کد خبر: ۲۵۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 04 July 2016
صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان همدان به دلیل بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولین، نبود باورها و فقدان زیرساخت‌های مناسب همیشه قربانی بوده و این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذار نتواند خود را راضی به ورود عرصه ی کار و زار کند.

مدیرعامل مجموعه دهکده فرهنگی، تفریحی، توریستی گنج‌نامه با اشاره به پیشینه گردشگری در شهر همدان گفت: همدان از ایام قدیم مقصد گردشگری بوده و زمانی که در کشور هتل ۵ ستاره‌ای وجود نداشت ما در همدان هتل ۵ ستاره داشتیم؛ از ایام گذشته همدان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی بوده است.

سعید ترابیان در گفتگو با تابناک همدان افزود: استفاده کامل از ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند به‌راحتی اتفاق بیفتد و از این ظرفیت‌ها به خوبی می‌توان استفاده کرد که متأسفانه مسئولین ما در این زمینه دچار روزمرگی شده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری موجود در استان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر فقط از ۵ درصد ظرفیت گردشگری استان استفاده می‌شود و جای بسی تأسف است که هنوز گردشگری را باور نداریم و خودباوری لازم جهت توسعه و اشاعه گردشگری در استان وجود ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: درزمینه توسعه صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری در این بخش باید ایجاد باور کنیم و بخش خصوصی به دلیل نبود باورها و فقدان زیرساخت‌ها همیشه قربانی بوده و این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذار وارد کار نشود.

ترابیان یادآور شد: استان همدان ازنظر اکو توریسم نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است و گردشگری تاریخ طبیعی آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و درزمینه اکو توریسم جز اولین استان‌های کشور هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود شرکت سیاحتی علی‌صدر و پدیده بی‌نظیر غار علی‌صدر و مجموعه توریستی، تفریحی دهکده گنج‌نامه و دیگر مجموعه‌های گردشگری، می یک سازمان منسجم گردشگری درزمینه توسعه پایدار داشته باشیم.

 مدیرعامل مجموعه توریستی تفریحی‌ورزشی دهکده گنج‌نامه از گله‌مندی خود از مسئولین گفت و افزود: ما انتقادی که از مسؤولین داریم این است که هیچ‌وقت بخش خصوصی را باور نکردند و همیشه نگاه مادی نسبت به این بخش‌دارند.

ترابیان افزود: عدم توجه مسئولین وعدم حمایت‌های قانونی باعث دلسردی سرمایه‌گذار بخش خصوصی شده و این بی‌مهری منجر به تعطیلی مجموعه‌های گردشگری می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در سال‌های اخیر مجوزهای زیادی درزمینه گردشگری گرفته‌شده و در مرحله مجوز باقی‌مانده و کسانی که پای‌کار آمدند متأسفانه به دلیل بی‌مهری و کم‌لطفی مسئولین دلسرد شدند و کنار کشیدند.

ترابیان با اشاره به دیر بازده بودن سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری گفت: همان‌طور که می‌دانید صنعت گردشگری دیر بازده است و هرگونه سرمایه‌گذاری در این صنعت برای بازدهی نیاز به زمان دارد.

وی در ادامه بابیان این مطلب که بزرگ‌ترین معضل استان در حال حاضر اشتغال است، افزود: صنعت گردشگری نسبت به سایر صنایع برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری دارد و مقرون به‌صرفه است و در این صنعت اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم متعددی وجود دارد.

ترابیان با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تصریح کرد: از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، ایجاد رشد فرهنگی است و قطعاً توریستی که وارد مجموعه‌ای می‌شود به دنبال آن تبادل فرهنگی ایجاد خواهد شد.

وی ارائه مؤلفه‌های محیط زیستی را در صنعت گردشگری مهم دانست و افزود: هر مجموعه گردشگری که به وجود می‌آید در ابتدای امر به مسائل محیط زیستی آن توجه می‌شود.

ترابیان افزود: به‌طوری‌که مجموعه تله‌کابین گنج‌نامه تمام مؤلفه‌های محیط زیستی را دارد و قبل از ساخت مجموعه تمام شرایط زیست‌محیطی آن موردمطالعه توسط کارشناسان قرارگرفته است به‌طوری‌که در حال حاضر از فرسایش خاک و رانش سنگ‌های این منطقه جلوگیری می‌کند.

ترابیان در پایان خاطرنشان ساخت: بنده خودم به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از بی‌مهری مسئولین و قدرنشناسی برخی از مردم استان و افراد منفی‌باف گله‌مند هستم و بعضاً گزارش‌های منفی برخی افراد ناآگاه، باعث دلسردی و بدبینی سایر اقشار مردم می‌شود و این به ضرر توسعه استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار