کد خبر: ۲۸۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 30 August 2016
صندوق كارآفريني اميد بعنوان بزرگترين نهاد حمايت كننده از كسب و كارهاي خانگي، خرد و كوچك با پرداخت تسهيلات قرض ‏الحسنه در كشور مشغول فعاليت مي‏ باشد. 

وقتي به آمار بنگريم كه امروزه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از افراد کم درآمد در سراسر دنیا با استفاده از اعتبارات خرد به اداره کسب وکار اقتصادی به‌صورتی سودآور مشغول هستند متوجه مي‏ شويم كه در صورت تخصيص هدفمند اعتبارات خرد مي‏ توان شاهد تاثير بسزاي ارزش اقتصادي اين نوع كسب و كارها، در اقتصاد ملي بود.

حال با توجه به ارزش افزوده بالاي توليدات در مشاغل خانگي و بنگاه‏ هاي خرد و كوچك، اهميت حمايت مالي از آنان دو چندان جلوه مي‏ كند.

صندوق كارآفريني اميد پس از روي كارآمدن دولت تدبير و اميد با تغییر روش پرداخت تسهیلات از خوداشتغالی انفرادی به کسب و کارهای مبتنی بر مدل های  خطی؛ مرکب ؛ منظومه ‏ای و مانند آن و همکاری با نهادهای تخصصی در شناسایی خوشه ها، زنجیره‏ های ارزش و برندها و همچنين اعزام تولیدکنندگان به دوره های آموزشی بین ‏المللی، حضور در نمایشگاه‏ های تخصصی داخلی و خارجي، شبکه‏ سازی و برندسازی و بکارگیری آخرین دستاوردهای نهادهای مرجع و کشورهای همگن، سعي نموده است منابع اعتباري خود را به صورت منسجم و با هدف ايجاد اشتغال پايدار در اختيار صاحبين كسب و كارهاي خانگي، خرد و كوچك قرار دهد.

از اين رو صندوق كارآفريني اميد در سه سال گذشته اقدام به پرداخت بيش از 23 هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض ‏الحسنه اشتغال در بخش ‏هاي مختلف اقتصادي از جمله كشاورزي، صنعتي و خدمات به بيش از 146 هزار متقاضي كسب و كار نموده است كه اين امر زمينه ايجاد اشتغال پايدار براي بيش از 200 هزار نفر را فراهم آورده است.

اين در حالي است كه عملكرد 4 سالة دولت دهم طي تاريخ 01/06/1388 لغايت 31/05/1392 حاكي از پرداخت تسهيلات به153 هزار متقاضي كسب وكار با اعتباري قريب به12 هزارميليارد ريال مي‏ باشدكه ازنظر ميزان تسهيلات پرداختي در3سال گذشته،شاهد رشدي بيش از 90 درصد نسبت به چهارسالة دولت دهم مي‏ باشيم.

بامروري به عملكرد صندوق كارآفريني اميد در حوزه وام قرض الحسنه ازدواج وضروري متوجه مي شويم كه اين صندوق در طول 3 سال گذشته به  200 هزار نفر  زوج جوان و افراد كم توان مالي وام ازدواج و ضروري با اعتباري بالغ بر 9 هزارو 500 ميليارد ريال نموده است و اين در حالي است كه در دورة 4 سالة دولت دهم به 46 هزار متقاضي دريافت وام ازدواج و ضروري، تسهيلات با اعتباري قريب به 1هزار و 500 ميليارد ريال پرداخت شده است كه اين روندحاكي از رشد530درصدي اعتبارات پرداختي در3ساله اخير صندوق كارآفريني اميدنسبت به 4 ساله دولت دهم مي‏ باشد.

سرمایه گذاری و کارآفرینی، کاری بزرگ و نوعی عبادت است. مقام معظم رهبري

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار