روز گذشته شوک بزرگی به ورزش استان وارد شد و یکی از ورزشکاران المپیکی همدان از حضور در این مسابقات بازماند تا تعداد همدانی‌ها در ریو به دو نفر کاهش یابد.
کد خبر: ۲۵۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 13 July 2016
روز گذشته شوک بزرگی به ورزش استان وارد شد و یکی از ورزشکاران المپیکی همدان از حضور در این مسابقات بازماند تا تعداد همدانی‌ها در ریو به دو نفر کاهش یابد.

به گزارش فارس، پروند‌‌‌‌ه مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو، چند روز گذشته با برگزاری رقابت‌های د‌‌‌‌وومید‌‌‌‌انی بسته شد‌‌‌‌ تا کاروان ایران با 63 سهمیه د‌‌‌‌ر المپیک ریو حاضر شود‌‌‌‌ البته استان همدان توانسته بود در این پیکارها سه سهمیه کسب کند.

تمام ورزش استان همدان این روزها به فکر حمایت از سه سهمیه المپیکی خود بودند که ناگهان خبر خط خوردن آرمین تشکری شوک بزرگی را بر پیکره ورزش مادستان وارد کرد.

همد‌‌‌‌ان نسبت به د‌‌‌‌وره گذشته المپیک در لندن، با دو سهمیه د‌‌‌‌ر المپیک ریو شرکت می‌کند‌‌‌‌ با این تفاوت که د‌‌‌‌ر د‌‌‌‌وره قبل علاوه بر تیراند‌‌‌‌ازی د‌‌‌‌ر قایقرانی و کشتی نمایند‌‌‌‌ه د‌‌‌‌اشت اما این بار د‌‌‌‌ر تیراند‌‌‌‌ازی و پیاد‌‌‌‌ه‌روی د‌‌‌‌ارای نمایند‌‌‌‌ه المپیکی است.

د‌‌‌‌ر واقع کاروان المپیکی همد‌‌‌‌ان د‌‌‌‌ر بازی‌های سال 2012 لند‌‌‌‌ن را آرزو حکیمی د‌‌‌‌ر قایقرانی، صاد‌‌‌‌ق گود‌‌‌‌رزی د‌‌‌‌ر کشتی و مه‌لقا جام‌بزرگ د‌‌‌‌ر تیراند‌‌‌‌ازی تشکیل د‌‌‌‌اد‌‌‌‌ند‌‌‌‌ و هم اکنون علاوه بر جام‌بزرگ که د‌‌‌‌ومین د‌‌‌‌وره حضورش د‌‌‌‌ر المپیک را تجربه می‌کند‌‌‌ و حمید‌‌‌‌رضا زورآوند‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر پیاد‌‌‌‌ه‌روی د‌‌‌‌یگر سهمیه‌های ورزش استان همد‌‌‌‌ان محسوب می‌شوند‌‌‌‌.

هنوز مشخص نشد در روزی که رئیس فدراسیون والیبال میهمان همدانی‌ها بود، تنها نماینده استان همدان در تیم ملی والیبال خط خورد تا تنها دو هفته مانده به شروع المپیک، یک سهمیه از استان همدان کم شود.

هرچند روز گذشته مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در دیدار خودش با رئیس فدراسیون والیبال، خواهان ادامه حضور تشکری در تیم ملی و در نهایت سفر وی به المپیک ریو بود.

مدال تیمی تشکری، تنها امیدواری همدان از ریو

استان همدان در دو المپیک قبلی موفق به کسب دو مدال نقره شده بود که هر دو آنها از کشتی آزاد بود، اما این دوره تنها نمایندگان همدان در دو رشته پیاده‌روی و تیراندازی خواهد بود.

شاید تنها امیدواری مسؤولان همدان برای کسب مدال در المپیک ریو به حضور آرمین تشکری و در نهایت کسب یک مدال تیمی بود که آن هم با این شرایط دیگر امکان نخواهد داشت.

مه‌لقا جام‌بزرگ بانوی تیرانداز کشورمان در این اواخر رکوردهای خوبی را از خود به جای گذاشته است، می‌تواند یکی از نفرات برتر باشد.

جام‌بزرگ برای رسیدن به یکی از مدال‌های المپیک حریفان سرسختی از دیگر قاره‌ها دارد که در خوش‌بینانه‌ترین شرایط، می‌تواند در بین هشت بازیکن برتر قرار گیرد.

حمید زورآوند باعث شد تا دوومیدانی همدان برای نخستین بار المپیکی شود، اما آوردگاه سخت المپیک، جدال سختی را برای زورآوند به همراه خواهد داشت به طوری که می‎تواند در ریو به دنبال تجربه‎اندوزی برای چهار سال آینده باشد.

استان همدان در ریو می‌توانست با نفرات بیشتری حضور پیدا کند که متاسفانه مصدومیت آرزو حکیمی قبل از مسابقات انتخابی، نامهربانی کادر فنی تیم ملی با میثم مصطفی‌جوکار و در نهایت خط قرمز کشیدن بر روی نام آرمین تشکری در والیبال باعث شده تا امید همدانی‌ها در المپیک 2016 تا امید شود.

منتظر حمایت فدراسیون برای رفتن تشکری به المپیک هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به خط خوردن آرمین تشکری از تیم ملی والیبال، اظهار کرد: خبر خط خوردن آرمین تشکری ناگهانی بود و ما انتظار شنیدن چنین خبری را نداشتیم.

رسول منعم ادامه داد: این خبر درست وقتی که با رئیس فدراسیون والیبال جلسه داشتیم، از طریق رسانه‌ها اعلام گردید که باعث تعجب ما شد.

وی اضافه کرد: آرمین از بهترین ورزشکار استان و کشور محسوب می‎شود و انتظار جامعه والیبال و مردم همدان این است که ریاست فدراسیون برای حضور آرمین تشکری در المپیک حمایت‌های لازم را داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان تصریح کرد: امیدواریم رئیس فدراسیون شرایطی را رقم بزند که دوباره آرمین تشکری لباس تیم ملی را بر تن کرده و راهی المپیک شود.

وی تصریح کرد: ما روی آرمین تشکری برای درخشش در المپیک و پرآوازه کردن نام همدان، حساب ویژه باز کرده بودیم و مطمئن باشید تا قطعی شدن اعزام این ورزشکار، همچنان پیگیر خواهیم بود.

منعم تاکید کرد: حمایت اداره ورزش و جوانان استان همدان از هیأت‌های ورزشی بسیار ویژه است و برای رشد و اعتلای ورزش استان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی از برگزاری مراسم ویژه برای بدرقه المپیکی‌های استان خبر داد و گفت: د‌‌‌‌رصد‌‌‌‌د‌‌‌‌ برگزاری مراسم بد‌‌‌‌رقه باشکوه برای پنج سهمیه استان همد‌‌‌‌ان در المپیک و پارالمپیک هستیم و پیش از اعزام نسبت به انجام مراسم باشکوه برای آنان اقد‌‌‌‌ام می‌کنیم.

‌‌‌‌مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اعلام اینکه تعداد اعزامی‌های استان به المپیک نسبت به دوره قبلی کاهش نداشته است، بیان کرد: متاسفانه با بد‌‌‌‌شانسی امکان کسب سهمیه د‌‌‌‌ر کشتی و قایقرانی میسر نشد.

وی افزود: همچنان ما آرمین تشکری را جزو اعزامی‌ها به ریو می‌دانیم زیرا به گفته رئیس فدراسیون والیبال اعلام خبر خط خوردن آرمین تشکری قطعی نیست و هنوز فرصت باقی مانده است.

منعم خاطرنشان کرد: همچنان همد‌‌‌‌ان بیش از این توان کسب سهمیه المپیک را د‌‌‌‌ارد‌‌‌‌ و با برنامه بلند‌‌‌‌مد‌‌‌‌ت به این خواسته د‌‌‌‌ست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: با ادامه روند حرکتی و حمایتی خود از ورزش استان، در المپیک بعدی شاهد حضور نفرات بیشتری از همدان خواهیم بود.

‌‌‌‌مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: د‌‌‌‌ر ماه‌های گذشته حمایت لازم را از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی انجام د‌‌‌‌اد‌‌‌‌یم و امید‌‌‌‌واریم شاهد‌‌‌‌ د‌‌‌‌رخشش آنها د‌‌‌‌ر بازی‌های 2016 برزیل باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار