معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از راه اندازی نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در روستای «ورکانه» همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 26 June 2016
 معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از راه اندازی نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در روستای «ورکانه» همدان خبر داد.

به گزارش مهر، علی خاکسار گفت: نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در روستای «ورکانه» همدان بعد از ماه رمضان راه اندازی خواهد شد و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که به طور عمده در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند.

خاکسار عنوان کرد: در این اقامتگاه سعی بر این است تا مهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برساند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در این روستا و فروش محصولات روستاییان، گفت: ایجاد اشتغال برای روستاییان از اهداف تعریف شده در این منطقه است.

وی با بیان اینکه ۲۹ مسیر گردشگری جدید برای استان همدان تعریف شده است، عنوان کرد: در همدان جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که بازار سنتی همدان، محله‌ها، طبیعت بکر، گنجنامه و عباس آباد از ظرفیت هایی محسوب می شوند که تاکنون به درستی از آنها استفاده نشده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: براساس طرحی استان‌های همجوار و دارای اقلیم مشترک اقدام به راه‌اندازی تور تلفیقی می‌کنند که همدان نیز در کنار استان‌های همجوار کار خود را انجام خواهد داد.

خاکسار بیان کرد: با توجه به حجم مسافر در همدان و برای توزیع گردشگران باید مسیر جدید گردشگری در همدان تعریف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار