کد خبر: ۳۲۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 03 November 2016
صنعت درواقع مفهومی از ثروت اقتصادی ناشی از کار و تفکر است و دنیای مدرن با شتاب در صنعتی شدن پیش می‌رود؛ رستوران و کافی‌شاپ‌ها که از این قائده مستثنا نیستند به رقابتی صنعتی پیش می‌روند در همین راستا مجموعه تفریحی و فرهنگی الماس گنج‌نامه مجموعه از رستوران، غذای فوری، سفره‌خانه سنتی، تالار پذیرایی و آلاچیق‌ها تشکیل‌شده که با تلفیق آشپزی صنعتی و سنتی خدمات خود را به شهروندان و مسافران و گردشگران در دهکده گنج‌نامه ارائه می‌دهد. این مجموعه با مشارکت سه نفر از فعالان عرصه گردشگری و بخش خصوصی دایر شده است و امید است با همفکری و همکاری تحول عظیمی درزمینه‌ی رستوران و رستوران‌داری  استان همدان به وجود آورند.

رییس انجمن صنفی مجتمع‌ها و سفره‌خانه‌های استان در گفتگو با تابناک همدان یکی از اهداف تعیین‌شده در مجموعه رستوران‌های الماس را ارتقاء ارزش‌های فرهنگی مجموعه گنج‌نامه دانست و گفت: گنج‌نامه می‌تواند نگین گردشگری در منطقه غرب کشور باشد.

امین ابوالقاسمی رمز موفقیت خود را در لذت غذای سالم برای همه و حفظ کیفیت با پایین آوردن قیمت‌ها اعلام کرد و افزود: ارائه غذای سالم و ارزان‌قیمت می‌تواند فرصتی همه‌گیر باشد و همه باید بتوانند به غذای سالم دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های مجموعه رستوران‌های الماس گنج‌نامه گفت: یکی از برنامه‌های ما در مجموعه، صنعتی ساختن آشپزخانه رستوران است که با این اقدام آلایندگی غذا کاهش پیداکرده و خطاهای انسانی را به حداقل می‌رساند.

ابوالقاسمی تأکید کرد: یکی از مزیت‌های صنعتی کردن علاوه بر کاهش خطاهای انسانی هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

وی افزود: درصدد هستیم با نهادها و ارگان‌هایی که برای توسعه زندگی سالم نقش دارند همکاری داشته باشیم و فرهنگ مصرف غذای سالم را اشاعه دهیم.

ابوالقاسمی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه فرهنگ میهمان‌نوازی در جامعه کمرنگ شده است ما قصد داریم فرهنگ مهمان‌نوازی همدانی را احیا کنیم و از سوی دیگر رضایت‌مندی شهروندان در اولویت قرار دارد و مشتری مداری سرلوحه کار ما خواهد بود.

وی معتقد است رستوران قلب متحرک هر مجموعه‌ای محسوب می‌شود و پویایی و رونق هر مجموعه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

مدیر مجموعه تفریحی، گردشگری الماس گنج‌نامه با اشاره به برنامه‌های متعدد مجموعه خود اظهار داشت: در نظر داریم با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف، فرهنگ استفاده از غذای سالم را ارتقاء دهیم و این با آموزش خانواده‌ها میسر خواهد بود و نمی‌توان نقش آموزش را در این زمینه نادیده گرفت. 

ابوالقاسمی خاطرنشان ساخت: یک رستوران خوب حداقل برای ۳۵ نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد و ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر نیز به‌طور غیرمستقیم به این شغل وابسته هستند و این خود یک نقطه عطفی محسوب می‌شود و نیروی محرکه‌ای است که می‌تواند گردشگری را نیز رونق ببخشد.
وی افزود: رستوران‌داری شغل کلیدی است که شغل‌هایی زیادی از صنعت کشاورزی تا صنعت گردشگری را به هم متصل می‌نماید و رونق آن باعث رونق دیگر صنعت‌ها می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که صنعت گردشگری استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: آینده روشنی را برای صنعت گردشگری استان می‌بینم به‌شرط اینکه مسئولین این صنعت در مقابل بخش خصوصی نباشند بلکه در کنار و همگام با بخش خصوصی باشند و در سیاست‌گذاری کلان بخش خصوصی را در کنار خود ببینند.

ابوالقاسمی در ادامه افزود: استان همدان دارای جاذبه‌ها و پتانسیل‌های زیادی است ضعف اساسی در این صنعت عدم باور به گردشگری بودن شهر است و ما هنوز به خودباوری لازم نرسیده‌ایم و این مسئله ریشه در فرهنگ ما دارد و تفکرات غلط در این زمینه نیاز به اصلاح دارد.

وی جورچین گمشده گردشگری را گردشگری داخلی اعلام کرد و گفت: چیزی که در حال حاضر از آن غافل شده‌ایم بحث گردشگری داخلی است و ما عادت داریم همیشه دوردست‌ها را ببینیم  و باید از تبلیغات داخلی و استانی بیشتر استفاده کنیم.

ابوالقاسمی در پایان یادآور شد: ما معتقد هستیم  بخش خصوصی باید خود زبان گویا و درعین‌حال یکی از منتقدین بخش دولتی باشد و پویایی هر اقتصادی به پویایی بخش خصوصی بستگی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار