واکنش عراقی به ایرادات دیوان محاسبات در خصوص شرکت سیاحتی علی‌صدر
معاون عمرانی استاندار همدان و رئیس هیئت‌مدیره شرکت سیاحتی علی‌صدر گفت: مطالب مطرح‌شده درباره مدیریت و درآمدهای غار علی‌صدر ناشی از این بوده که دیوان محاسبات استان همدان اطلاعات کافی و صحیح را درباره غار علی‌صدر به مسئولان در تهران ارائه نکرده است.
کد خبر: ۳۲۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 10 November 2016
در پی انتشار خبری از سوی دیوان محاسبات مبنی بر غیرقانونی بودن واگذاری غار علی‌صدر به بخش خصوصی، به بحث داغ روز تبدیل شد و کانون توجهات را به خود جلب کرد.

به گزارش تابناک همدان؛ فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه گفت: غار علی‌صدر همدان از آثار ملی ثبت‌شده و منحصربه‌فرد در کشور و حتی در دنیاست که اخیراً متوجه شدیم طبق تصمیمات مسئولان این استان به‌طور غیرقانونی به شرکت سیاحتی بانام علی‌صدر واگذارشده است. 

درنهایت معاون عمرانی استاندار همدان به دنبال سخنان دادستان دیوان محاسبات کشور درباره چگونگی مالکیت و فعالیت مجموعه گردشگری شرکت علی‌صدر، روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: برای تنویر افکار عمومی و مراجع ذی‌ربط، آماده پاسخگویی هستیم چراکه شفاف عمل کرده‌ایم. 

محمود رضا عراقی، غار علی‌صدر را دروازه گردشگری همدان و برند گردشگری این استان توصیف کرد و افزود: بسیاری ازگردشگران برای بازدید از غار علی‌صدر به همدان سفر می‌کنند.

معاون امور عمرانی استانداری همدان بابیان اینکه امکان واگذاری غار به بخش خصوصی وجود ندارد چون مال ملت و دولت است افزود: تا سه سال گذشته غار سودی نداشته وبه‌طور واقعی بهره‌برداری از آن امکان‌پذیر نبود.

وی تصریح کرد:درسه سال گذشته با استفاده بهینه ازغار و شفاف‌سازی درآمدها به سوددهی رسیدیم که از سال ۹۲ تا الان حدود یک تا دو میلیارد تومان سود داشته است.

عراقی خاطرنشان ساخت: مطالب مطرح‌شده روز گذشته درباره مدیریت و درآمدهای غار علی‌صدر ناشی از این بوده که دیوان محاسبات استان همدان اطلاعات کافی وصحیح را درباره غار علی‌صدر به مسئولان در تهران ارائه نکرده است.

وی افزود: سازمان ایران‌گردی و جهانگردی سال ۷۰ متولی غار بوده و چون بهره‌برداری از غار برای آنها سخت بوده است و رضایت لازم درزمینه ارائه خدمات را کسب نکرده است استاندار وقت تدبیری اتخاذ کرده و شرکتی تشکیل داده می‌شود که ۴۰درصد سهام آن به سازمان ایران‌گردی و جهانگردی، ۴۰درصد به سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها و ۲۰درصد سهام به شهرداری همدان داده می‌شود.

معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: دولت درقالب اصل ۴۴ قانون اساسی می‌تواند خدمات را واگذار کند یاغار را کامل اجاره دهد چون غار از انفال بوده وامکان واگذاری به هیچ‌کس وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علی‌صدر نیز در ادامه این نشست  از عضویت غار علی‌صدر در سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد (UNWTO) زیر نظر سازمان ملل خبر داد و گفت: امسال در ارمنستان مجمع عمومی برگزار شد که علی‌صدر در آن معرفی شد و با موافقت دبیر مجمع قرار شد برای سال ۲۰۱۸ در ایران مجمع جهانی گردشگری برگزار شود که امتیاز میزبانی آن بر عهده همدان خواهد بود.

 حمید یاری بابیان اینکه غار علی‌صدر تا سال ۸۹ سودی در برنداشته است، افزود: در این چند سال اخیر با حمایت‌هایی که صورت گرفت، درآمدها و هزینه‌ها مدیریت شد و با ایجاد مسیری جدید سود خوبی عاید استان شد.

یاری با تأکید بر اینکه سعی ماهمواره بر بیان شفاف مسائل است، افزود:همه اسناد و مدارک در شرکت علی‌صدر موجود است.

وی درخصوص عدم ثبت جهانی غار علی‌صدر نیزخاطرنشان ساخت: ظرف مدت سه سالی که بنده در شرکت بودم دنبال ۳ عضویت جهانی برای غار بودیم که دو مورد محقق شده و ثبت جهانی آن را نیز را دنبال می‌کنیم.

وی بابیان اینکه غار علی‌صدر در مجمع عمومی غارهای جهان عضو شده است، افزود: در حال حاضر تعدادی از همکاران علی‌صدر در عمان حضور یافته و تبلیغ غار را خواهند داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار