کد خبر: ۲۳۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 17 May 2016
همایش و کارگاه آموزشی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های ادرات و سازمان‌های استان همدان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی  برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان؛ اسماعیل قدیمی مدرس دانشگاه علامه طباطبایی تهران در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخته و کارگاه آموزشی را با ارائه مدرک معتبر به شرکت کنندگان ارائه دادند.

اسماعیل قدیمی در این کارگاه به نقش روابط عمومی‌ها پرداخت و گفت:اصولاً نگاه من به روابط عمومی‌ها یک نگاه آسیب شناسانه است و ما دو نظام سیاسی اقتصادی را تجربه کرده‌ایم و امرو ز با اشراف به همه سیر تکاملی این رشته شاهد هستیم که هنوز به روابط عمومی‌ها به صورت یک حرفه نگاه نمی‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که  جایگاه و نقش روابط عمومی‌ها باید به طور کامل شناخته شود افزود: متأسفانه در کشور یک نگاه سطحی به رشته و حرفه بسیار دارای نفوذ روابط عمومی وجود دارد که باید این نگاه برداشته شود. 

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود تعریفی از روابط عمومی ارائه کرد و گفت: روابط عمومی مدیریت ارتباطات سازمانی، برنامه ریزی و ارتباطات استراتژیک میان یک سازمان حول محور سود متقابل است. 

وی هدف روابط عمومی را تأمین منافع متقابل سازمان و ذینفعان آن دانست و تصریح کرد: ذینفعان روابط عمومی در واقع کارکنان، سهامداران، مشتریان و... هستند که در یک برنامه ریزی استراتژیک که نقشه راهی برای نیل به اهداف است تشکیل می‌دهد. 

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه به شناخت ابزارهای مؤثر در پیشبرد برنامه‌های روابط عمومی اشاره کرد و یادآور شد: شناخت ابزارهای رسانه‌ای و ارتباطات در پیشبرد برنامه‌های روابط عمومی‌ها بسیار مهم است. 

وی نحوه تدریس رشته روابط عمومی و ارتباطات در دانشگاه‌های ایران را مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: دانشگاه‌های ایران به روابط عمومی به عنوان یک پدیده پیچیده نگاه سطحی مانند یک کالای لوکس خارجی می‌نگرند. 

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط عمومی حرفه‌ای و سازمان حرفه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: سازمان حرفه‌ای و روابط عمومی حرفه‌ای در کنار هم هستند و متأسفانه ما هنوز متوجه جهانی شدن و رقابت نیستیم و سازمان‌های ما حرفه‌ای نیستند. 

وی با بیان اینکه در سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها تفکر حرفه‌ای ندرایم، ابراز داشت: سازمان‌ها محتاج روابط عمومی هستند و روابط عمومی باید تمام وجودش و شخصیتش با جامعه عجین شود تا بتواند برای منافع جامعه تلاش کند. 

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی به ویژگی‌های سازمان حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: رقابت، اهل دانش و تئوری  و آموزش، پیگیری ضعف‌های خود، سنجش و شناخت و تحقیق، مشتری مداری، شناخت ابزاری نفوذ در افکار عمومی از جمله ویژگی هیا یک سازمان حرفه‌ای است. 

وی یکسری پیشنهادات برای سازمان‌های حرفه‌ای و روابط عمومی حرفه‌ای ارائه و بیان کرد: انعطاف پذیری، همدلی، اخلاق مداری، قانون گرایی، خلاقیت و نوآوری، استقال نهادی، تبلیغات و اطلاع رسانی دقیق و سیستماتیک، مبارزه با فشار ور انت، شفافیت اطلاعاتی و نظام پاسخگویی مستند از ویژگی‌های سازمان‌های حرفه‌ای و روابط عمومی حرفه‌ای است. 

قدیمی بر ضرورت تأسیس دانشگاهی با عنوان توسعه در ایران تاکید کرد و گفت: تجدید ساختار نظام آموزشی روابط عمومی، بازنشستگی روابط عمومی‌ها و اساتیدی که نگاهی سطحی به روابط عمومی دارند، سخت گیری در گزینش دانشجویان و... از جمله مواردی است که باید در نظام ساختاری روابط عمومی‌ها تغییر کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار