زن و طبیعت نمایشگاه گروهی آثار تصویرسازی هنرجویان خسرو انصاری هنرمند همدانی است که اولین بار در تهران برگزار شد و سپس در روزهای واپسین شهریورماه در گالری فرهنگسرای آوینی همدان مورد بازدید عموم قرار گرفت مهرماه به قزوین رفت و به‌زودی در چند شهر دیگر کشور در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۳۲۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 05 November 2016
در این نمایشگاه آثار17نفر از تصویرسازان جوان از جمله: هدا افشار، زهرا برهانی، آرزو پاشا، نادیا جاودانی یکتا، زهرا جهانی، عادله حسینی، مهسا حسینیان، فایزه خزایی، گلناز خطیب، رویا شیدا، مریم صاحب-دیوانی، پریسا صادقی، مهسا صدیق، پریسا ضرابی، فاطمه فرحزاد، سمیه مستوفی و شادی مددی به نمایش عمومی درآمده است.

به گزارش تابناک همدان ؛ خسرو انصاری متولد ۱۳۵۹ درهمدان  است او از دوران هنرستان شروع فعالیت هنری در زمینه گرافیک کرده و پس از اخذ لیسانس گرافیک، فوق لیسانس تصویرسازی و گرافیک از آكادمى هنرهاى زيباى ميلان دریافت کرد. 

انصاری در دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران شرق به تدریس مشغول است. وی همچنین مدرس تصویرسازی و مجسمه سازی بوده و تاکنون برگزاری بیش از ۵ نمایشگاه درخارج از کشور و برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی تصویرسازی و مجسمه برگزاری همچنین بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی داخلی را در کارنامه  خود دارد. او همچنین تجربه هایی در برگزاری ورکشاپ های تصویرسازی برای کودکان و بزرگسالان  وفعالیت هایی در طراحی صحنه تئاتر دارد.

خسرو انصاری با اشاره به شکل گیری ایده نمایشگاه زن و طبیعت می  گوید: بیش از ۱۲سال تحقیق وکار درمورد پروژه درخت مقدس و درخت زندگی در ایران و جهان انجام داده ام به این علت که درخت، نماد زیبایی، نماد زندگی و زن است  ارتباط بین این دو عنصر ایده شکل گیری این پروژه را به وجود آورد.

 هدف اين نمايشگاه نشان دادن جايگاه والاى زنان در جامعه و نقش پر رنگ آنها در زندگى است با اين رويكرد كه طبيعت  خود بسان مادرى مهربان است كه مهر خود را بر ما ارزانى مى دارد وجا دارد اين روزها نگاهى دوباره به آن داشته باشيم و مهربانانه تر با آن برخورد كنيم.
 اينكه تمامى هنر جويان هريك عضوى از جامعه زنان هستند نگاهى متفاوت از دنيايشان دارند و بسيار عميق و ريز بينانه به جهان خود مى نگرند.

او ادامه می دهد: اين نمايشگاه در شهرهاى تهران، همدان و قزوين برگزار شده است و قصد داريم آن را در شهرهاى تبريز، انزلى، خرمشهر، دامغان، لرستان و كرج برگزار كنيم و در صدد اين هستيم  در تمامى استان هاى كشور اين نمايشگاه را برپا كنيم.

این هنرمند همدانی همچنین با  اشاره به دلیل گروهی بودن نمایشگاه و این که هنرمندان شرکت کننده نمایشگاه در چه سطحی هستند می گوید: یکی از شیوه های من درآموزش این است که درپایان کلاس های تصویرسازی با هنرجویان، همیشه دنبال یک اتفاق خوب برای هنرجویانم هستم و با توجه به این که هنرجویان من از شهرهای مختلفی هستند فکر کردم که یک مجموعه ای شکل بگیرد و در شهرهای مختلف به صورت تور نمایشگاه برگزار کنیم در مجموع حدود ۱۵شهر دراین نمایشگاه  حضور دارند نمایشگاه از تهران شروع شده، دومین شهری که این نمایشگاه برگزار شد همدان بود و به امید خدا در فاصله زمانی کوتاه در 15 شهر یاد شده ادامه خواهد یافت.

او  می افزاید: من شخصا تجربه نمايشگاه هاى زيادى چه گروهى و چه انفرادى را داشته ام وتجربه اى كه در نمايشگاه هاى گروهى كسب كردم چه از طرف بچه هاى تيم چه از طرف مخاطب بسيار متفاوت از نمايشگاه انفرادى است چون هنر زاييده ذهن هنرمند است و هر اثر خود معرف يك دنياست و به اين صورت در نمايشگاه هاى گروهى تك تك اين دنياها در كنار هم تبديل به يك پيكره مى شوند و با تمام تفاوت ها يك هسته مركزى ايجاد مى كنند كه هر كس به زبان دل خود راوى است.

این هنرمند همدانی در ادامه می گوید: تصوير سازى يك هنر بصرى است و ديدن نقش زيادى در خلق تصويربه هنرمند مى دهد، با ديدن است كه مخاطبى كه به دنبال بزرگ كردن جهان خويش است به دنبال چگونه انجام دادن آن ترغيب مى شود و بى شك بدون داشتن علم و عشق در هيچ كارى دراين دنيا به سر منزل مقصود نخواهد رسيد من خيلى دوست داشتم تجربه اى را كه در خارج كشور كسب كردم را با مردم سرزمين خودم به اشتراك بگذارم و تكنيك هايی كه در اين سال ها آموزش ديده ام و كارهاى   مختلفى را انجام داده ام را در راستاى رشد اين هنر به هم ميهنانم عرضه كنم.

جلوه‌ی هنر همدانی با نمایشگاه  زن و طبیعت / خسرو انصاری: قصد دارم با نمایشگاه  زن و طبیعت ایران‌گردی کنم

انصاری در مورد نمایشگاه تهران و استقبال عمومی از این رویداد  می گوید: پیش ازاین نمایشگاه در تهران برگزار شد چون هنرجوهای من بیشتر از دانشجویان رشته هنر هستند این نمایشگاه از ۸ تا ۱۸ شهریور در تهران برگزار شد و با استقبال خوبی از سوی استادان، دانشجویان و افراد عام برخوردار شد مکان برگزاری فرهنگسرای سرو در خیابان ولیعصر که همکاری خیلی زیادی با گروه ما داشتند. در مورد تفاوت نمایشگاه همدان و تهران بهتر است صحبتی نکنم اما تشکر می کنم از ریاست ارشادشهرستان که حداقل حمایت را با گروه ما داشتند.

این طراح  و تصویرسازهمدانی  ادامه می دهد: علاوه بر موضوع نمایشگاه که زن و طبیعت است با همکاری همین هنرجوها ورکشاپ ۵ روزه ای برگزارکردیم  و از اواسط مرداد ماه مقدمات حضور در نمایشگاه تصویرسازی کشور ایتالیا  فراهم شد اما متاسفانه هیچ هنرمندی از همدان در گروه ما نیست.

این مدرس دانشگاه  با اشاره به وضعیت هنر به ویژه  تصویرسازی و گرافیک در همدان می گوید: من درمورد وضعیت هنر در ایران فقط سکوت می کنم امیدوارم که بتوانیم با همکاری ارگان ها و استادان هنر اتفاقات خوبی را به وجود بیاوریم. 

درهمدان نیز هنرمندان خوبی داریم  که   نیاز به حمایت دارند عرصه هنر بدون هنرمند معنا ندارد، امیدوارم  دوستان و همشهریان همدانی از این نمایشگاه استقبال کنند، رضایت داشته باشند و پس از این نمایشگاه های بیشتری در استان ببینیم.

ظرفيت هاى زيادى مغفول مانده و اميد است با فرهنگ سازى و به اشتراك گذاشتن ايده ها و كارهاى مختلف اين رشته را بيشتر از پيش به در جامعه هنرى گسترش دهيم.
او در پایان می گوید: من به زودی یک نمایشگاه تصویرسازی هم از کارهای هنرجویانم در ایتالیا برگزار می کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار