کد خبر: ۳۱۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷ 22 October 2016
سی و یکم شهریور، مصادف است با تجاوز نظامی عراق علیه ایران؛ که جنگی هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل و آسیب های فراوانی به مملکت ما وارد کرد. 

هشت سال دفاع از آرمان های مقدس انقلاب اسلامی امتحان خوبی برای ملت ما بود تا در میدان عمل، توانایی ها و استعدادهای نهفته خود را بروز دهد. جهان استکبار دریافت که ملت ما شکست ناپذیر است و هیچ نیروی مادی نمی تواند در برابر قدرت ایمان او دوام آورد و مردم خوب و صبور ما هم نشان دادند که در راه اسلام و حفظ انقلاب از بذل جان و مال خود دریغ نداشتند؛ تا امروز شاهد باشیم حاصل آن همه ایثار و از جان گذشتگی های دیروز شهیدان و رزمندگان ملت ایران، رسیدن بهک امنیت پایدار در نا امن ترین منطقه کره خاکی باشد. 

البته نباید فراموش کرد که لاله های در خاک خفته ملت عزیز ایران، همواره نگران انقلاب اسلامی و آرمان های آن هستتد و بر ماست که پیمانمان را با آنها فراموش نکنیم و قدر ایثارگرانی که امروز به عنوان یادگاران آن نسل در بین ما هستند، بیشتر بدانیم؛ همان هایی که با کارهای سترگ خود عزت را برای ما به ارمغان آوردند، حالا باید باید عزیز داشته و همواره خودمان را مدیون پایمردی هایشان بدانیم و درس ایمان، ایثار، گذشت و تواضع از آنها بیاموزیم. 

بی شک، یکی از این افراد که از مبارزین قبل انقلاب تا زمان ورود امام (ره) به کشور بود و پس از آن هم همواره چون سربازی شجاع و باهوش با نگاهی انقلابی در کنار حضرت امام از انقلاب نوپای ملت ایران دفاع کرد و درحفظ آن کوشید، سردار سرلشکر، دکتر محسن رضایی است.

دکتر رضایی کسی است که کارنامه و عملکرد روشنی در به ثمر نشستن و بالندگی انقلاب شکوهمند اسلامی از خود بر جای نهاده و این بر همگان مبرهن است. ایشان همواره مدافع حریم ولایت بوده و تا امروز که بسیاری از خواص از حفظ آرمان های انقلاب جا زده اند و در مسیری دیگر سر درآورده اند، بر مدار انقلابیگری قدم هایی استوار و مستحکم برمی دارد که نشان از وجود صداقت، پاکی، شجاعت، تدین، انقلابی بودن، کار آمدی، خوش فکری، مدیر و مبتکر بودن به عنوان ویژگی های ذاتی این فرزند ایران زمین است. 

از آنجا که پس از پیروزی انقلاب منافع استعمارگران و ایادی آنها در کشور از بین رفته بود؛ ایشان با تدبیر و آینده نگری و با استمداد از شوق انقلابی مردم واحد اطلاعات سپاه را ایجاد کرد و خود مسولیتش را عهده دار شد و در مواجهه با برخوردهای مسلحانه و ترورهای گروهک های محارب مثل فرقان، سازمان مجاهدین خلق (منافقین کوردل)، کودتای نوژه، تحرک های حزب توده و... نقش اساسی را ایفا کرد.

فروتنی جدیت پشتکار و ایمان او موجب شد، امام علاقه خاصی به ایشان پیدا کرده و قاطعانه از وی حمایت کند، که در جایی فرمودند آقای محسن رضایی مورد علاقه و تأیید اینجانب است و حتی بارها در جمع مسئولین ایشان را با نام آقا محسن مورد لطف قرار می دادند. 

امام خمینی که به افکار بلند و راهبردی و هنر ابتکار و قدرت فرماندهی آقا محسن پی برده بود، او را در شهریور سال 60 که 27 سال داشت، به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کرد. 

محسن رضایی در نقش فرماندهی سپاه پاسداران ابتکار و خلاقیت های قابل ملاحظه ای را به نمایش گذاشت که می توان به تشکیل یگان های سپاه و تربیت فرماندهان و مدیران کار آمد انقلابی از میان سیل خروشان نسل جوان آن روز همچون باکری ها، همت ها، خرازی ها، بقایی ها و... در جهت نیل به آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد. 

وجود همه این موفقیت ها نشان از حکمت، قاطعیت و تدبیر امام در صدور حکم فرماندهی کل سپاه برای جوان 27ساله آن مقطع بود که تا به امروز همچون خاری در چشم آمریکایی ها، صهیونیست ها، انگلیسی‌ها و سازمان های جاسوسی وابسته به آنها همچنان در خدمت نظام مقدس و زیر سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای جان بر کف و پا به رکاب ایستاده است و باید گفت: بی شک یکی از نام هایی که در شناسنامه پر افتخار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می درخشد، سردار پرافتخار ایرانیان آقامحسن رضایی است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار