شهر می‌شود.

وی نبود اعتبارات را از مهمترین شاخصه‌های ابتر ماندن پروژه‌های شهر برشمرد و گفت: پرداخت عوارض محلی و سالیانه گامی مؤثر برای تکمیل طرح‌های شهرداری خواهد بود.

 مددی با بیان اینکه عوارض قبل از سال 84 بخشیده می‌شود و کسانی که از ابتدا نسبت به پرداخت اقدام نکرده‌اند عوارض 30 سال آنها 10 سال حساب خواهد شد، اظهار داشت: به افرادی که به بازسازی بافت فرسوده اقدام کنند، تخفیف 50 درصدی تعلق می‌گیرد.

وی شهر رزن را جزو سه شهر در استان دانست که در حوزه چابک‌سازی بافت فرسوده یا ناپایدار قدم برداشته است و در ادامه گفت: 100 هکتار از اراضی رزن دارای بافت فرسوده است که اعطای وام، تخفیف عوارض ساخت‌وساز و... از جمله مصوبات شورا برای تسهیل روند احیای بافت فرسوده به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار