گرگی دو بار به دو کودک خردسال در روستای عمان از توابع بخش قروه درجزین شهرستان رزن حمله کرد.
کد خبر: ۲۴۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 09 June 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: گرگی دو بار به دو کودک خردسال در روستای عمان از توابع بخش قروه درجزین شهرستان رزن حمله کرد.

به گزارش ایرنا، 'جواد نوری ظهر' اظهارکرد: یک خانواده در باغهای اطراف روستای عمان در حال استراحت بودند و دختر هفت ساله آنها کمی دورتر در حال بازی کودکانه بود.

وی اضافه کرد: در این حین ناگهان یک قلاده گرگ به دختر نزدیک شده و با گرفتن گردن دختر اقدام به فرار کرد که اعضای خانواده اقدام به تعقیب گرگ کردند.

وی افزود: پس از طی مسافتی گرک به علت خستگی کودک را بر روی زمین قرار داده سپس از ناحیه پهلو آن را به دندان گرفته و فرار می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن بیان کرد: در نوبت سوم، بعد از اینکه گرگ کودک را به زمین می گذارد خانواده دختر خردسال با سرعت به وی نزدیک می شوند که گرگ مجبور به فرار می شود.

زال پور اضافه کرد: دختر مجروح توسط اعضای خانواده به بیمارستان ولیعصر رزن منتقل و در این بیمارستان بستری می شود.

وی گفت: همچنین در نوبت بعدازظهر همین روز گرگ به یک کودک در روستا عمان حمله کرده و با پنجه خود به پشت کودک ضربه وارد می کند.

وی اضافه کرد: با حضور بهنگام خانواده ، گرگ بدون وارد کردن آسیبی به پسر خردسال، از محل متواری می شود.

دو شهرستان رزن و بهار استان همدان از سالهای گذشته تاکنون کانون حمله حیوانات درنده به گله گوسفندان و مردم بوده است بگونه ای که اوایل دهه 90 حمله به کودکان در بهار خبر ساز شد.

اهالی شهرستان رزن نیز از اوایل سال 90 تاکنون مورد هجوم و حمله گرگ قرار گرفتند بگونه ای که مدیر کل حفاظت محیط زیست اقدم به برگزاری جلسه ای در بخشداری رزن و ارائه توصیه هایی به مسئولان بویژه دهیاران برای ایمن ماندن شهروندان بویژه کودکان و افراد مسن از حمله گرگ ها کرد.

اواسط تیرماه سال گذشته گرگ در سه نوبت وارد دو روستای تخت و ملابداغ از توابع بخش سردرود شهرستان رزن شده است.

در دو حادثه که در دو روز متوالی رخ داد گرگ از ناحیه گردن و صورت یک دختر و پسر حدود چهارساله را در روستاهای تخت و ملابداغ زخمی کرد که با حضور به موقع اعضای خانواده گرگ متواری شد.

همچنین در سانحه سوم که برای دومین بار در روستای ملابداغ رخ داد یک قلاده گرگ قصد حمله به یک پدر و فرزند را داشت که با هیاهو و حضور همسایه ها گرگ پا به فرار گذاشت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار نیز در اواخر بهمن ماه سال گذشته از کشف جسد یک مرد 30 ساله در حواشی روستای رسول آباد (تاج آباد) خبر داد که طبق بررسی های صورت گرفته این مرد طعمه حیوانات درنده شده بود بگونه ای که تنها بخشی از نیم تنه بدن آن باقی مانده بود.

شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه درجزین و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

روستای عمان در دو کیلومتری قروه درجزین قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار