یکی از دو سارقی که اقدام به سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در محله حصار امام خمینی (ره)همدان کرده بودند، با کمک شهروندان در محل سرقت دستگیر شد.
کد خبر: ۳۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 05 May 2015
 جانشین فرمانده انتظامی استان همدان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:ساعت 20:10 دهم اردیبهشت ماه وقوع سرقت مسلحانه در یکی از طلافروشی های حصار امام خمینی(ره) به فوریت های پلیس 110 اطلاع داده شد.

به گزارش تابناک همدان؛ سرهنگ "علی اصغر خرم روی افزود: بلافاصله سه اکیپ از ماموران پلیس به محل حادثه اعزام و راس ساعت 20:18در محل حاضر شدند.

با حضور ماموران در محل مشخص شد سارقان با در دست داشتن یک قبضه سلاح کلانشینکف و یک قبضه تبر سوار بر یک دستگاه موتور سیکلت به محل سرقت مراجعه کرده و با تهدید و زخمی کردن فروشنده، اقدام به سرقت طلاهای این مغازه کرده اند که یکی از انان توسط مردم دستگیر شده است.

 در بررسی های ماموران پلیس مشخص شد هنگامی که سارقان داخل طلافروشی بوده اند یکی از شهروندان به پارک موتور سیکلت روشن در جلوی مغازه مشکوک شده و برای ایجاد وقفه در سرقت، موتورسیکلت سارقان را به نقطه ای دیگر انتقال داده است .

 بدنبال این موضوع یکی از سارقان برای پس گرفتن موتور سیکلت از طلافروشی خارج شده و با تهدید اسلحه و شلیک یک تیر هوایی، سوار بر موتور سیکلت خود شده و قصد فرار از محل جرم را داشته است.

 لحضاتی بعد همدست وی نیز از طلافروشی خارج شده و زمانی که قصد فرار از محل را داشته اند مالک مغازه با یک میله فلزی به ترک نشین موتور سیکلت ضربه وارد کرده که از روی وسیله نقلیه سقوط می کند و همدست او با موتورسیکلت از محل متواری می شود.

 درجریان این سرقت مالک طلا فروشی بدلیل اصابت ضربات تبر دچار جراحت سطحی شده بود اما هوشیاری مردم و اهالی محل باعث  دستگیری  سارق و تحویل وی به پلیس شد.

 جانشین فرمانده انتظامی استان با تکذیب تاخیر 30 دقیقه ای حضور پلیس در محل این حادثه تاکید کرد: پلیس تا دستگیری همدست متواری متهم  به تلاش خود ادامه خواهد داد.

 وی با بیان اینکه علیرغم  توصیه های مکرر پلیس مبنی بر ضرورت نصب دوربینهای مدار بسته، شیشه ضد گلوله و درب اتوماتیک و دیگر تجهیزات حفاظتی متاسفانه فقط بخش کوچکی از واحدهای صنفی  این موارد را انجام دادند عنوان کرد: پیشگیری بدون مشارکت مردم و به ویژه اصناف معنا ندارد.

سرهنگ خرم روی  با اشاره به اینکه کوتاهی واحدهای صنفی همیشه مشکل ساز بوده، تصریح کرد: با توجه به بالا بودن ارزش طلا، فروشندگان این صنف بیشتر در معرض خطر سرقت قرار دارند که وظیفه پلیس در بحث پیشگیری آموزش و آگاهی بخشی است در حالیکه واحدهای صنفی نیز باید همکاری کنند.

 وی خاطرنشان کرد: پلیس مخالف ارائه مجوز طلافروشی در مناطق اقماری، شهرک ها و حاشیه شهر است اما اتحادیه این صنف در این زمینه همکاری لازم را نداشته است.

 خرم روی  افزود: منشاء بیشتر جرائمی که با سلاح های گرم در استان همدان رخ می دهد استان های مرزی کشور است چراکه این سلاح ها از استان های مرزی کشور تهیه می شود.

 جانشین فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه تامین امنیت با مشارکت مستقیم مردم امکانپذیر است، گفت: حضور مردم و همکاری آنها با پلیس باعث خوشحالی و افتخار است اما انتصاب آن به قشر خاص و صنفی کردن آن کار درستی نیست.

 روایتی متفاوت از ماجرا

 عامل دستگیری سارق مسلح سرقت مسلحانه طلافروشی حصار امام همدان با همت بسیجیان پایگاه نجف اشرف ناکام ماند و یکی از سارقان دستگیر شد.
 خسرو زند فرمانده پایگاه مقاومت نجف اشرف حصار امام  با بیان این مطلب گفت: از جان گذشتگی 2 تن از بسیجیان این پایگاه در ماجرای  سرقت مسلحانه طلا فروشی حصار امام باعث ناکامی سارقان و دستگیری یکی از آنان شد.

 وی  با بیان این که درعصر پنج شنبه ساعت 20 طلا فروشی حصار امام توسط 2 سارق مسلح به سلاح گرم وسرد مورد سرقت واقع شد که یکی از سارقان مسلح به سلاح کلاشینکف و دیگری با تبر اقدام به این سرقت نمودند.  

یکی از 2 عضو  فعال پایگاه نجف اشرف که در نزدیک محل حادثه بودند با مشاهده موتور روشن یکی از سارقین در جلوی طلا فروشی برای اخلال در برنامه سارقین سوار موتور شده و محل را ترک میکند که سارق مسلح به سلاح گرم اقدام به تعقیب وی مینماید و این بسیجی فداکار موتور را جلوتر رها کرده که این امر موجب اخلال در برنامه سارقین میگردد.

 در حالی که سارق مسلح مشغول برداشتن موتور بوده این بسیجی فداکار ضمن درگیری فیزیکی با سارق مسلح وی را خلع سلاح مینماید. در درگیری با سارق مسلح این بسیجی جان بر کف از ناحیه پیشانی مورد جراحت واقع شده است .

یکی دیگر از سارقین که از محل متواری گردیده بود ،در تعقیب نیروهای این پایگاه مقداری از طلاها و موتور خود را رها نموده و اقدام به فرار مینماید .

سارق مسلح دستگیر شده به پایگاه نجف اشرف انتقال داده شده و سلاح وی پس از رسیدن نیروی انتظامی به ماموران توسط اعضای این پایگاه تحویل میگردد.

به گزارش مادستان نیوز،خسرو زند با گلایه از رییس پلیس آگاهی همدان که هیچ اسمی از تلاش اعضای این پایگاه در زمینه دستگیری این سارق ننموده است از دیر رسیدن عوامل نیروی انتظامی به محل حادثه گلایه کرد وی به نقش موثر اهالی محل در این درگیری اشاره نمود و از همه مردم حاضر در محل تشکر کرد.          
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار