رییس انجمن او - اسپرت کشور از حضور یکصد ورزشکار و مربی در مسابقات آسیایی او - اسپرت به میزبانی شهر همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱ 14 May 2015
رییس انجمن او - اسپرت کشور گفت: یکصد ورزشکار و مربی در مسابقات آسیایی او - اسپرت به میزبانی شهر همدان حضور خواهند یافت.

به گزارش ایسنا ، قاسم منوچهری اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات او - اسپرت قهرمانی آسیا از 29 اردیبهشت تا دو خرداد ماه امسال در همدان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کشورهای کره جنوبی، قطر، فیلیپین، پاکستان، سوریه، فلسطین، لبنان، افغانستان، هندوستان، عراق، ازبکستان، تایوان، امارات متحده عربی و کویت برای شرکت در مسابقات آسیایی او – اسپرت به میزبانی همدان اعلام آمادگی کرده اند.

منوچهری بیان کرد: همچنین قرار است دو تیم الف و ب کشورمان در این پیکارهای آسیایی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه رقابتهای آسیایی بلیت فروشی می شود، گفت: زمان و مکان بلیت فروشی بزودی اعلام می شود اما یکی از سالنهای ابن سینا و یا شش هزار نفری انقلاب همدان محل برگزاری رقابتها است.

رییس انجمن او - اسپرت کشور خاطرنشان کرد: همدان از جایگاه جهانی در فرهنگ و ورزش برخوردار است و این موضوع موجب شد میزبان مسابقات آسیایی انتخاب شود.

وی با اشاره به حضور یکصد مربی و ورزشکار خارجی در این رقابت ها گفت: شیخ عادل شنفری رییس عمانی فدراسیون جهانی او – اسپرت به همراه روسای فدراسیونهای او - اسپرت کشورهای شرکت کننده در این مسابقات حضور می یابند.

منوچهری خاطرنشان کرد: رییس فدراسیون جهانی و سایر اعضای هیات رییسه این فدراسیون جلسه ای مشترک را با مقامات وزارت ورزش ایران خواهند داشت تا درباره آینده این رشته ورزشی ایرانی بحث و تبادل نظر کنند. 

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب مسابقات آسیایی از خبرنگاران ورزشی همدان درخواست برگزاری یک نشست هماهنگی برای رفع مشکلات و انسجام مناسب برای پوشش گسترده اخبار رقابتها شد.

او - سپرت (O-SPORT) که مخفف واژه orginal persian sport یعنی ورزش پارسیان اصیل است در سال 1378 توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش های رزمی ایران و جهان در همدان پایه گذاری شد و در سال 1385 توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، سبک او- اسپرت شناسایی و به رسمیت شناخته شده و آغاز به فعالیت کرد.

همچنین پس از فراز و نشیب های فراوان و توسعه این رشته ورزشی در سطوح ملی و بین المللی و سپری شدن هشت سال فعالیت ثمربخش آن، سرانجام به دستور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، کارشناسی و بررسی مجدد از این رشته انجام شد و هم اکنون با یک پله ارتقا تحت عنوان انجمن او-اسپرت ایران به فعالیت خود ادامه می دهد.

فدراسیون جهانی او - اسپرت (ووف) در 24 آذرماه سال 1384در همدان تاسیس و سپس توسط کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران شناسایی و به طور رسمی استاد محمد قاسم منوچهری به عنوان بنیانگذار و دبیرکل آن به جوامع بین المللی ورزش و سایر کمیته های ملی المپیک کشورها معرفی شد.

او- اسپرت برگرفته از مهارت ها و بازی های بومی محلی، نبرد و زورآزمایی ها و هنرهای اقوام سنتی سرزمین پارس است که به شکل موثر و امروزی خود درآمده است.

این رشته مدرن و پرطرفدار توسط مرکز پژوهش و مطالعات استراتژیک فدراسیون جهانی او-اسپرت (ووف) پس طی مراحل ارزیابی، استانداردسازی و بازسازی تکنیک های آن در بخش های هنری، ساحلی و مبارزه ای طی سنوات گذشته رشد نموده و در سایر کشورها توسعه یافته است.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار