کد خبر: ۳۱۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳ 18 October 2016
مبدع نرم افزار شهر ما؛ پیگیری های مداومی در زمینه اشاعه نرم افزار باسازمان ها ی مختلف ازجمله  میراث وصنایع دستی و گردشگری کشور انجام شد که این اپیلکشن را به صورت رایگان در اختیار گردشگران خارجی قرار دهند علیرغم استقبال خوبی که داشتند تاکنون اقدام مثبتی صورت نگرفته است.
 
برنامه نویس ارشد پروژه شهر ما در گفتگو با تابناک همدان گفت:کلیت نرم افزار،بانک اطلاعات جامع گردشگری و مشاغل برای کل ایران است و برای همه جنبه کاربردی دارد.

افشین قدیمی با اشاره به کاربردهای این نرم افزارافزود:در حوزه گردشگری الکترونیک همواره نیاز به معرفی اماکن گردشگری داریم تا به راحتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد لذا نرم افزار شهر ما تمامی اطلاعات گردشگری را دارد و قابلیت نصب برروی تلفن همراه با سیستم عامل ویندوز وios را دارد.

وی با بیان اینکه اختراع اینگونه نرم افزارها می تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند افزود:این بانک اطلاعاتی جامع توانمندی این را دارد که اماکن کمتر شناخته شده گردشگری را در اختیار گردشگر قرار دهد و تمام نیازمندی های یک مسافر و گردشگر در این نرم افزار پیش بینی شده است.

قدیمی افزود :دسترسی آسان و گسترده از دیگر مزیتهای این نرم افزار است واین در حالی است که برخی اطلاعات در قالب بروشور و نقشه و غیره قابل ارایه نیست و نرم افزار شهر ما توانسته همه اطلاعات را کامل در اختیار مصرف کننده قرار دهد .

وی با اشاره به دیگر مزیتهای این نرم افزار خاطر نشان ساخت:این نرم افزار دوستدار محیط زیست بوده و با گسترش این گونه طرح ها از چاپ کاغذ و بروشورها و نقشه جلوگیری میشود که علاوه بر اقتصادی بودن آن در تولید کاغذ نیز صرفه جویی میشود .

برنامه نویس ارشد پروژه شهر ما در ادامه از استقبال خوب مردم خبر داد و افزود:خوشبختانه استقبال مردم از این پروژه تاکنون خوب بوده وفقط در ایام تعطیلات عید نوروز امسال بالغ بر 10 هزار نفر ازامکانات این پروژه استفاده کرده اند و ما باز خورد خوبی از استقبال مردم داشتیم ودر حال حاضر نیز بیش از 40 هزار نفر بازدید کننده در ماه از سایت شهر ما بازدید می کنند .

وی خاطر نشان ساخت:این نرم افزار به زبان فارسی است ونسخه انگلیسی آن در دست تهیه است که برای جذب گردشگران خارجی و توریسم موثر خواهد بود.

قدیمی افزود:با چشم اندازی که برای این پروژه تعریف کرده ایم افزودن بخش هوش مصنوعی است که دردست تهیه ومطالعه است که به دیگر قابلیتها افزوده خواهد شد.
این جوان خلاق همدانی در ادامه با اشاره به دیگر قابلیتهای پروژه تاکید کرد:از دیگر قابلیتهای این پروژه می توان به ایجاد "انگاره مقصد" (ایجاد تصویر ذهنی از مقصد )اشاره کردو این برنامه متناسب با الگوهای رفتاری و انتظاراتی که فرد از سفر خود دارد طراحی شده و تصویر روشنی از مقصد مورد نظر را ارایه می دهد .

وی خاطر نشان ساخت: با ارایه قابلیت انگاره مقصد می توانیم اماکن کمتر معرفی شده و یا ناشناخته را به علاقمندان معرفی کنیم و نگرانی افراد از مقصد را کاهش دهیم .

 قدیمی در ادامه با اشاره به دیگر قابلیت این پروژه افزود:یکی دیگر از قابلیتهای این پروژه استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده (ar)است که با گرفتن گوشی بر روی نقشه ، اماکن گردشگری بر روی نقشه به صورت سه بعدی نشان داده می شود وفرد با انتخاب مکان مورد نظر توضیحات و اطلاعات لازم آن مکان را نیز می تواند در اختیار داشته باشد . 

وی خاطر نشان ساخت: پیگیری های مداومی در زمینه اشاعه این نرم افزار با سازمان ها و ارگان های مختلف داشته ایم  و رایزنی هایی هم با سازمان میراث وصنایع دستی وگردشگری کشور انجام شده که این اپیلکشن را به صورت رایگان در اختیار گردشگران خارجی قرار دهند علیرغم استقبال خوبی که داشتند تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

قدیمی در پایان تصریح کرد:از سازمانهای مختلف از جمله سازمان پارک علم و فناوری اطلاعات استان همدان که ما را در این پروژه حمایت کردند کمال تشکر را داریم و امیدواریم همه ایرانیان بتوانند از مزیتها و قابلیتهای این پروژه بهرمند شوند.


نرم افزارهای الکترونیک زیر بنای گردشگری نوین

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار