بیست هفتمین سالگرد درگذشت دکتر ايراندخت ميرهادی بر سر مزار او در باغ بهشت همدان برگزارشد.
کد خبر: ۲۹۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 04 September 2016
 مراسم سالگرد درگذشت دکتر ايراندخت ميرهادی عصر  روز شنبه 13 شهریور ماه بر سر مزار او در باغ بهشت همدان برگزارشد.
 
به گزارش تابناک همدان، بیست هفتمین سالگرد درگذشت این پزشک مردمی به همت اعضای تشکل های غیر دولتی «انجمن نبض سبز حيات»، «انجمن پويشگران سفر پاك» و «گروه شهر من زنده بمان» با حضور ده ها نفر از علاقمندانش برگزار شد.
 
دکتر ایران دخت میرهادی فروردین سال ۱۲۹۹ خورشیدی در تهران متولد شد. او فرزند سید فضل الله میرهادی از اولین تحصیل کردگان ایرانی در آلمان بود که اجداد او شغل دیوانی داشتند. مادر ایراندخت میرهادی آلمانی بود به همیت دلیل زبان آلمانی را از مادر خود آموخت و پس از پایان دوره تحصیل در دارالفنون تهران و مدرسه آلیانس برای ادامه تحصیل به آلمان رفت. در زمان تحصیل  در رشته پرستاری، جنگ جهانی دوم شروع شد و او در بیمارستان ها مشغول به کار شد.
 
میرهادی به دلیل علاقه اش به هنر کار و تحصیل در آلمان را رها کرد و به اتریش رفت ودر آنجا همزمان با کار به هنرپیشگی پرداخت اما پس از اینکه با فردیناند اتریشی ازدواج کرد با تشویق های همسرش رشته پزشکی را ادامه داد و پس از پایان تحصیلاتش در رشته پزشکی به همراه همسر نقاش و هنرمندش به همدان آمد.
 
 میرهادی در همدان سال ها عاشقانه طبابت کرد، به کارهای انسان دوستانه پرداخت و در روز ۱۳ شهریور ۱۳۶۸ چشم از جهان فرو بست و بنا به وصیت اش در باغ بهشت همدان و مقبره خانوادگی اش به خاک سپرده شد.
 
در مراسم بیست هفتمین سالمرگ این پزشک همدانی علاوه بر فرزند خوانده های او تعدادی از دوستانش نیز حضور داشتند که خاطرات خود را بیان کردند. علی نائینی یکی از دوستان او با اشاره به  کمک های انسان دوستانه میرهادی گفت: دکتر میرهادی در طول عمر پربارش در همدان، چندین کودک بی سرپرست را فرزند خواندگی پذیرفت و همه آنها را به سرو سامان رساند.
 
اشرف منطقی یکی از فعالان فرهنگی در همدان  به شیوه طبابت میرهادی اشاره کرد و گفت: او بسیار به حقوق بیمار توجه می کرد، ای کاش همه پزشکان ما این انسان فرهیخته را الگوی خود قرار دهند و متوجه باشند اصول و خصلت های انسانی مهم تر از مباحث مالی است.
 
معصومه مومنی عضو «گروه شهر من زنده بمان» در این مراسم گفت: منش و رفتار انسانی دکتر میرهادی باعث شده نسل جوان  و هم سن و سالهای من با اینکه از حضور او بی بهره بودیم شیفته  رفتار او شویم.
 
حسین زندی یکی از برگزار کنندگان این مراسم گفت: شخصیت دکتر ایراندخت میرهادی چندین وجه دارد. عده ای او را به عنوان پزشک می شناسند، برخی او را فردی خیر و انسان دوست می دانند که به فقرا و نیازمندان کمک می کرد، عده ای دیگر علاوه بر پزشک بودن میرهادی او را نویسنده و  بازیگر تئاتر می دانند. اما مهم ترین وجه او شیوه زندگی اش بوده که ناشناخته مانده و برخی نه تنها این جنبه را درک نمی کنند بلکه با تمسخر برخورد می کنند.
 
زندی افزود: همانطور که می دانید دکتر میرهادی چندین کتاب نوشته و سالها در عرصه تئاتر هنر نمایی کرده است بیشتر کسانی که دهه 50 خورشیدی در این شهر وارد عرصه تئاتر شدند، تحت تاثیر دکتر میرهادی با مکاتب و سبک های هنری آشنا می شوند، چون او تنها کسی بود که تجربه کارهنری در آلمان و اتریش را داشت و این تجربه را همراه شغل پزشکی و روحیه انسان دوستی به همدان ورد. من انتظار داشتم در مراسم سالگرد او حداقل یک نفر به نمایندگی از اهالی تئاتر همدان حضور داشت.
 
در پایان این مراسم  خانواده دکتر میرهادی خاطراتی از دوران زندگی با او حکایت کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
زینال همدانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
یادش بخیر بچه که بودم سال 66 منو ویزیت کرد بنده خدا اختلال حواس پیدا کرده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
اکثر خانمهای همدانی مدیون زحمات ایشان هستند.خداوند بیامرزادش ودر اعلی علیین جایش دهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
روحش شاد
ایشون فرشته نجات و زنده موندن من و مادرم هنگام تولد وقتی که همه نا امید شده بودن.

واقعا یادش رو گرامی میدارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار