کد خبر: ۲۹۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 10 September 2016
رشد اقتصادی و صنعتی کشور های پیشرفته جهان و همچنین رونق بازارهای جهانی از ضرورت تطبیق با نظام بین المللی کنونی حاصل می گردد و نیز افزایش کارایی بازارهای جهانی بر اساس دو محور اصلی اطلاع رسانی بازرگانی و تسهیل تجارت محصول یک فکر برتر در مدیریت تکنولوژی فکر می باشد.
 
ایجاد خط نماد(بارکد) –کدملی و تمامی کدها که کدینگ جهانی،ملی، شهری می باشند در این دهکده جهانی ضمن ایجاد تجارت الکترونیک تسهیلات تجاری برای مبادلات جهانی وارتباط میان عوامل عرضه و خرید کالا  و خدمات حجم بسیاری رادر روند رشد روز افزون نموده است و مبادلات سریع مطمئن وکارا برای این تکنولوژی فکر آسان سازی نموده است.
 
مدیریتی ابتکاری و پویا در جهت اصلاح ساختار و حذف موانع محیطی و سخت افزاری که مشکلات شهری را در پی خواهد داشت. فناوری تجارت الکترونیکی می تواند ما را در بهبود کارایی تجاری سهولت در امر اخذ خدمات و خرید کالا با کم کردن هزینه های سر بار به توسعه و رشد اقتصادی قابل توجهی برساند.
 
از سوی دیگر با توسعه فرهنگ تجارت الکترونیک مزایای زیادی حاصل می گردد. کشور های درحال رشدبا این ابتکار سرعت رسیدن به اهداف اقتصادی رادر اختیار گرفته و ازدو عنصر مادی: بانک های پیشرفته در عرصه انفورماتیک و تجارت  ونیز اطلاع رسانی بازرگانی هدفمند در جهت خدمت رسانی و کسب درآمد استفاده می کنند.
 
مزایای کسب و کار الکترونیک در واقع کم نمودن هزینه توزیع و فروش و حذف واسطه گری ارتباط خریدار با فروشنده بطور مستقیم وهزینه های مسافرت های درون شهری و برون شهری و سفارش کالا یا خدمات ازطریق اینترنت و همچنین مذاکره شرکت ها با خریداران، اولویت جستجو و خرید تکنولوژی با وب انتخاب می شوند. ایجادشغل در فضای مجازی، شغل و کار بصورت دورکاری، هدایت خریداران به سمت کالا و خدمات با اپراتور وهماهنگی الکترونیک و اینترنت از جمله مزایای این اقدام است.
 
تاکنون چهار نوع تجارت الکترونیک در بازارهای جهانی بi صورت متداول را شناسایی شده است که روش خرید و فروش معاملات الکترونیکی B2B و خرده فروشی ها که به نام B2C که بیشترین سهم را دارند. تجارت C2C که یک طرف فروشنده و طرف دیگر خریدار و در آخر A2B که کلیه تراکنش های تجاری و مالی بین شرکت ها و سازمان های دولتی می باشد.
 
در تجارت الکترونیک در واقع بارکد ابزار اصلی بوده و محوریت بارکد با کد میله ای شناخته می شود. پس از بارکد پست الکترونیکی یکی از پررونق ترین ابزار این تجارت و ابتکار محسوب می شود.
 
دربحث حاضرنوع آوری با استفاده از استقبال فراوان جوامع از خدمات الکترونیکی ایجاد درآمدی در تجارت الکترونیک با جمع آوری افراد و اشخاص مرتبط با شرکت ها و موسسات خصوصی جامعه بزرگ ورزش کشورضمن کسب درآمد توزیع خدمات کالا را با هدف ایجاد سامانه یکپارچه مالی پردازش می شود. در واقع یکی از مراکز مهم تجاری این طرح بانک ها می باشند که در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت طلایی را شکار می نمایند و همچنین این فرصت طلایی در اختیار استفاده کنندگان و کاربران با استفاده از دانش و آگاهی این عملیات تجاری را فراهم آورده اندتا خدمات و کالای مورد نیاز را با دوام و قوام خاص ارائه دهند.
 
توزیع کارت شناسایی از سوی فدراسیون های ورزشی و همچنین باشگاه ها که هویت ورزشکاران را در سه رده مختلف مشخص می نمایند واین سه رده ورزشی اعم از: 1- مبتدیان و همچنین افرادی که در ورزش همگانی می باشند.  2- ورزشکارانی که در کشور مقام احراز نموده اند.  3- ورزشکارانی که در مسابقات بین المللی، آسیایی، جهانی و المپیک دارای رتبه می باشند در سه لول یا سه رنگ 1- برنز 2-نقره ای 3-طلائی این کارتها را دریافت می نمایند که پس از احراز هویت ورزشی بانک نسبت به تایید هویت سجلی و شناسنامه ای فرد اقدام می نماید.

سپس این کارت با تأیید فدراسیون مربوطه از نزدیکترین بانک به متقاضی کارت شناسایی که همان کارت اعتباری می باشد برای استفاده در مکان های ورزشی ارسال می گرد. پس از مراجعه فرد ورزشی به سالن ها و مکانهای مسابقه یا یکی از شعب بانک های طرف قرارداد کارت وی فعال شده و برای استفاده از خدمات الکترونیکی و تجاری که طرف قرارداد شرکت هولدینگی می باشد آماده بهره برداری می گردد.
 
این سیکل همواره تراکنشی برای فدراسیون – بانک و شرکت مورد نظر داشته و خدماتی را برای ورزشکار خواهد داشت. چنانچه این عمل درست صورت پذیرد دیدگاه برد-برد در ورزش کشور حاکم خواهد شد.


* هشت سال رئیس سابق فدراسیون با کمان ایران و دانشجوی دکترا جامعه شناسی ورزش
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار