کد خبر: ۳۴۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 31 January 2017
کارشناسان اقتصادی آثار بر جام را در رفع موانع توسعه اقتصادی مثبت ارزیابی و تحریم های ظالمانه را عامل اصلی رکود در کشور اعلام کرده‌اند.
 
کارشناس اقتصادی و مدیر برنامه ریزی موسسه مالی و اعتباری کوثر در کشور شکوفایی اقتصاد را در رفع آثار رکود در کشور دانست و گفت:تحریم‌های ظالمانه میراث به جای مانده از سال‌های گذشته است که مهم‌ترین دلیل رکود اقتصادی در کشور است.
 
حمید جم در حاشیه برگزاری نمایشگاه اقتصاد و سرمایه در همدان با حضور در غرفه تابناک افزود: بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشورمان تحمیل شد رکود به وجود آمد که عواقب آن را مردم عادی تا سرمایه گذاران  با کل وجود حس می‌کنند.
 
وی با بیان این مطلب که بر جام باعث کاهش آثار رکود شده است افزود: خوشبختانه بعد از بر جام به تدریج از آثار  رکود کاسته شده و حتی تولید نفت به سطح تولید قبل از تحریم‌ها برگشته و میزان سرمایه گذاری‌های خارجی افزایش یافته است.
 
جم در ادامه تاکید کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی بعد از بر جام به 3 میلیارد دلار رسیده است و آثار شکوفایی اقتصادی زمان بر بوده و آثار آن به تدریج دیده می‌شود.
 اقتصاد همدان در لابه‌لای مشکلات
 
وی با بیان اینکه با برطرف شدن آثار رکود موانع توسعه و اشتغال نیز برداشته می‌شود گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جوانب منفی رکود کاهش یافته و به نظر می‌رسد دولت به سمت مثبتی در حال حرکت است.
 
مدیر برنامه ریزی موسسه مالی و اعتباری کوثر افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصادی که در دستور کار دولت قرار دارد و با تصویر برنامه ششم و ترکیب جدید نماینده‌های مجلس امید می‌رود مقاومت  بانک‌های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران از بین برود.
 
 وی خاطر نشان ساخت: مجموعه عوامل باید دست به دست هم بدهند تا موانع اشتغال و صنعت در کشور برطرف شود و با ریل گذاری مناسب و جدید می‌توانیم وارد مسیر توسعه بشویم.
 
 جم با اشاره به  آثار رکود و موانع اقتصادی استان همدان گفت: آثار منفی تحریم‌ها و رکود نیز در این استان دیده می‌شود و استان همدان در زمینه توسعه کشاورزی می‌تواند قدم‌های مؤثری بردارد.
 
وی در پایان با اشاره به نقش بانک‌ها در رونق اقتصادی گفت:بانک‌ها واسطه بین تسهیل گیرندگان و سپرده گذاران هستند و تاکنون استقبال خوبی از موسسه اعتباری کوثر شده است و خوشبختانه تیم حاضر در موسسه کوثر همدان توسعه و رشد صدر درصدی را نشان می‌دهد که این موفقیت مرهون مدیریت باسابقه و استفاده از نیروهای جوان و تحصیل کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار