ایجاد اقامتگاههای بوم گردی یکی از نیازهای مورد نیاز حوزه گردشگری است که نظراکوتوریسم ها را به خود جلب کرده ونقش خوبی می تواند در توسعه پایدار گردشگری داشته باشد وباید مسولین امر نسبت به ایجاد این اقامتگاهها نظر مساعدتری داشته باشند.
کد خبر: ۳۱۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 16 October 2016
اقامتگاه بوم گردی اقامتگاهی برای گردشگران و علاقمندان است که ساختار بومی  آن از قبیل خدمات، محصولات و فعالیت‌های گردشگری، آن را از دیگر الگوهای اقامتی مانند هتل‌ها و مهمان‌پذیرها متمایز می سازد.
 
ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی همراه با فعالیت‌ها و خدماتی که برای شناخت و معرفی بوم انجام می‌شود، در مناطق روستایی و بکر طبیعی یا بافت‌های تاریخی شکل می‌گیرد و توسط خانواده‌های کارآفرین و جامعه محلی علاقه‌مند به گردشگری اداره می‌‌شوند. هر ساله برتعداد این اقامتگاهها افزوده می شود که نشان از استقبال گردشگران اکوتوریسم دارد در شهر همدان نیز این امر به منصه ظهور رسیده علاوه بر شهر همدان، اولین اقامتگاه بوم گردی روستایی در روستای خوش آب وهوای ورکانه ایجاد و افتتاح شد.
 
مدیریت این اقامتگاه در گفتگو با تابناک همدان گفت: گردشگری در کشور ما روز به روز در حال پیشرفت هست و گرایش گردشگران به مناطق بومی و طبیعی بیشتر شده است .
 
نعیمه لشگری با اشاره به اینکه خلاء اقامتگاههای بومگردی روستایی کاملا در استان  حس می شد افزود:با توجه به اینکه گردشگری فقط معطوف شده به چندهتل و مهمان پذیری به این فکر افتادم تا اقامتگاهی را دایر کنم که متفاوت باشد.
 
وی خاطر نشان ساخت: یافتن مکانی که چهره سنتی داشته باشد در همدان بسیار سخت است که همه فاکتورهای بومی را دارا باشد و یا در روستاها خانه هایی وجود دارد که کاملا سنتی هستند ولی روستاییان زیاد استقبال نمی کنند.
 
لشگری افزود: در ایجاد و احداث این اقامتگاه ارگانهای زیادی همکاری کردند از جمله بنیاد مسکن که همکاری بسیار مناسبی داشت و امیدوارم این اقامتگاه رونقی باشد در راستای گردشگری استان و ایجاد این گونه اقامتگاه ها از نیازهای استان است.
 
این جوان خوش ذوق یاد آور شد: دراین اقامتگاه کلاسهایی را در زمینه هنرهای دستی و فرآورده ها و محصولات کشاورزی، برای زنان روستای ورکانه دایر کرده ایم تا افراد محصولات و تولیدات خود را از طریق همین اقامتگاه به مراجعه کنندگان و بازدید کنندگان عرضه نمایند.
 
لشگری در پایان خاطر نشان ساخت: ایجاد اقامتگاههای بوم گردی یکی از نیازهای مورد نیاز حوزه گردشگری است که نظراکوتوریسم ها را به خود جلب کرده ونقش خوبی می تواند در توسعه پایدار گردشگری داشته باشد وباید مسولین امر نسبت به ایجاد این اقامتگاهها نظر مساعدتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار