کد خبر: ۲۴۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 16 June 2016
 با سودهای بانکی، بانک‌های خصوصی و دولتی برای سپرده‌گذاران  دیگرکسی تمایل به ورود به عرصه‌ی تولید را نخواهد داشت پس بانک نباید خود محل بنگاه‌های زودبازده باشد و سودهای بانکی باید به تک‌رقمی رسیده تا بحران در تمام حوزه‌های صنعت به‌خصوص در صنعت ساختمان مرتفع شود.
 
مسکن یکی از نیازهای اصلی مردم در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و اهمیت آن به‌اندازه‌ای است که در بسیاری از کشورها یک پست وزارتی را به خود اختصاص می‌دهد؛ یعنی  در کابینه به‌صورت مستقیم نماینده‌ای  جهت تجزیه تحلیل این صنعت حضور دارد.

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن وساختمان استان همدان در گفتگوی اختصاصی با تابناک گفت: سال‌هاست که صنعت ساختمان‌ها ازعدم اجرای قانون به‌مراتب بیش از نبود قانون رنج می‌برد که با نگاهی به گذشته‌ی این صنعت و چشم‌انداز آینده‌ی آن پی می‌بریم که چقدر آنچه را که انجام می‌دهیم دربرابر آنچه که انجام نمی‌دهیم تا به علمی بودن صنعت ساختمان نزدیک شویم فاصله  داریم.

پژمان محمدی افزود: بنابراین در طول سه سال گذشته که مسکن دوران رکود خود را به سر می‌برد آیا نباید چاره‌ای اندیشیده شود و راه‌هایی برای خروج این بحران پیشنهاد دهیم.

وی به اشاره به اینکه تجربه نشان داده است رها کردن ساختمان در دوران رکود و عدم مدیریت صحیح قطعاً آینده‌ی خوبی در این حوزه نخواهیم داشت خاطرنشان ساخت:  عرضه و تقاضا باید در جامعه هم‌خوان باشد تا بتوانیم در زمان رونق پاسخگوی متقاضیان بوده و تعادلی برقرار نماییم.

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان همدان از نگاه کارشناسانه و نگرشی که به خروج رکود مسکن وجود دارد سخن گفت و یادآور شد: به نظر می‌رسد در این صنعت می‌توان دوران را مدیریت و از ایجاد قیمت‌های حبابی در زمان رونق جلوگیری نماییم؛ آنچه مسلم است دولت باید برنامه‌های خود را برای خروج از رکود اعلام نماید چراکه امروز بدون داشتن برنامه جهت انبوه‌سازان که مجریان اصلی صنعت ساختمان است و با یک نگاه حمایتی و تولیدکننده به آنان نگریست در کنار این‌ها برنامه‌های شفاف دولت می‌تواند مسیر این هدف را مشخص نماید.

پژمان محمدی با اشاره به بسته‌های حمایتی که دولت در ماه‌های گذشته به  سازندگان وعده داد خاطرنشان ساخت: این بسته‌ها با بررسی و کارشناسی بهتر به عرصه‌ی ساخت‌وساز تزریق شود چراکه تسهیلات موجود باید برای دوران رکود باشد و هرگونه نگاهی نسبت به بازار امروز و آینده در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به سودهای بانکی، بانک‌های خصوصی و دولتی برای سپرده‌گذاران  دیگرکسی تمایل به ورود به عرصه‌ی تولید را نخواهد داشت پس بانک نباید خود محل بنگاه‌های زودبازده باشد و سودهای بانکی باید به تک‌رقمی رسیده تا بحران در تمام حوزه‌های صنعت به‌خصوص در صنعت ساختمان مرتفع شود چراکه در این صنعت بیش از پانصد رسته به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم  فعال هستند و این‌یک نگاهی جدی برای کمک به اقتصاد و ایجاد اشتغال در کشور است.

محمدی با اشاره به انبوه‌سازانی که سال‌هاست در عرصه‌ی تولید خدمت نموده چه در دوران رکود و چه در دوران رونق  قدم برداشته‌اند یادآور شد: نگاه این انبوه‌سازان  یک نگاه تولیدی است پس باید موردحمایت قرارگرفته و تسهیلات ویژه‌ای جهت این امر در اختیار آنها قرار داده شود این نگاه باعث می‌شود که افراد غیرتخصصی در دوران رونق که بالا رفتن قیمت مسکن و کسب سودهای کاذب حذف گردند بنابراین کار را به افراد متخصّص و فنی واگذار نماییم و از آنها حمایت کنیم.

 وی تصریح کرد: در وضعیت موجود با توجه به گشایش اقتصادی ناشی از دوره پسابرجام و وعده‌های داده‌شده از طرف دولت و بانک مرکزی و ورود سرمایه‌گذاران بروز پیداکرده که شرایط کلی اقتصاد کشور برای رشد هرچند ناچیز امّا بهتر از سال‌های قبل فراهم است اما آنچه که باید متذکر شویم آن است که تولید مسکن به شدّت کاهش پیداکرده است و سرمایه‌های زیادی از این بازار کوچ کرده‌اند.

در پایان محمدی از گردش بهتر بازار مسکن خبر داد و خاطرنشان ساخت: هر چه به میانه‌های سال می‌رسیم به نظر مرسد یخ رکود مسکن در حال آب شدن است و بازار نسبت به توسعه و رشد جمعیت و فرسودگی محلات تشنه ساخت‌وساز بوده و عرضه‌ی آن در بازار جهت آینده نیاز است؛ آنچه مسلّم است صنعت ساختمان با تمام ویژگی‌ها و مشکلاتی که دارد برای رونق آن نیاز به یک نگاه علمی و کارشناسانه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار