کد خبر: ۳۰۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 06 October 2016

پژمان محمدی با بیان اینکه که ٢٠درصد اشتغال در صنایع به بازار مسکن مربوط می شودگفت: این بخش نیازمند حمایت جدی بوده که متاسفانه در حال حاظر عدم  هماهنگی در بخش صنعت ساختمان  باعث شده پتانسیل های موجود در این بخش از نبود قانونه مشخص رنج ببرد.

کارشناس حوزه معماری و شهرسازی از راهکارهای علمی برای خروج صنعت ساختمان از رکود سخن گفت .

پژمان محمدی درگفتگو با تابناک همدان ، با بیان اینکه توسعه  پایدار و محیط زیست درصنعت ساختمان توجه متخصصان  این حوزه را به خود جلب کرده خاطر نشان ساخت : مشخصه های بارز و مشکل ساز صنعت ساختمان کشور به کارگیری مصالح ساختمانی مدرن با استفاده از ساخت و ساز سنتی بوده که این شیوه درکشور مشکلات کمی و کیفی را به همراه دارد.

وی با برشمردن این مشکلات افزود : برآورده نکردن نیازها ی روز در صنعت ساختمان ،کوتاه شدن عمر مفید بنا  را از جمله این مسائل هستند.

محمدی با اشاره به چشم انداز روشن بازار مسکن درسال آتی تصریح کرد : بر اساس مدل سازی های تجربی برای بازار مسکن پایان رکود دور از انتظار نیست به این معنا که شاخص های اقتصاد مسکن نسبت به سال های گذشته روند تدریجی رو به بهبود را طی می کند اما قیمت از خیز و جهش شدید به دور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دربازار مسکن دو طیف متقاضی و سرمایه گذار وجود دارد یاد آور شد: طیف متقاضی، یا صاحبان خانه بوده که در حال حاظر درپی تبدیل به احسنت مساکن خود هستند ویا خانه اولی هایی که در شرایط موجود گزینه پیش خرید و استفاده از وام های مسکن را مدنظر خواهند داشت. 

این کارشناس درادامه گفت : در طرف دیگر که طیف سرمایه گذار بازار مسکن وجود دارد گزینه شروع به سرمایه گذاری یا انتظار برای بهبود را انتخاب خواهد کرد..

وی با بیان اینکه بازار مسکن برای خروج از رکود نیازمند حمایت مسئولین است خاطر نشان ساخت: علاوه بر قانون گذاری مناسب در این زمینه تعامل و هوشیاری متقابل دو طیف متقاضی و سرمایه گذار از دیگر شروط خروج بازار مسکن از رکود است.

محمدی با اشاره به اینکه تلاش ها جهت پیشبرد ساختمان در ایران با شکست مواجه شده تصریح کرد: روشهای متعارف پاسخگوی جمعیت روبه رشد نخواهد بود.

وی  بخش مسکن را از بخش های مولد اشتغال خواند و افزود: هر ۵٠ متر مربع مساحت مسکن مولد شغل برای یک نفر بوده و بخش مسکن ٧درصد رشد ناخالص کشور را به خود اختصاص داده  و حدود٣٠٠رشته شغلی وجود دارد که ١٢٠٠شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می نماید.

پژمان محمدی با بیان اینکه که ٢٠درصد اشتغال درصنایع به بازار مسکن مربوط می شودگفت: این بخش نیازمند حمایت جدی بوده که متاسفانه در حال حاظر عدم  هماهنگی دربخش صنعت ساختمان  باعث شده پتانسیل های موجود در این بخش از نبود قانونه مشخص رنج ببرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار